Βέτο στην προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines με την Olympic Air ενδέχεται να βάλει η ΕΕ, εκτός εάν οι δύο αερομεταφορείς προβούν σε περισσότερους συμβιβασμούς, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.
Βέτο στην προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines με την Olympic Air ενδέχεται να βάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εκτός εάν οι δύο αερομεταφορείς προβούν σε περισσότερους συμβιβασμούς ώστε να ενθαρρύνουν ανταγωνίστριες εταιρείες να εισχωρήσουν στην ελληνική αγορά.
Αυτό αποκάλυψαν τρεις πηγές στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επισημαίνοντας ότι εάν τελικά αποκλειστεί η συγχώνευση θα είναι η πρώτη φορά που η Κομισιόν επιχειρεί κάτι τέτοιο από το 2007, όταν εμπόδισε ακόμη μία συμφωνία στον αεροπορικό τομέα - την προσπάθεια της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair να εξαγοράσει την Aer Lingus.
Οι δύο αερομεταφορείς έχουν προτείνει κάποια «αντίδοτα» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έπειτα από ενδελεχή έρευνα που άνοιξε πέρυσι τον Ιούλιο σχετικά με τη συγχώνευση, εν μέσω ανησυχιών ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε μονοπώλιο σε πολλά εσωτερικά δρομολόγια.
Οι συμβιβασμοί όμως που πρότειναν οι δύο εταιρείες δεν κρίθηκαν επαρκείς για να απομακρύνουν τις ανησυχίες των ρυθμιστικών αρχών, σύμφωνα πάντα με τις πηγές. «Η Κομισιόν θα λάβει απόφαση την επόμενη εβδομάδα», αποκάλυψε η μία εκ των πηγών.
Ο επίτροπος της Ε.Ε. για τον Ανταγωνισμό, Χοακίν Αλμούνια, ο οποίος έχει θέσει ως προθεσμία τις 2 Φεβρουαρίου για τη λήψη απόφασης, αναμένεται να ανακοινώσει στις 26 Ιανουαρίου την πρόθεσή του να εμποδίσει τη συμφωνία. Η ίδια πηγή ωστόσο διευκρίνισε ότι εάν οι δύο αερομεταφορείς κάνουν περισσότερες παραχωρήσεις την τελευταία στιγμή, τότε υπάρχει ακόμη η πιθανότητα έγκρισης της συγχώνευσης.
Πάντως, χθες το βράδυ, εκπρόσωπος της Κομισιόν χαρακτήρισε «εικασίες» το τηλεγράφημα του Reuters.
Μία συγχώνευση της Aegean και της Olympic Air θα δημιουργήσει έναν αερομεταφορέα με κυρίαρχη θέση στην ελληνική αγορά με στόλο 64 αεροσκαφών και εργατικό δυναμικό 5.850 υπαλλήλων.