Δυναμικές κινητοποιήσεις για τα επόμενα τέσσερα χρόνια προανήγγειλε το συμβούλιο των εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας Opel μετά την ανακοίνωση της μητρικής General Motors, ότι το 2016 κλείνει η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων. Το τελευταίο μοντέλο που θα κατασκευαστεί είναι το Opel Zafira. Η Οpel ξεκίνησε πριν από ακριβώς 50 χρόνια με 22.000 εργαζόμενος για να καταλήξει στους 3.300, που θα μείνουν μετέωροι, ενώ επηρεάζει τη ζωή άλλων 20.000 εργαζόμενων, των οποίων η θέση εργασίας εξαρτάται έμμεσα ή άμεσα από την Opel.
Ο γερμανός υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ κατηγόρησε την GM ότι έκανε σοβαρά σφάλματα στο μάνατζμεντ. «Είμαι θυμωμένος, επειδή η επιχείρηση έκανε λάθη ακόμη και στον τρόπο που χειρίστηκε τους εργαζομένους στο παρελθόν», δηλώνει στη Rheinische Post. «Η GM θα πρέπει να αναρωτηθεί εάν εξάντλησε όλες τις δυνατότητες πριν κατεβάσει τα ρολά στο Μπόχουμ, όπως για παράδειγμα γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε όσο θα έπρεπε τις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει η συνεχώς αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά».
Η γερμανική κυβέρνηση εξέφρασε την λύπη της. «Είναι σοβαρό πλήγμα για τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους, αλλά και για τη φήμη του Μπόχουμ ως πόλη του αυτοκινήτου». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέκλεισε ωστόσο κάθε κρατική οικονομική στήριξη, «τέτοιες αποφάσεις είναι λυπηρές, αλλά το κράτος δεν έχει ρόλο να διαδραματίσει». Ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών, Περ Στάινμπρουκ κάλεσε την Opel να διαχειριστεί τις απολύσεις του προσωπικού με κοινωνικά κριτήρια.
Το Μπόχουμ είναι η πρώτη πόλη που πέφτει θύμα της κρίσης στον κλάδο του αυτοκινήτου. Στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένονται κι άλλες ανάλογες αποφάσεις. Αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι απόλυτα εξαρτώμενες από την ευρωπαϊκή αγορά θα νοιώσουν πολύ έντονα τα «σημάδια» της κρίσης και θα αναγκαστούν να κατεβάσουν τα ρολά. Υπολογίζεται ότι το 2013 θα πωλείται ο ίδιος αριθμός αυτοκίνητων, όσο πριν από 20 χρόνια. Οι Volkswagen, Audi, Daimler και BNW, που γράφουν κέρδη εξ αιτίας του ανοίγματος που έκαναν στν Ασία και τη Β. Αμερική, προετοιμάζονται για τα χειρότερα. Φέτος η Opel κατέγραψε για έκτη συνεχή χρόνια ζημίες ύψους 1,2 δισ. ευρώ, Μιλώντας το πρωί στο δεύτερο γερμανικό κανάλι (ZDF), ο εμπειρογνώμων αυτοκινήτου Φέρντιναρντ Ντυντενχέφερ υπογράμμισε ότι όσες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει τις πωλήσεις τους αποκλειστικά και μόνο στην Ευρώπη, δεν πρόκειται να επιβιώσουν.
Το Μπόχουμ πριν από τέσσερα χρόνια είχε πληγεί από το κλείσιμο της ΝΟΚΙΑ. 4.000 άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά και το ταμείο της πόλης με 25 εκατομμυρια ευρώ λιγότερα από το φόρο επιτηδεύματος.
Ανοιχτό παραμένει και το μέλλον του εργοστασίου ανοξείδωτου χάλυβα της Thyssen Krupp που εξαγοράστηκε από την φινλανδική Outokumpu. Η εταιρεία δεσμεύτηκε να κρατήσει το εργοστάσιο μέχρι ο 2016. Ποιο θα είναι το μέλλον των 1.600 εργαζομένων μετά, κανείς δεν ξέρει.
Deutsche Welle