Στην εποχή των social media και της εξάπλωσης του Ίντερνετ, η μορφή της πληροφόρησης έχει αλλάξει.
Στην εποχή των social media και της εξάπλωσης του Ίντερνετ, η μορφή της πληροφόρησης έχει αλλάξει. Ο όγκος των πληροφοριών και της ενημέρωσης είναι τεράστιος, οπότε και για να παρακολουθεί κάποιος την επικαιρότητα είναι απαραίτητη η σωστή διαχείριση. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται το Summly του 17χρονου Νικ ντ' Αλοΐσιο από το Λονδίνο: μία εφαρμογή η οποία παρέχει περιλήψεις ειδήσεων, και βρέθηκε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (δύο ώρες μετά την κυκλοφορία της στις ΗΠΑ) στην ένατη θέση του App Store της Apple.
Η επιτυχία του είναι εντυπωσιακή, καθώς μέχρι τώρα έχει λάβει ένα εκατομμύριο δολάρια από επενδυτές, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται μεγάλα ονόματα του χώρου των ΜΜΕ, όπως ο μεγιστάνας των media και ιδιοκτήτης της Newscorp, Ρούπερτ Μέρντοχ.
Ο ντ’Αλοΐσιο έφτιαξε την εφαρμογή στον ελεύθερό του χρόνο. Το Summly, το οποίο διατίθεται δωρεάν, χρησιμοποιεί εξελιγμένους αλγορίθμους για να «επεξεργάζεται» ειδησεογραφικά κείμενα και να βγάζει περιλήψεις των 400 χαρακτήρων, που χωρούν άνετα στην οθόνη του iPhone. Στη συνέχεια, ο χρήστης μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να δει το πλήρες κείμενο. Μιλώντας στο BBC, είπε πως «δουλέψαμε σκληρά για να δημιουργήσουμε ένα interface το οποίο διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο υπάρχει αυτή τη στιγμή στο iPhone. Συνδυάσαμε αλγορίθμους με όμορφο σχεδιασμό. Κάνει περιλήψεις χιλιάδων άρθρων το λεπτό».
Ο 17χρονος έχει μεγάλα σχέδια, έχοντας «στρατολογήσει» τον Μπαρτ Σουάνσον, στέλεχος της Amazon για την Ευρώπη, για να ηγηθεί της εταιρείας πίσω από το Summly. Φιλοδοξεί να εξελίξει την εφαρμογή στο κυρίαρχο format για την ανάγνωση ειδήσεων σε φορητές συσκευές, καθώς, όπως λέει ο ίδιος, ο κόσμος δεν θέλει να διαβάζει μεγάλα κείμενα, αλλά να λαμβάνει τις πληροφορίες γρήγορα, σε μικρά κείμενα, ενώ για το μέλλον οραματίζεται χρήση του στο πλαίσιο συστημάτων μικροπληρωμών, στις οποίες θα μπορεί να προβαίνει κάποιος για να διαβάσει ολόκληρο το κείμενο μιας είδησης, εφόσον το επιθυμεί: ο χρήστης διαβάζει αρχικά την περίληψη και μετά επιλέγει ανάλογα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ντ' Αλοΐσιο απασχολεί την ειδησεογραφία. Ο γεννηθείς το 1995 στο Λονδίνο νεαρός, ο οποίος απέκτησε τον πρώτο του υπολογιστή στην ηλικία των 9 ετών, άρχισε να αναπτύσσει εφαρμογές στα 12 του. Έχει ζήσει και στην Αυστραλία, ενώ έχει επίσης αναπτύξει το Trimit, («πρόγονο» του Summly, επίσης εφαρμογή που ασχολείται με τη δημιουργία περιλήψεων emails, blog posts κλπ), που βρέθηκε επίσης στο App Store το 2011.
Πρόκειται για τον νεαρότερο άνθρωπο στον κόσμο που έχει συγκεντρώσει κεφάλαια επενδυτικών επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital) , στο πλαίσιο της προσέλκυσης επενδύσεων για το Summly, η beta έκδοση του οποίου είχε κυκλοφορήσει το 2011. H εφαρμογή βρήκε το «δρόμο» της προς την πλήρη κυκλοφορία ως ολοκληρωμένο προϊόν μετά την επένδυση 250.000 δολαρίων από το Λι Κα Σινγκ, επενδυτή από το Χονγκ Κονγκ.
Το ενδιαφέρον από εταιρείες του χώρου των media είναι πολύ μεγάλο, καθώς στο Summly «βλέπουν» κάτι που μπορεί να επιδράσει καταλυτικά στη μορφή των ΜΜΕ. Όπως λέει ο ίδιος ο ντ' Αλοΐσιο στον Guardian, «τέτοιες περιλήψεις δεν υπήρχαν ποτέ στο παρελθόν - είναι ένα ολοκαίνουριο μέσο... παίρνουμε υλικό που υπάρχει ήδη και του δίνουμε έναν ολοκαίνουριο χαρακτήρα». Ένας από τους στόχους, κατά τον ίδιο, είναι να καθιερωθεί η χρήση του σε σελίδες ΜΜΕ: ένας επισκέπτης θα λαμβάνει την «βασική» ενημέρωση διαβάζοντας το «preview» (με το οποίο δεν θα χρειάζεται να ασχοληθεί ο δημοσιογράφος που έχει γράψει το ίδιο το θέμα), αλλά εάν ενδιαφέρεται για να δει το πλήρες θέμα, θα πρέπει να προβαίνει σε κάποια μικροπληρωμή. Επίσης, το Summly θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα είδη υλικού, όπως για παράδειγμα ακαδημαϊκά άρθρα και μελέτες. Επί της παρούσης, η εφαρμογή λειτουργεί μόνο στην αγγλική γλώσσα.