Κοινωνία
Τρίτη, 04 Ιανουαρίου 2011 15:01

Χωρίς μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία 12:00 - 16:00 την Τετάρτη

Σε στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00 προχωρούν τελικά την Τετάρτη οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό, καθώς και στα λεωφορεία. Τα τρόλεϊ και ο προαστιακός θα κινηθούν κανονικά. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ αποφάσισαν να αναστείλουν την 24ωρη απεργία της Δευτέρας και να προχωρήσουν σε στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 16.00.

Σε στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00 προχωρούν τελικά την Τετάρτη οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό, καθώς και στα λεωφορεία. Τα τρόλεϊ και ο προαστιακός θα κινηθούν κανονικά.

Οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ αποφάσισαν επίσης να αναστείλουν και την 24ωρη απεργία της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου και να προχωρήσουν σε στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 16.00.

Το πρωί συνεδρίασε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, όπου διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων, με αποτέλεσμα να μη ληφθεί απόφαση για κοινή δράση των εργαζομένων στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και το καθένα σωματείο να πάρει μεμονωμένη απόφαση για την πορεία των κινητοποιήσεων.

Πάντως οι συνδικαλιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους μετά τις 10 του μηνός.

Σε ανακοίνωσή του το σωματείο των ηλεκτροδηγών στο Μετρό βάλλει κατά της της Διοίκησης της ΑΜΕΛ, επισημαίνοντας πως δεν είχε εξαγγελθεί 24ωρη απεργία. Όπως σημειώνει, η διοίκηση της ΑΜΕΛ «θεωρώντας ότι τις κινητοποιήσεις δεν τις εξαγγέλλουν τα Συνδικάτα αλλά τα ΜΜΕ, προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά των Σωματείων των Εργαζομένων ενόψει της επικείμενης 24ωρης Απεργίας(;;;) για την Τετάρτη 05 Ιανουαρίου 2011».

Σημειώνεται πως και τα τέσσερα σωματεία των εργαζομένων που δρουν στο χώρο της εταιρείας αποφάσισαν να μην παραστούν στο δικαστήριο, δηλώνοντας ότι στην ουσία η διοίκηση προσέφυγε στη δικαιοσύνη για μια απεργία η οποία δεν είχε καν εξαγγελθεί και κοινοποιηθεί.

Επιπλέον οι ηλεκτροδηγοί, εξηγώντας τους λόγους της κινητοποίησής τους, τονίζουν πως οι διοικήσεις βάζουν σε δεύτερη μοίρα ζητήματα που άπτονται της ομαλής λειτουργίας του δικτύου: «Μετά από συνεχείς οχλήσεις μας με έγγραφο ή προφορικό τρόπο και παρά τις διμερείς δεσμεύσεις της εταιρείας που απορρέουν από τις Σ.Σ.Ε. (και όχι μόνο), εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, δεν έχουν γίνει από πλευράς Εταιρείας οι ενέργειες εκείνες που θα αποκαθιστούν τα κακώς κείμενα ή που θα υλοποιούν τις συμφωνίες, των οποίων ή μη διόρθωσή τους καθιστά επισφαλές το έργο μας, που δεν είναι άλλο από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Αναγκαζόμαστε όμως κάποιες στιγμές να εκφράζουμε την αγανάκτησή μας, θέλοντας ταυτόχρονα να πιέσουμε για την επίλυσή των χρόνιων προβλημάτων».

Σύντομα οι αυξήσεις στα εισιτήρια

Στο μεταξύ, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, στο πλαίσιο της απόφασης της κυβέρνησης από τη μια πλευρά να αυξηθούν τα έσοδα των εταιρειών και από την άλλη να μειωθεί η κρατική επιχορήγηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενδέχεται να προτείνει προς έγκριση από την αρμόδια επιτροπή, δύο ειδών εισιτήρια. Το ένα θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα ισχύσει για μία μόνο διαδρομή και το άλλο θα κοστίζει 1,40 ευρώ και θα ισχύει για όλα τα μέσα και για χρονική διάρκεια μιάμισης ώρας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ