Πολιτική
Τετάρτη, 05 Ιανουαρίου 2011 20:13

Κόντρα ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για το ενδεχόμενο διακοπής μεγάλων έργων

Αντιπαράθεση ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΝΔ προκάλεσαν οι απειλές κατασκευαστικών εταιρειών για αποχώρησή τους από την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.

Αντιπαράθεση ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΝΔ προκάλεσαν οι απειλές κατασκευαστικών εταιρειών για αποχώρησή τους από την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.

Ο αρμόδιος τομεάρχης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Μιχάλης Χαλκίδης εξαπέλυσε επίθεση στο ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας πως ενώ το ενδεχόμενο διακοπής μεγάλων έργων είναι υπαρκτό η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου παρακολουθεί σαν θεατής: «Το ενδεχόμενο διακοπής των περισσοτέρων έργων είναι υπαρκτό, αφού η μία μετά την άλλη τράπεζα που δανειοδοτούν την κατασκευή των έργων διακόπτουν τη ροή χρηματοδότησης, εξαιτίας της αργής προόδου και της μη συντέλεσης των απαλλοτριώσεων.

»Η ηγεσία του Υπουργείου παρακολουθεί ως θεατής, χωρίς να παρεμβαίνει σε κανένα από τα προβλήματα που δημιουργούνται. Την αδράνεια αυτή θα κληθεί να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος ως αποζημίωση στους εργολάβους. Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί στην περίπτωση της λύσης της σύμβασης της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης, όπου θα καταβληθεί μάλιστα και αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο, χωρίς αυτός να έχει κατασκευάσει ούτε ένα μέτρο».

Σημείωσε ακόμη πως «για το μείζον θέμα του συμψηφισμού της επιστροφής ΦΠΑ με τις οφειλές των εργοληπτικών εταιρειών που δικαιούνται οι εργοληπτικές εταιρείες, η διγλωσσία και η σύγχυση που έχει δημιουργηθεί μετά τις χθεσινές δηλώσεις του Υφυπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Π. Ρήγα περί «διακανονισμού για το συμψηφισμό της επιστροφής ΦΠΑ με τα χρέη των επιχειρήσεων προς το Δημόσιο» και τη στάση πεισματικής άρνησης του Υπουργείου Οικονομικών, αρμόζει μόνο σε κυβέρνηση-παρωδία».

Καταλήγοντας κλιμάκωσε την επίθεσή του: «Τα κυβερνητικά στελέχη τελούν σε επιχειρησιακή αφασία. Δεν αντιλαμβάνονται ούτε τι είναι καλό για τον τόπο, ούτε ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βλάπτει κάθε μέρα και περισσότερο τα συμφέροντα των συμπολιτών μας, για την ευημερία των οποίων αδιαφορεί συστηματικά και κατ’ εξακολούθηση».

Απαντώντας, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πέρασε στην αντεπίθεση.

Μεταξύ άλλων της χρέωσε την ακύρωση της σύμβασης για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως γι' αυτό το λόγο οι εργολάβοι και οι τράπεζες ζήτησαν 410 εκατ. ευρώ αποζημίωση και το Δημόσιο πέτυχε στη διαιτησία να περιορίσει το ποσό της αποζημίωσης στα 67 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στις πέντε Συμβάσεις Παραχώρησης με τις οποίες κατασκευάζονται οι αντίστοιχοι αυτοκινητόδρομοι, το υπουργείο αναφέρει πως τα προβλήματα υπήρχαν επίσης πριν τις εκλογές και «είναι αποτέλεσμα των πρόχειρων μελετών της βιασύνης για τη δημοπράτησή τους το καλοκαίρι του 2007 και φυσικά των δεσμεύσεων για το Δημόσιο που περιέχουν οι συμβάσεις, όπως η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε 12 μήνες, οι οποίες δεν ήταν δυνατόν να εκπληρωθούν».

Σχολιάζοντας τις αναφορές του τομεάρχη της ΝΔ για τους κατασκευαστές και τις τράπεζες, σημειώνει πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «δεν γνωρίζει τι συμβαίνει». Παράλληλα διαβεβαιώνει πως η κυβέρνηση έχει καλέσει τους κατασκευαστές και ιδιαίτερα τις τράπεζες να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τις συμβάσεις.

«Η κυβέρνηση έχει παρουσιάσει τις θέσεις της και τους τρόπους λύσης των προβλημάτων προς τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν την κατασκευή των έργων» προστίθεται στην ανακοίνωση, η οποία καταλήγει:

«Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προτίθεται πολύ σύντομα να φέρει το θέμα στη Βουλή και στις αρμόδιες επιτροπές, και με πολύ ενδιαφέρον θα ακούσει ο Ελληνικός λαός τις θέσεις όλων μας».