Πολιτιστικά
Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011 10:34

Aφιέρωμα στον Κρίστοφερ Πέτι

Aφιέρωμα στο Βρετανό δημιουργό Κρίστοφερ Πέτι με τέσσερις ταινίες του σκηνοθέτη, διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, από τις 4 έως τις 6 Φεβρουαρίου 2011.

Aφιέρωμα στο Βρετανό δημιουργό Κρίστοφερ Πέτι με τέσσερις ταινίες του σκηνοθέτη, διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, από τις 4 έως τις 6 Φεβρουαρίου 2011.

Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Radio On» (1979), ο σκηνοθέτης παρακολουθεί το ταξίδι ενός νεαρού στο Μπρίστολ, καθώς διερευνά το μυστηριώδη θάνατο του αδερφού του. Ένα εντυπωσιακό road movie που αφηγείται ένα ταξίδι αλλά μιλά και για την εσωτερική διαδρομή του ήρωα, καθώς επίσης και για την Αγγλία στα τέλη της δεκαετίας του 1970 λίγο πριν την άνοδο της Θάτσερ στην εξουσία. Εκπληκτική φωτογραφία από το Μάρτιν Σέφερ, συνεργάτη του Βιμ Βέντερς και ένα εξαιρετικό σάουντρακ που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τραγούδια των Bowie, Kraftwerk και Ian Dury.

«Μια Αταίριαστη Δουλειά Για Γυναίκα» (An Unsuitable Job for A Woman, 1981) αναλαμβάνει η Κορντήλια Γκρέι, όταν ο πατέρας ενός 21χρονου νεαρού της αναθέτει να διερευνήσει την αυτοκτονία του. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, η Κορντήλια αποκτά εμμονή με το νεκρό, καθώς αποκαλύπτει σκοτεινά μυστικά και επιθυμίες. Η αισθητική της ταινίας θυμίζει φιλμ νουάρ.

Σε μια «Πτήση Για Βερολίνο» (Flight To Berlin, 1983) επιβιβάζεται η Σουζάννα αποφασισμένη να αφήσει πίσω της το Λονδίνο και το παρελθόν. Τότε, εντελώς ξαφνικά, η αδερφή της -που ζει στο Βερολίνο- ανακαλύπτει ότι η Σουζάννα καταζητείται από την αστυνομία για το θάνατο μιας γυναίκας. Πρόκειται για την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Πέτι, ένα θρίλερ που δανείζεται στοιχεία από τον κινηματογράφο του Φασμπίντερ και στο οποίο φαίνεται η επιθυμία του σκηνοθέτη να πειραματιστεί με τις αφηγηματικές φόρμες.

Η επικοινωνία στον ψηφιακό αλλά και στον πραγματικό κόσμο αποτελεί το θέμα της πιο πρόσφατης ταινίας του Πέτι, του ντοκιμαντέρ, «Περιεχόμενο», (Content, 2010). Μια συνομιλία ανάμεσα σε πατέρα και γιο, που περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες του παρελθόντος και της ταυτότητας, μια προσωπική ιστορία που αναφέρεται σε μνήμες άλλων ταξιδιών, το Content έχει χαρακτηριστεί ως μία «road movie του 21ου αιώνα».

Ο Κρίστοφερ Πέτι γεννήθηκε το 1949 στο Λονδίνο. Ξεκίνησε την καριέρα του ως κριτικός κινηματογράφου, δημοσιογράφος και συγγραφέας. Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε υπεύθυνος της κινηματογραφικής στήλης του λονδρέζικου περιοδικού Time Out. Για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ζήτησε τη βοήθεια του Βιμ Βέντερς. Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 γύρισε κυρίως τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ανανεώνοντας έτσι τη μέχρι τότε αισθητική της βρετανικής τηλεόρασης. Με σαφείς επιρροές από τον Γκοντάρ, ο Πέτι γοητεύεται από τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες σε θέματα υφής τόσο στο στάδιο του γυρίσματος αλλά και του μοντάζ. Χρησιμοποιώντας ψηφιακή κάμερα, μεταμορφώνει τα πλάνα του και δημιουργεί συναρπαστικές πολυεπίπεδες εικόνες.

Πληροφορίες

Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου

Διάρκεια από τις 4 έως τις 6 Φεβρουαρίου 2011