Στον απόηχο της οικονομικής κατάρρευσης της HRT, ο Μπέρνι Εκλεστοουν δεν φαίνεται να προβληματίζεται.
Αντιθέτως, δηλώνει ότι τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν οι ομάδες ήταν δέκα, αντί για έντεκα που έχουν παραμείνει.
Η δεινή οικονομική κατάσταση της HRT, οδήγησε την ιδιοκτήτρια εταιρεία, Thesan Capital, στην αναζήτηση αγοραστή. Μία λύση που προς το παρόν δεν έχει τελεσφορήσει, προκαλώντας αβεβαιότητα για το μέλλον της στην F1. Η δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η Ισπανική ομάδα ενισχύθηκε κι από την επίσημη λίστα της FIA για το 2013, η οποία δεν την συμπεριελάμβανε, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των ομάδων σε έντεκα για την επόμενη χρονιά και των οδηγών σε 22, αντίστοιχα.
Ο Εκλεστοουν από την πλευρά του κρίνει ότι η F1 θα ήταν πιο διαχειρίσιμη αν οι ομάδες ήταν δέκα.
«Προτιμώ να έχω δέκα. Ποτέ δεν ήθελα δώδεκα. Απλά, οι δέκα είναι πιο εύκολο να διαχειριστούν, από την πλευρά των υποστηρικτών, της μεταφοράς. Θα προτιμούσαμε να είχαμε δέκα, εφόσον δεν χάσουμε την Ferrari», δήλωσε ο 82χρονος Βρετανός στο Reuters.
Παράλληλα ήταν κατηγορηματικός σε ό,τι αφορά στην HRT καθώς σε ερώτηση για το αν θεωρεί πως υπάρχει κάποια πιθανότητα εξεύρεσης νέου επενδυτή για την Ισπανική ομάδα απάντησε: «Δεν πιστεύω θα ήθελε (σ.σ. κάποιος) να το κάνει αυτό».
Πριν μερικές ημέρες έγινε γνωστό από την Βρετανική εταιρεία Formtech Composites, προμηθευτή εξαρτημάτων από ανθρακονήματα της HRT (και όχι μόνο) πως η Ισπανική ομάδα έχει τεθεί υπό εκκαθάριση από την ημέρα ανακοίνωσης της απόφασης πώλησής της (12 Νοεμβρίου).
Παράλληλα, η Βρετανική εταιρεία υπογράμμισε πως της έχει καταβληθεί μόλις το 25% των οφειλομένων, τη στιγμή που η HRT φέρεται διατεθειμένη να πληρώσει τους πιστωτές της μόλις 30 πέννες για κάθε ευρώ που οφείλει, χωρίς να το διαπραγματεύεται.
Επιπλέον, αναφέρει πως τον έλεγχο της Ισπανικής ομάδας έχει πλέον ένα επενδυτικό κεφάλαιο στο Λουξεμβούργο.
19 αγώνες το 2013
Ερωτηματικό εξακολουθεί να αποτελεί το γεγονός αν την επόμενη χρονιά οι αγώνες θα είναι 19 ή 20. Το θέμα ανέκυψε πριν μερικές ημέρες όταν μετά την τελευταίο εφετινή συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ανακοινώθηκε ότι παραμένει ανοιχτή μία ημερομηνία (21 Ιουλίου) για την διεξαγωγή ενός Ευρωπαϊκού αγώνα, χωρίς ωστόσο να κατανομάζεται ποιος θα είναι αυτός.
Με αυτό τον τρόπο θα «καλυφθεί» η τρύπα που άφησε το Νιου Τζέρσεϊ, το οποίο πήρε αναβολή για το 2014. Αμεως μετά την απόφαση αυτή, όλοι έκαναν λόγο για το GP της Τουρκίας, κάτι που δεν διέψευσε ούτε ο ίδιος ο Εκλεστοουν.
Αντιθέτως απέρριψε την προοπτική της Αυστρίας και της αναδομημένης πίστας της Red Bull (Α1-Ring) λέγοντας που έχει να συναντηθεί εδώ και καιρό με τον ιδιοκτήτη της Αυστριακής ομάδας, Ντίτριχ Μάτεστσιτς.
«Προς το παρόν σκέφτομαι την Τουρκία και την επιστροφή της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Εκλεστοουν.
Μπορεί όμως ο 82χρονος Βρετανός να επιθυμεί κάτι τέτοιο, αλλά η Ομοσπονδία της χώρας υπογράμμισε ότι απαιτείται κρατική βοήθεια για να επιστρέψει ο αγώνας στο καλεντάρι της FIA. Κάτι που απέρριψε άμεσα και κατηγορηματικά ο υπουργός Αθλητισμού της Τουρκίας, λέγοντας ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα αφορά τον ιδιωτικό τομέα.
Μην ξεχνάμε ότι το Τουρκικό GP βγήκε φέτος από το αγωνιστικό πρόγραμμα λόγω διαφωνιών για την αμοιβή διοργάνωσης του αγώνα. Η πίστα όμως διαθέτει πλέον νέα διοίκηση, η οποία αναζητά τρόπους επιστροφής στην F1.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, ο Μπέρνι Εκλεστοουν καταλήγει στο συμπέρασμα πως κατά πάσα πιθανότητα οι αγώνες του χρόνου θα είναι 19. Αν και για αυτό δεν θα πρέπει κανείς να είναι σίγουρος, διότι ο διαχειριστής των εμπορικών δικαιωμάτων της F1 είναι αρκετά πεισματάρης και όταν θέλει κάτι, συνήθως το πετυχαίνει.