Στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής εισήχθη προς εξέταση το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, να κάνει λόγο για νομοθέτημα που οδηγεί στη νέα εποχή την ΥΠΑ και τα αεροδρόμια.
Στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής εισήχθη προς εξέταση το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, να κάνει λόγο για νομοθέτημα που οδηγεί στη νέα εποχή την ΥΠΑ και τα αεροδρόμια.
Με το νομοσχέδιο αναβαθμίζεται και αναδιοργανώνεται η ΥΠΑ, σύμφωνα με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα και παρέχεται η δυνατότητα αξιοποίησης και ανάπτυξης των κρατικών αεροδρομίων.
Με βάση τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα αφενός να συστήνονται ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας, ή ομάδας αεροδρομίων, ή για κάθε αεροδρόμιο χωριστά και με αντικείμενο τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους και αφετέρου παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, δικαιωμάτων που αφορούν στις επτά αυτές αρμοδιότητες.
Η Ελλάδα προετοιμάζεται να συμμετάσχει με ισότιμους όρους στη νέα πολιτική της ΕΕ για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, στο πλαίσιο της οποίας ο εναέριος χώρος της Ευρώπης θεωρείται κοινός πόρος και η ρύθμιση γίνεται όχι με βάση τα σύνορα, αλλά την κυκλοφορία.
«Δεν καταργείται ο εθνικός εναέριος χώρος, παραμένουν τα σύνορα στον αέρα του κάθε κράτους, απλά γίνεται ένας συντονισμός των όμορων υπηρεσιών αεροναυτιλίας που υπάγονται στο Γιουροκοντρόλ με αποτέλεσμα να υπάρχει εξοικονόμηση σε πόρους, καλύτερες και ασφαλέστερες πτήσεις, αποτελεσματικότερη διαχείριση του εναέριου χώρου», εξήγησε ο κ. Ρέππας.
Ακόμη ρυθμίζεται το καθεστώς της παροχής επίγειας εξυπηρέτησης στους 34 ελληνικούς αερολιμένες, με ετήσια κίνηση κάτω των δύο εκατ. επιβατών ή 50 χιλ. τόνων φορτίου.
Ρυθμίζονται επίσης θέματα μεταφοράς προσωπικού από την ΥΠΑ σε άλλους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου Τομέα και προβλέπεται η σύσταση Εποπτικής Αρχής Τελών Αερολιμένων.
Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής του κόμματος Μ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε απαραίτητο το νομοσχέδιο, διότι, όπως υποστήριξε, έστω και αργά, εναρμονίζει τη λειτουργία της ΥΠΑ της χώρας μας με τους κανονισμούς για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό, αμβλύνοντας έτσι κυρίως τα προβλήματα των καθυστερήσεων και άρα του κόστους των πτήσεων. Η ΝΔ υπερψηφίζει την αρχή του νομοσχεδίου.
Ο υπαγωγή της ΥΠΑ στον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό δημιουργεί θέματα κυριαρχικών δικαιωμάτων, ενώ η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης της ενιαίας κυκλοφορίας θα αυξήσει τα ταμεία των καπιταλιστών, τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ, Βέρα Νικολαϊδου, η οποία ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου. Η κ. Νικολαΐδου δήλωσε το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής.
Ο Παύλος Μαρκάκης εκ μέρους του ΛΑΟΣ εξέφρασε αμφιβολίες για το εάν το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει τα θέματα που καθυστέρησαν τόσα χρόνια, ενώ επεσήμανε ότι υφίστανται ζητήματα λειτουργικότητας, γιατί θα υπάρχουν 16 διευθύνσεις και πάνω από 100 τμήματα. Επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια επί της αρχής του νομοθετήματος.
Τέλος, ο Δημήτρης Παπαδημούλης από το ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε πως η ουσία ολόκληρου του νομοσχεδίου βρίσκεται στη δυνατότητα που δίνεται για «ιδιωτικοποίηση» των αερολιμένων και καταψήφισε εκ μέρους του κόμματός του την αρχή του νομοσχεδίου.
Απαντώντας στις αιτιάσεις των βουλευτών της Αντιπολίτευσης, ο κ. Ρέππας διευκρίνισε πως εμείς θα αποφασίσουμε ποια αεροδρόμια θα αναπτύξουμε με σύμβαση παραχώρησης, αλλά και θα καθορίσουμε του όρους της συνεργασίας.
Σχετικά με τους εργαζόμενους, σημείωσε ότι πρέπει να μείνουν εντός της ΥΠΑ οι εργαζόμενοι που ασχολούνται με τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας και να συνεχίσει να κατανέμεται το ποσό που προέρχεται από τα τέλη υπέρπτησης σε όλους τους εργαζόμενους της ΥΠΑ. Από κει και πέρα θα προχωρήσει μια αξιοκρατική στελέχωση των υπηρεσιών, κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ