Θυμίζει ταινία ή σειρά συνωμοσιολογικού περιεχομένου, αλλά πρόκειται - ή μάλλον, εικάζεται ότι πρόκειται - για τη νέα διαφημιστική viral καμπάνια της Google, για την οποία, πάντα στο ίδιο «μυστηριώδες» πνεύμα, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα τι ακριβώς πραγματεύεται.
Θυμίζει ταινία ή σειρά συνωμοσιολογικού περιεχομένου, αλλά πρόκειται - ή μάλλον, εικάζεται ότι πρόκειται - για τη νέα διαφημιστική viral καμπάνια της Google, για την οποία, πάντα στο ίδιο «μυστηριώδες» πνεύμα, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα τι ακριβώς πραγματεύεται.
Αποκαλείται «Niantic Project», και στην «καρδιά» της καμπάνιας βρίσκεται το ερώτημα: «Τι είναι το Niantic Project;». Εμφανώς σχετίζεται με τα Niantic Labs, την ομάδα που παρουσίασε την εφαρμογή Field Trip για το Android. Για την καμπάνια αυτή, που θα διαρκέσει ως τα τέλη του μήνα, υπάρχει ένα σαφώς «κινηματογραφικό», «συνωμοσιολογικό» τρέιλερ, καθώς και λογαριασμοί σε Google+, Twitter και Facebook. Κάποια από τα «παράξενα» μηνύματα που έχουν δημοσιευτεί ως τώρα στο λογαριασμό του Niantic Project στο Twitter είναι τα εξής: «Εδώ Χάος. Οι άνθρωποι δεν είναι πλέον οι εαυτοί τους», «Τα πράγματα έχουν κλιμακωθεί. Glitchy guy (πρόκειται για ένα από τα άτομα που φαίνονται να βρίσκονται στο «επίκεντρο» της ιστορίας του Niantic Project), έλα σε επαφή μαζί μου. Και πρόσεχε τα νώτα σου», «Μαύρο φορτηγάκι στο δρόμο μου. Μαύρα τζάμια. Πολύ παρανοϊκός; Ίσως, αλλά ελεύθερος. Θα δημοσιεύσω αυτά που βρήκα σήμερα στο ΑΜ», «Νομίζω πως με παρακολουθούν. Περισσότερα όταν μάθω κάτι παραπάνω», «Κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Ο κόσμος αλλάζει - ίσως να έχει αλλάξει ήδη. Βοηθήστε με να ανακαλύψω την αλήθεια» κ.α.
Το συμπέρασμα που βγαίνει από την καμπάνια ως τώρα είναι πως «σχετίζεται» με ένα «μυστηριώδες» τηλέφωνο και εφαρμογές «επαυξημένης πραγματικότητας» (augmented reality), που αξιοποιούν τις δυνατότητες των σύγχρονων φορητών συσκευών (κάμερες, μοντέρνες οθόνες κλπ) για να αλληλεπιδράσουν με τον «πραγματικό» κόσμο, προβάλλοντας, για παράδειγμα, επιπλέον πληροφορίες, για αυτά που «βλέπει», μέσω της κάμερας του smartphone του, ο χρήστης (κάπως έτσι λειτουργεί το Field Trip). Επικεφαλής της Niantic Labs είναι ο Τζον Χανκ, που ήταν διευθύνων σύμβουλος της Keyhole πριν αυτή αγοραστεί από την Google το 2004 και χρησιμοποιηθεί ως «βάση» για το Google Earth. Η Niantic Labs υποτίθεται πως ασχολείται με την επίλυση «προβλημάτων» που προκύπτουν από τη χρήση smartphones, τα οποία «διαχωρίζουν» το χρήστη τους από την «πραγματικότητα» (στην όλη φιλοσοφία της augmented reality, που θέλει «ενοποίηση» του «ψηφιακού» και του «πραγματικού» κόσμου).
Οι φήμες στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα της καμπάνιας, που ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου οργιάζουν καθώς ο «παράξενος» χαρακτήρας της γίνεται όλο και πιο αντιληπτός, με εκτεταμένη συζήτηση να βρίσκεται σε εξέλιξη στο Reddit σχετικά με τα «μηνύματα» και το «σπάσιμο του κώδικα» της καμπάνιας. Αρκετοί θεωρούν πως δεν πρόκειται καν για viral εκστρατεία, αλλά για παρουσίαση ενός ARG: Augmented Reality Game, κατ' ουσίαν ενός «ζωντανού» παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας. Aλλοι θεωρούν ότι σχετίζεται με το Field Trip, αν και αυτό θεωρείται μάλλον απίθανο, καθώς η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει εμφανιστεί εδώ και καιρό. Όπως και να έχει, το μυστήριο όπως φαίνεται θα αποκαλυφθεί στο τέλος του Νοεμβρίου.