Πολιτιστικά
Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012 13:19

Σπάικ Λι εναντίον της νέας ταινίας του Ταραντίνο

Ο διάσημος αφροαμερικανός σκηνοθέτης Σπάικ Λι προέτρεψε - μέσω twitter- να μην πάει ο κόσμος να δει το «Django Unchained» του Κουέντιν Ταραντίνο, παραμονές του ανοίγματος της ταινίας στην Αμερική

Ο διάσημος αφροαμερικανός σκηνοθέτης Σπάικ Λι προέτρεψε - μέσω twitter- να μην πάει ο κόσμος να δει το «Django Unchained» του Κουέντιν Ταραντίνο, παραμονές του ανοίγματος της ταινίας στην Αμερική.

Ο 55άχρονος σκηνοθέτης θύμωσε, θεωρώντας πως το «Django Unchained» δεν αντιμετωπίζει το θέμα της σκλαβιάς με τη σοβαρότητα και τον σεβασμό που του αρμόζει, πιστεύοντας πως ο Ταραντίνο χρησιμοποιεί ένα λεπτό θέμα όπως η σκλαβιά για να ασκήσει μία ταινία ύφους.

«Η σκλαβιά δεν ήταν σπαγγέτι γουέστερν, ήταν Ολοκαύτωμα. Οι πρόγονοί μου ήταν σκλάβοι. Τους έκλεψαν από την Αφρική. Θα τους τιμήσω», έγραψε ο Σπάικ Λι, ο οποίος έκανε αναφορά για επιτακτική ανάγκη να είναι οι σκηνοθέτες προσεχτικότεροι όταν χειρίζονται τέτοια θέματα. Επίσης, κάλεσε όλο τον κόσμο να ανατρέξει στα βιβλία και να ξαναδιαβάσει την αμερικανική Ιστορία.

Κατάχρηση λέξης

Θυμίζουμε ότι ο Σπάικ Λι, το 1997, είχε κατακρίνει τον Ταραντίνο για την εκτενή χρήση της λέξης «negro» στην ταινία «Jackie Brown», μετρώντας πως την είχε χρησιμοποιήσει στο σενάριό του 38 φορές, ενώ είχε τονίσει πως εξίσου κατάχρηση της λέξης είχε κάνει και στο «Reservoir Dogs» και το «Pulp Fiction».

Φόρος τιμής στα σπαγγέτι γουέστερν

Η ταινία, που βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 17 Ιανουαρίου 2013, περιγράφει την ιστορία του Django (Τζέιμι Φοξ), ενός μαύρου σκλάβου που απελευθερώνεται από τον Dr. King Schultz (Κρίστοφ Βαλτς), έναν κυνηγό επικηρυγμένων, ο οποίος του μαθαίνει την τέχνη του. Στη συνέχεια οι δυο τους πάνε στη φυτεία του Calvin Candie (Λεονάρντο Ντι Κάπριο), όπου κρατάει φυλακισμένη τη γυναίκα του Django, Broomhilda (Κέρι Γουάσινγκτον) - και την οποία νοικιάζει σε όποιον κερδίζει στους αγώνες πάλης που διοργανώνει - για να την ελευθερώσουν.

Το Django αποτίει φόρο τιμής στα σπαγγέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε, αλλά ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει το θέμα της δουλείας των μαύρων στον βαθύ Νότο, στις τεράστιες φυτείες βαμβακιού.