Περιβάλλον
Δευτέρα, 03 Δεκεμβρίου 2012 18:17

«Ψωμί 60 ημερών» για λιγότερη σπατάλη;

Μια αμερικανική εταιρία πιστεύει πως βρήκε έναν τρόπο να αποτρέψει την ανάπτυξη μούχλας στο ψωμί για πολλές εβδομάδες, χωρίς επιπλέον συντηρητικά και χημικά. Η Microzap υποστηρίζει ότι η τεχνική της, που βασίζεται στα μικροκύματα, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την ποσότητα του ψωμιού που πετιέται στα σκουπίδια.

Μια αμερικανική εταιρία πιστεύει πως βρήκε έναν τρόπο να αποτρέψει την ανάπτυξη μούχλας στο ψωμί για πολλές εβδομάδες, χωρίς επιπλέον συντηρητικά και χημικά. Η Microzap υποστηρίζει ότι η τεχνική της, που βασίζεται στα μικροκύματα, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την ποσότητα του ψωμιού που πετιέται στα σκουπίδια.

Η εταιρία με έδρα το Τέξας, χρησιμοποιεί ειδικά μικροκύματα που σκοτώνουν τους σπόρους μούχλας στο ψωμί μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Έτσι, αντί το ψωμί να αρχίζει να χαλάει μέσα σε δέκα ημέρες, παραμένει στην ίδια κατάσταση για έως και 60 ημέρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Microzap ξενάγησε δημοσιογράφο του BBC στο εργαστήριό της, στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Τέξας, δείχνοντάς του μία μεγάλη συσκευή μικροκυμάτων, η οποία είχε σχεδιαστεί για να σκοτώνει βακτήρια όπως της σαλμονέλας ή του σταφυλόκοκκου. Σύμφωνα με την εταιρία, η ίδια τεχνική έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε φρούτα, κρέας κ.ο.κ.

«Βάλαμε στη συσκευή μία φέτα ψωμιού και παρακολουθήσαμε τη μούχλα που είχε ήδη πάνω του» καθώς οι μέρες περνούσαν, δήλωσε ο Ντον Σταλ. «Στις 60 ημέρες είδαμε την ίδια ποσότητα μούχλας που είχε όταν βγήκε από το φούρνο».

Η συσκευή βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με τους φούρνους μικροκυμάτων. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι οι μικροκυματικές συχνότητες εισάγονται με άλλο τρόπο, μέσω ενός ειδικού θερμοπομπού που διαχέει καλύτερα τη θερμότητα.

Η Microzap λέει ότι, εάν η μέθοδός της εμπορευματοποιηθεί, τα οφέλη θα είναι τεράστια για τους καταναλωτές. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η μέση αμερικανική οικογένεια πετάει στα σκουπίδια περίπου το 40% των τροφίμων που αγοράζει, όπως κατέδειξαν τα αποτελέσματα μελέτης του αμερικανικού Συμβουλίου για την Υπεράσπιση των Φυσικών Πόρων, η οποία δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα.

Παρότι ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τη συσκευή της εταιρίας, ο Σταλ παραδέχεται ότι ίσως η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να πειστούν οι καταναλωτές να φάνε ψωμί... 60 ημερών, ακόμη κι αν κατά τ' άλλα μοιάζει με το φρέσκο. «Θα πρέπει να κερδίσουμε την αποδοχή των καταναλωτών», αναγνωρίζει. «Ο περισσότερος κόσμος αγοράζει αγγίζοντας και, εάν [το ψωμί] έχει την ίδια αίσθηση στο άγγιγμα, πιθανότατα θα το αποδεχθεί».