Στα «χωράφια» του γνωστού εργαλείου επαγγελματικής δικτύωσης, LinkedIn, εισέρχεται το Facebook, καθώς ο «βασιλιάς» των social media παρουσίασε χθες το Social Jobs Partnership App: μία εφαρμογή εύρεσης εργασίας, στη οποία περιλαμβάνονται κατάλογοι θέσεων εργασίας από δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το Monster, το BranchOut, το DirectEmployers Association και το Work4Labs.
Στα «χωράφια» του γνωστού εργαλείου επαγγελματικής δικτύωσης, LinkedIn, εισέρχεται το Facebook, καθώς ο «βασιλιάς» των social media παρουσίασε χθες το Social Jobs Partnership App: μία εφαρμογή εύρεσης εργασίας, στη οποία περιλαμβάνονται κατάλογοι θέσεων εργασίας από δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το Monster, το BranchOut, το DirectEmployers Association και το Work4Labs.
Επί της παρούσης, η εφαρμογή - τμήμα του Social Jobs Partnership (SJP), που είχε ξεκινήσει το 2011 στο πλαίσιο συνεργασίας του Facebook με το αμερικανικό υπουργείο Εργασίας και άλλες οργανώσεις- έχει γύρω στα 1,7 εκατομμύρια καταχωρήσεις. Με την κίνηση αυτή το Facebook δείχνει τη σαφή και ξεκάθαρη πρόθεσή του να αμφισβητήσει την κυριαρχία του LinkedIn, το οποίο θεωρείται ως ο απόλυτος κυρίαρχος της υποκατηγορίας των social media που έχει να κάνει με την επαγγελματική δικτύωση.
Η εμφάνιση του Social Jobs App είχε και επιπτώσεις χρηματιστηριακού χαρακτήρα, καθώς η μετοχή του LinkedIn σημείωσε πτώση - όπως και η μετοχή του Monster, καθώς η κίνησή του να συνεργαστεί με το Facebook στο πλαίσιο της συγκεκριμένης εφαρμογής προκάλεσε έκπληξη, από τη στιγμή που κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει πιθανότατα σε βάρος του ιδίου, καθώς εκτιμάται πως θα αποσπάσει κοινό από το site του. Απεναντίας, η μετοχή του Facebook σημείωσε άνοδο.
Σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο Facebook, ως πηγή έμπνευσης υποδηλώνεται η κατάσταση της οικονομίας. «Όταν έχουμε να κάνουμε με οικονομική ανάπτυξη, λίγα είναι πιο σημαντικά από το να μπορεί κανείς να ταιριάξει ταλαντούχους υποψηφίους με πολύ καλές δουλειές. Σε αυτό το πνεύμα, γνωρίζουμε ότι η δύναμη των social media - η σύνδεση μεταξύ φίλων, οικογένειας και κοινότητας - μπορεί να έχει καταλυτική επιρροή στην εύρεση εργασίας... η νέα εφαρμογή αποτελεί μία κεντρική τοποθεσία όπου οι εργοδότες μπορούν να κοινοποιήσουν ανοίγματα θέσεων εργασίας στην κοινότητα του Facebook, κατανεμημένες ανά πεδίο, τόπο και προσόντα».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, έρευνα της NACE έδειξε πως το 50% των εργοδοτών χρησιμοποιούν το Facebook στις διαδικασίες διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων, ενώ το 90% των εταιρειών έχουν μειώσει τις δαπάνες τους όσον αφορά τις έντυπες αγγελίες/ διαφημίσεις θέσεων εργασίας, κάτι που καθιστά το Facebook ως έναν οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο εύρεσης νέων ταλέντων.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο παρελθόν έχουν αναφερθεί πολλές περιπτώσεις που έχει συμβεί... το αντίθετο, με εργαζομένους να απολύονται λόγω δημοσιεύσεων/ δραστηριοτήτων τους στο Facebook, οι οποίες έγιναν αντιληπτές από τους εργοδότες τους, που τις θεώρησαν απρεπείς ή ανεπιθύμητες. Επίσης, έχουν υπάρξει πολλά περιστατικά μηνύσεων κατά εργοδοτών οι οποίοι ζητούσαν τους κωδικούς πρόσβασης στους λογαριασμούς των εργαζομένων τους.