Οι οδηγοί στο Σαν Φρανσίσκο έγιναν, πριν από λίγες ημέρες, οι πρώτοι - στις Ηνωμένες Πολιτείες τουλάχιστον - οι οποίοι μπορούν να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους με βιοντίζελ που παράγεται από φύκη.
Οι οδηγοί στο Σαν Φρανσίσκο έγιναν, πριν από λίγες ημέρες, οι πρώτοι - στις Ηνωμένες Πολιτείες τουλάχιστον - οι οποίοι μπορούν να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους με βιοντίζελ που παράγεται από φύκη.
Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, το "Biodiesel B20" διατίθεται από σταθμούς καυσίμων σε τέσσερις τοποθεσίες, στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, με την εμπορική ονομασία "Soladiesel".
Είναι φτιαγμένο κατά 80% από πετρέλαιο και 20% από φύκη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο κινείται με ντίζελ και, σύμφωνα με την εταιρία που το ανέπτυξε, παράγει λιγότερο νέφος και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Στοιχίζει 4,25 δολάρια ανά γαλόνι, δηλαδή έχει περίπου την ίδια τιμή με το ντίζελ κίνησης. Θα πωλείται πιλοτικά για περίπου ένα μήνα και έπειτα, ανάλογα με την ανταπόκριση, θα ληφθεί απόφαση για συνέχιση ή διακοπή του προγράμματος.
«Σήμερα, σε αυτό το πρατήριο, βάζουμε τα θεμέλια για κάτι καινούριο», δήλωσε ο Ματ Χόρτον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας καυσίμων Propel Fuels, μέσω της οποίας διατίθεται το προϊόν. «Ελπίζουμε να φτιάξουμε εκατοντάδες τέτοια πρατήρια στην Καλιφόρνια».
Το όραμά του δεν αποκλείεται μια μέρα να γίνει πραγματικότητα. Σήμερα περισσότεροι από ένα εκατομμύριο πολίτες της Καλιφόρνια οδηγούν αυτοκίνητα, τα οποία μπορούν να κινηθούν με εναλλακτικά καύσιμα. Σύμφωνα με το Χόρτον, ωστόσο, δεν υπάρχουν αρκετά τέτοια καύσιμα και η γραμμή ανεφοδιασμού είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Το βιοντίζελ που παράγεται από την αμερικανική Solazyme έχει χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές του στρατού και από βιομηχανίες. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας, το καύσιμο παρασκευάζεται σε δεξαμενές από ανοξείδωτο ατσάλι, με μια διαδικασία ζύμωσης, κατά την οποία ένας συγκεκριμένος οργανισμός (δεν αποκαλύπτεται η ονομασία του) αναμειγνύεται με ζάχαρη.
Το πετρέλαιο που προκύπτει υπόκειται σε επεξεργασία, από την οποία παρασκευάζονται είδη καυσίμου για διαφορετικές χρήσεις. Η εταιρία υποστηρίζει ότι το τελικό προϊόν παράγει 30% λιγότερα σωματίδια, 20% λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα και 10% λιγότεροι υδρογονάνθρακες σε σχέση με άλλα καύσιμα ντίζελ και βιοντίζελ.