Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2012 είναι σίγουρα ένα από τα πιο συναρπαστικά των τελευταίων ετών. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά αφού έξι πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές συναντήθηκαν στο γκριντ και κάθε αγώνα προσπαθούσαν να ανέβουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Ο έντονος συναγωνισμός αποτυπώνεται φέτος σε δύο καθοριστικά σημεία. Πρώτον ότι οκτώ διαφορετικοί πιλότοι κατάφεραν να κερδίσουν έστω και μία φορά έναν αγώνα. Δεύτερον ότι χρειάστηκε να φτάσουμε μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, μέχρι δηλαδή το τελευταίο GP, στην Βραζιλία για να αναδειχθεί ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής.
Τον φετινό τίτλο ερίζουν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο, με τον Γερμανό να έχει ένα προβάδισμα 13 βαθμών στην γενική κατάταξη. Κοινό χαρακτηριστικό και για τους δύο είναι πως αυτός θα είναι ο τρίτος τίτλος στην καριέρα τους. Ο μεν Φέτελ αν τα καταφέρει, θα είναι ο τέταρτος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που κερδίζει τρεις συνεχόμενους τίτλους. Ο δε Αλόνσο θα δει τον εαυτό του να επιστρέφει στην κορυφή του αθλήματος μετά το 2006, χαρίζοντας παράλληλα στην Ferrari, τον πρώτο τίτλου στους κατασκευαστές μετά το 2008.
Για να το πετύχει αυτό ο Ισπανός χρειάζεται με κάθε τρόπο να τερματίσει πιο ψηλά από τον Φέτελ και με διαφορά θέσεων ώστε να καλύψει την υπάρχουσα διαφορά. Δηλαδή σε περίπτωση νίκης του στην Βραζιλία, πρέπει η Red Bull του Γερμανού να βρεθεί στην τέταρτη θέση ή και χαμηλότερα. Ακολούθως, αν ο Αλόνσο ολοκληρώσει δεύτερος το GP στην πίστα του Ιντερλάγος, για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Φέτελ χρειάζεται να τερματίσει έκτος ή και πιο κάτω. Στην περίπτωση τώρα που ο νεαρός Γερμανός βρεθεί πιο πίσω από την δέκατη θέση, τότε ο Αλόνσο αρκείται να ολοκληρώσει τον αγώνα τρίτος για να κερδίσει τον τίτλο. To καλύτερο βέβαια σενάριο για την Ferrari θα ήταν η εγκατάλειψη του Φέτελ στον αγώνα. Αυτό θα έδινε την ευκαιρία στον Αλόνσο να παλέψει για μία καλή θέση, χωρίς άγχος.
Στη Ferrari δηλώνουν αποφασισμένοι να μην παρατήσουν τη μάχη και να συνεχίσουν την προσπάθεια μέχρι τέλους. Αυτή την άποψη ενστερνίζονται οι πάντες στην εταιρεία του Μαρανέλο.
Για τον Φέτελ τα πράγματα είναι πιο απλά. Να τερματίσει σε οποιαδήποτε θέση υψηλότερα από τον Αλόνσο ή ακόμη κι αν βρεθεί πιο χαμηλά, να φροντίσει να μην καλύπτεται η υπάρχουσα διαφορά των 13 βαθμών.
Στη Red Bull φοβούνται τα προβλήματα της τελευταία στιγμής, όπως π.χ. τον εναλλάκτη που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Γουέμπερ στο Οστιν. Στόχος της Αυστριακής ομάδας πάντως είναι να κάνει το «2 στα 2» για τρίτη συνεχόμενη χρονιά καθώς ήδη έχει κερδίσει τον τίτλο στους κατασκευαστές.