Περιβάλλον
Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012 10:20

Τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα κατακτούν τη Γερμανία

Ανθηση γνωρίζει στη Γερμανία η σχετικά νέα βιομηχανία των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα και διαρκώς «ξεπηδούν» εταιρίες που προσφέρουν στους αναβάτες μία πιο... «έξυπνη», αλλά και πολύ ακριβότερη οδηγική εμπειρία.

Ανθηση γνωρίζει στη Γερμανία η σχετικά νέα βιομηχανία των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα και διαρκώς «ξεπηδούν» εταιρίες που προσφέρουν στους αναβάτες μία πιο... «έξυπνη», αλλά και πολύ ακριβότερη οδηγική εμπειρία.

«Σε ολόκληρη τη Γερμανία, οι πωλήσεις πάνε θαυμάσια», λέει ο Στέφαν Νάιτσελ που διευθύνει το κατάστημα ποδηλάτων Fahrradstation στο Βερολίνο. «Πριν από τέσσερα χρόνια, πωλούνταν περίπου 100.000 κομμάτια το χρόνο, ενώ φέτος υπολογίζεται ότι πωλήθηκαν 400.000 κομμάτια.» Και αυτό παρά την «τσουχτερή» τιμή τους που αρχίζει από 2.000 και φθάνει τα 4.000 ευρώ.

Πρόσφατα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Smart (ιδιοκτησίας Daimler AG) άρχισε να διαθέτει τα δικά της ηλεκτροκίνητα ποδήλατα στην Ευρώπη και στην Ασία, ενώ ετοιμάζεται να κάνει άνοιγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το ποδήλατο, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με βερολινέζικη εταιρία και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου της Daimler, κέρδισε πρόσφατα βραβείο σχεδιασμού, εν μέρει χάρη στη θύρα USB και στη δυνατότητα σύνδεσης έξυπνου κινητού τηλεφώνου που προσφέρει.

Τα ποδήλατα αυτά παρέχουν τέσσερα επίπεδα ενίσχυσης στις κινήσεις του αναβάτη. Η μηχανή τους ενεργοποιείται μόλις αρχίσει να κάνει πετάλι, ενώ η επαναλαμβανόμενη κίνηση παράγει ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται. Έτσι, ο ποδηλάτης μπορεί να επιλέξει πόση ενέργεια θέλει να διοχετεύσει στο ποδήλατο, μέσω ενός κουμπιού στη λαβή.

Στο χώρο ετοιμάζεται να μπει δυναμικά και η Audi με το δικό της ηλεκτροκίνητο ποδήλατο «υψηλής απόδοσης», όπως το περιγράφει. Το e - bike του επίσης γερμανικού ομίλου θα περιλαμβάνει τροχούς 26 ιντσών, σκελετό από ανθρακόνημα και θα ζυγίζει περίπου 25 κιλά. Ο αναβάτης θα μπορεί να κάνει πετάλι χρησιμοποιώντας μόνο τη μυϊκή του δύναμη, να επιλέγει υποβοήθηση από την μπαταρία ή πλήρη ηλεκτροκίνηση με ταχύτητες που θα φθάνουν τα 50 χιλιόμετρα την ώρα.