Μετά τη Ferrari και τη Lotus, η Sauber πήρε τη σκυτάλη στην παρουσίαση του… δικού της τέκνου ενώπιον πλήθους δημοσιογράφων που περίμεναν υπομονετικά στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο της Βαλένθια.
Μετά τη Ferrari και τη Lotus, η Sauber πήρε τη σκυτάλη στην παρουσίαση του… δικού της τέκνου ενώπιον πλήθους δημοσιογράφων που περίμεναν υπομονετικά στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο της Βαλένθια.
Η Ελβετική ομάδα με επικεφαλής, όπως πάντα τον ακούραστο Πίτερ Ζάουμπερ, ευελπιστεί ότι με τη νέα C30 θα μπορέσει έχει μία επιτυχημένη παρουσία στο επερχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, κερδίζοντας βαθμούς τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές.
Δημιουργός της C30 είναι James Key, ο οποίος από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας του Hinwill, στην οποία βρίσκεται από τις αρχές του 2010 όταν αποχώρησε από την Force India, ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου και εργάστηκε πυρετωδώς για την εξέλιξη του νέου μονοθεσίου.
Για λόγους αξιοπιστίας αλλά και μείωσης κόστους, σημείο αναφοράς στη σχεδίαση της C30 ήταν το περυσινό μονοθέσιο πάνω στο οποίο έγιναν σημαντικές αλλαγές. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν το υψηλό ρύγχος, οι μικρότεροι πλευρικοί αεραγωγοί καθώς επίσης και το «μαζεμένο» πίσω μέρος. Ειδικότερα, ο Key έχει φέρει στη Sauber λύσεις που έχουν υιοθετηθεί και από άλλες ομάδες -όπως π.χ. στη McLaren- με τα ιδίου τύπου ψυγεία και τις χαμηλά τοποθετημένες απολήξεις των εξατμίσεων. Χαρακτηριστικό σημείο τα ανασχεδιασμένα καλύμματα των ψυγείων.
Η νέα C30 θα εξοπλίζεται με τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) της Ferrari. Το τελευταίο η Scuderia το έχει εξελίξει μαζί με την Magneti Marreli. Η χρήση του νέου, πιο στενού κιβωτίου ταχυτήτων της ιταλικής εταιρείας οδήγησε τη Sauber στην επιλογή της push-rod ανάρτησης για το πίσω μέρος του μονοθεσίου, την οποία μάλιστα σχεδίασε μόνη της. Η γεωμετρία push-rod χαρίζει άμεση και εύκολη πρόσβαση για αλλαγές ρυθμίσεων και την ιδανική ροή του αέρα στον διαχύτη.
Το οδηγικό δίδυμο της Sauber που θα αναλάβει να αποδείξει ότι όλες αυτές οι θεωρητικές λύσεις και επιλογές φέρνουν αποτελέσματα μέσα στην πίστα είναι ο Ιάπωνας Καμούι Κομπαγιάσι και ο Μεξικανός Σέτζιο Πέρεζ.
Ο πρώτος έχει δοκιμαστεί στη Φόρμουλα 1 ενώ για τον δεύτερο θα είναι η πρώτη φορά φέτος. Μάλιστα θα είναι ο πρώτος Μεξικανός που θα κάνει ντεμπούτο μετά το 1981 και τον Χέκτορ Ρεμπάκ. Ο Πέρεζ που έχει υποστηρικτή του την εταιρεία Telmex, η οποία είναι και βασικός χορηγός της ομάδας, τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα GP2 του 2010.