Αθλητικά
Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012 18:30

WRC: Η Ford και οι αριθμοί...

Πέρα από τον ένατο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του Σεμπάστιαν Λεμπ και το γεγονός ότι εγκαταλείπει σταδιακά από του χρόνου το θεσμό, η φετινή χρονιά επισκιάστηκε και από την αποχώρηση της Ford από το παγκόσμιο πρωτάθλημα στο τέλος της σεζόν.

Μία από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στα ράλι, ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι δεν θα υποστηρίζει πλέον κάποια εργοστασιακή ομάδα. Το ρευστό και δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό κλίμα αλλά και η αλλαγή πολιτικής μάρκετινγκ της αμερικανικής εταιρείας, την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.

Όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας της στο θεσμό με αξιομνημόνευτα και θρυλικά αυτοκίνητα, η Ford έχει καταφέρει να έχει πολλούς και φανατικούς φίλους στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η εργοστασιακή ομάδα πήρε τη σημερινή της μορφή το 1997 όταν η Ford επέλεξε τον Μάλκομ Γουΐλσον και την εταιρεία M-Sport να διαχειρίζονται το αγωνιστικό της πρόγραμμα.

Η ιστορία ωστόσο και οι επιτυχίες προϋπήρχαν αυτής της συνεργασίας αλλά και συνεχίστηκαν και μετά από αυτή.

Αποκορύφωμα των επίπονων και ομολογουμένως δαπανηρών προσπαθειών της ήταν οι τρεις παγκόσμιοι τίτλοι που κατέκτησε στους κατασκευαστές (1979, 2006 και 2007), αλλά και τα δύο πρωταθλήματα στους οδηγούς, ένα το 1979 με τον Μπγιορν Βάλντεγαρντ και ένα ακόμη δύο χρόνια αργότερα με τον Αρι Βάτανεν.

Από τα 308 ράλι στα οποία έχουν αγωνιστεί τα αυτοκίνητά της, έχει κερδίσει στα 82 ενώ 315 φορές κάποιο από τα πληρώματά της βρέθηκε σε μία από τις υπόλοιπες δύο θέσεις του πόντιουμ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οκτώ φορές έχει τερματίσει στις τρεις πρώτες θέσεις ενός αγώνα ενώ αντίστοιχα σε 21 αγώνες τα πληρώματά της έχουν καταλάβει τις δύο πρώτες θέσεις στο βάθρο. Σε ένα μόνο ράλι, στη Νέα Ζηλανδία το 1979, τέσσερα αυτοκίνητά της είχαν τερματίσει στις αντίστοιχες θέσεις, ένα ρεκόρ που συνέβη μόνο μια φορά της ιστορία της ομάδας.

Στη λίστα με τα πιο σημαντικά στοιχεία της αγωνιστικής παρουσίας, συγκαταλέγονται οι 24 διαδοχικοί τερματισμοί στο βάθρο των νικητών από το 2008 και το ράλι της Ιορδανίας μέχρι τον αγώνα στη Σουηδία το 2010. Επιπλέον, σε 158 αγώνες και για δέκα χρόνια, από το Ράλι Μόντε Κάρλο το 2002 έως και τον Ισπανικό αγώνα φέτος, τερματίζει συνεχώς μέσα στους βαθμούς.

Παράλληλα, έχει καταφέρει να στεφθεί νικήτρια σε 24 διαφορετικούς αγώνες με πιο επιτυχημένο το απαιτητικό ράλι Ακρόπολις, στο οποίο μετρά 13 πρωτιές.

Η μόνη χρονιά που κατάφερε να συμπληρώσει πέντε συνεχείς νίκες στο θεσμό ήταν το 2009 όταν κέρδισε σε Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία, Φινλαδία και Αυστραλία.

Από τους πολλούς και εξαιρετικούς οδηγούς που βρέθηκαν στο τιμόνι ενός από τα αυτοκίνητά της, ο πιο επιτυχημένος, αναφορικά με τον αριθμό των νικών, ήταν ο Μίκο Χίρβονεν, έχοντας 14, αν και δεν κατέκτησε κάποιο τίτλο. Ακολουθούν οι Μάρκους Γκρόνχολμ με 12 και Κόλιν ΜακΡέι με εννέα.

Κατά γενική ομολογία 18 διαφορετικοί οδηγοί έχουν γευτεί την χαρά της νίκης μέσα σε ένα από τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Το πιο πετυχημένο τώρα από αυτά (έχοντας ως δεδομένο πάντα την πρώτη θέση στον αγώνα) ήταν το Focus WRC, με το οποίο η Ford κέρδισε σε 44 αγώνες. Δεύτερο στη λίστα είναι το Escort που έχει φτάσει τις 31 νίκες και ακολουθούν τα Ford Fiesta RD WRC με έξι και Ford Sierra RS Cosworth με 1.

Ισως οι επιτυχίες της Ford να ήταν ακόμη περισσότερες αν τα τελευταία χρόνια δεν έπεφτε πάνω στο πολυνίκη και πρωταθλητή Σεμπάστιαν Λεμπ. Τον Γάλλο οδηγό που έχει κυριαρχήσει απόλυτα την τελευταία δεκαετία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.