Η θέση του Ρομάν Γκροσεάν στη Lotus φαίνεται πως κινδυνεύει καθώς οι πιλότοι που την ερίζουν είναι αρκετοί μεταξύ αυτών και οι Καμούι Κομπαγιάσι – Χέικι Κοβαλάινεν.
Η αμφισβήτηση στο πρόσωπο του Γκροσεάν έχει ξεκινήσει λόγω της απόδοσής του την φετινή χρονιά, η οποία παρουσίασε διακυμάνσεις. Αυτό δεν είχε επίπτωση μόνο στους βαθμούς που συγκέντρωσε στο πρωτάθλημα οδηγών ο Γάλλος πιλότος, αλλά και στην θέση που κατέλαβε η Lotus στους κατασκευαστές.
Η ομάδα του Ενστοουν τερμάτισε τέταρτη πίσω από τις Red Bull, Ferrari και McLaren. Θα ήθελε ωστόσο να βρεθεί πιο ψηλά, διότι αντικειμενικά αυτό θα σημαίνει ότι θα της αναλογούν περισσότερα χρήματα. Μην ξεχνάμε ότι η οικονομική διαφορά μεταξύ του τρίτου από τον τέταρτο στις ομάδες κοστολογείται στα 10 εκατομμύρια δολάρια. Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο σε ένα άθλημα που είναι αρκετά δαπανηρό.
Η φετινή δυναμική εμφάνιση της Lotus στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πιστώνεται κατά κύριο λόγο στον Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος τερμάτισε τρίτος στους οδηγούς, συγκεντρώνοντας 207 βαθμούς, τη στιγμή που ο Γκροσεάν μάζεψε λιγότερους από τους μισούς (97).
Στόχος λοιπόν της Lotus είναι να παρουσιάσει ένα πιο σταθερό οδηγικό δίδυμο του χρόνου, βελτιώνοντας περισσότερο τη θέση της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Γι' αυτόν τον λόγο τίθεται υπό αμφισβήτηση ο Ρομάν Γκροσεάν και οργιάζουν οι φήμες περί αντικατάστασής του, αν και έχει την υποστήριξη τόσο του επικεφαλής της ομάδας Ερίκ Μπουγιέ, αλλά και ενός από τους σημαντικότερους χορηγούς της, την Total.
Πάνω σε αυτό το θέμα ο ιδιοκτήτης της Lotus, Τζέραρντ Λόπεθ, δήλωσε σε φινλανδικό μέσο: «Ο Κίμι μας στοιχίζει, αλλά από την άλλη πλευρά μας βοήθησε στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, φέρνοντας περισσότερα χρήματα στην ομάδα».
Κάπου εδώ εισέρχονται στο παιχνίδι τα ονόματα των Καμούι Κομπαγιάσι και Χέικι Κοβαλάινεν ως πιθανοί αντικαταστάτες του Γκροσεάν. Και οι δύο είναι έμπειροι πιλότοι με τον μεν Κομπαγιάσι να έχει μείνει χωρίς ομάδα αφού έχασε τη θέση του στη Sauber από τον Γκουτιέρεζ. Στα πλεονεκτήματα του Ιάπωνα συγκαταλέγονται και το ένα εκατομμύριο δολάρια που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής από ιστοσελίδα που έχει στο διαδίκτυο προκειμένου να βρει ομάδα.
Ο δε Κοβαλάινεν μετράει επτά χρόνια στην Formula 1 και είναι από τους πιλότους που παρουσιάζουν ιδιαίτερη σταθερότητα στην απόδοσή τους. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό αν θα παραμείνει ή όχι στην Caterham καθώς η αγγλο/μαλαισιανή ομάδα έχει ανακοινώσει μόνο τον Τσαρλς Πικ για του χρόνου, χωρίς να αποσαφηνίσει ποιόν εκ των Πετρόφ ή Κοβαλάινεν θα αντικαταστήσει.