Αθλητικά
Πέμπτη, 08 Νοεμβρίου 2012 18:30

WRC: Ισπανία και τέλος!

Μετά από 12 αγώνες το Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι φτάνει στο τέλος του. Η Ισπανία αναμένεται να φιλοξενήσει το τελευταίο και 13ο ράλι της χρονιάς, τη στιγμή που ο τίτλος είναι ήδη γνωστό πως έχει πάει για ένατη συνεχή χρονιά στα χέρια του Σεμπάστιαν Λεμπ.

Ο αγώνας αυτός σηματοδοτεί όχι μόνο την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος αλλά και την τελευταία παρουσία της εργοστασιακής ομάδας της Ford στο θεσμό. Παράλληλα, θα είναι η τελευταία φορά που ο πολυνίκης και πολυπρωταθλητής Σεμπάστιαν Λεμπ θα αγωνιστεί κανονικά στο πρωτάθλημα. Και λέμε κανονικά διότι ο Γάλλος οδηγός αποφάσισε από του χρόνου την σταδιακή αποχώρησή του από το θεσμό καθώς θα συμμετάσχει σε μερικούς αγώνες.

Το ράλι στην Ισπανία φέτος χαρακτηρίζεται από τον συνδυασμό χώματος και ασφάλτου και είναι το μοναδικό στο θεσμό. Το γεγονός αυτό από μόνο του ανεβάζει το βαθμό δυσκολίας τόσο για τα πληρώματα όσο και για τις ομάδες και τους μηχανικούς. Και αυτό γιατί οι συνθήκες σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετικές και απαιτούν διαφορετικά οδηγικά στιλ σε ό,τι αφορά αυτόν που βρίσκεται μπροστά από το τιμόνι, αλλά και διαφορετικές ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο από τους μηχανικούς.

Στην ουσία η πρώτη ημέρα του αγώνα θα είναι αυτό που λέμε, μικτή περιλαμβάνοντας χωμάτινες και ασφάλτινες ειδικές διαδρομές. Τις δύο επόμενες ημέρες κυριαρχεί η άσφαλτος. Το Ισπανικό ράλι περιλαμβάνει 18 ΕΔ που καλύπτουν 405,46 χιλιόμετρα και θα μοιραστούν από έξι κάθε ημέρα. Η εκκίνηση θα δοθεί την Πέμπτη (8 Νομεβρίου) στην Βαρκελώνη με τα αυτοκίνητα να ρίχνονται στη μάχη της νίκης από την επόμενη ημέρα.

Αγωνιστικά τώρα, το πρωτάθλημα μπορεί να έχει κριθεί, αλλά ο Σεμπάστιαν Λεμπ δεν δείχνει έτοιμος να παραδώσει τα όπλα, μόνο και μόνο επειδή κατέκτησε τον ένατο συνεχόμενο τίτλο του. Σίγουρα ο Γάλλος θα θέλει να ολοκληρώσει τον φετινό θεσμό με μία ακόμη νίκη, τον καλύτερο δηλαδή δυνατό τρόπο.

Ο Μίκο Χίρβονεν από την άλλη πλευρά θέλει κι αυτός να επαναλάβει ό,τι έγινε στην Ιταλία και να φύγει θριαμβευτής από την Ισπανία.

Για την Ford αυτός θα είναι ο αποχαιρετιστήριος αγώνας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι και σίγουρα θα θέλει να τον συνδυάσει με νίκη για να αποχωρήσει έτσι από τον θεσμό με ψηλά το κεφάλι.

Ο Λάτβαλα θέλει να πάει στην Volkswagen έχοντας στις αποσκευές του μία τελευταία πρώτη θέση. Ο teammate του Πέτερ Σόλμπεργκ αναζητά κι αυτός ένα θετικό αποτέλεσμα που θα αποτελέσει γερό διαπραγματευτικό χαρτί στην αναζήτηση της τύχης του για του χρόνου.

Ο Μαντς Οστμπεργκ χρειάζεται να τερματίσει μπροστά από τον Λάτβαλα προκειμένου να πανηγυρίσει την τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, σε μία χρονιά που εξελίχθηκε πολύ καλά για εκείνον.

Ο Ευγκένι Νόβικοφ θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά σε αυτό τον αγώνα τα ασφάλτινα ελαστικά της DMACK, αφήνοντας την Michelin. Το Fiesta του δεν θα είναι της M-Sport και έτσι τη θέση του στην Βρετανική ομάδα θα πάρει ο Τζον Πάουελ που αγωνίζεται για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ρίχνει αυλαία στην Ισπανία και δίνει ραντεβού στις 15 Ιανουαρίου στο ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο για μία νέα πρόκληση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]