Πολιτική
Τρίτη, 01 Φεβρουαρίου 2011 19:23

Βουλή: Ενστάσεις φορέων επί του ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες

Τη διασφάλιση τόσο των συλλογικών συμβάσεων, όσο και του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών πρόβαλαν ως κύρια αιτήματα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τοποθετούμενοι επί του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Τη διασφάλιση τόσο των συλλογικών συμβάσεων, όσο και του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών πρόβαλαν ως κύρια αιτήματα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τοποθετούμενοι επί του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Οι εκπρόσωποι των σωματείων εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και ζήτησαν να μην είναι υποχρεωτικές οι μετατάξεις των εργαζομένων, ενώ απέρριψαν τις αιτιάσεις περί υψηλόμισθων εργαζομένων, υποστηρίζοντας ότι «τα ρετιρέ βρίσκονται στους μισθούς των διοικήσεων».

Εκαναν επίσης λόγο για κακή διαχείριση με διαχρονικές ευθύνες των διοικήσεων των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για ρουσφετολογικές πρακτικές σε προσλήψεις και μεταθέσεις, καθώς και προκλητικές συμβάσεις.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μετρό Αθήνας Αντώνης Σταματόπουλος, υπεραμύνθηκε των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και υποστήριξε ότι «όλα είναι στημένα αρκεί να φύγουν τα παιδιά και να πουληθεί το ΜΕΤΡΟ». Μίλησε επίσης για «κόκκινες γραμμές» των αιτημάτων τους σε τρία σημεία: τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, τη μη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και τις μη υποχρεωτικές μετατάξεις.

Κλείνοντας, έκανε λόγο για σπατάλες που γίνονται, όχι με ευθύνη των εργαζομένων αλλά της διοίκησης και κατήγγειλε ότι η εταιρεία πληρώνει ενοίκιο ύψους 18.000 ευρώ σε κτίριο το οποίο παραμένει άδειο.

Την εκτίμηση ότι από το επίμαχο ν/σχ «λείπει το όραμα για τις αστικές συγκοινωνίες που ονειρευόμαστε», έκανε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης.

Τα πάντα καταργούνται «στο βωμό του μνημονίου», συμπλήρωσε, ενώ αντέκρουσε το επιχείρημα για υψηλόμισθους εργαζόμενους, υποστηρίζοντας ότι ο μέσος όρος των καθαρών αποδοχών τους είναι 1400 με 1600 ευρώ.

«Αν ερχόσασταν στη θέση μας. θα θέλατε να σας συμπεριφερθούν σε ότι αφορά στους μισθούς και στα δικαιώματα σας, όπως κάνουν σε εμάς; Πώς να μην αγωνιστούμε όταν παίρναμε 2000 μεικτά ευρώ τώρα μας δίνουν 900 ευρώ καθαρά και μας λένε σας θέλω με 700 ευρώ κάτω από τη γη; Γι αυτό και αυτό το νομοσχέδιο δεν έχει τη συναίνεση των εργαζομένων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε επίσης ότι η απεργία κοντεύει να γίνει ποινικό αδίκημα, οχι από τους πολιτικούς, όπως είπε, αλλά από τους δημοσιογράφους.

«Έχουμε την αίσθηση ότι όλη αυτή η αλλαγή στο τομέα των συγκοινωνιών δεν έγινε για λόγους εξυγίανσης αλλά για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους», υποστήριξε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ Παύλος Παπαδόπουλος.

Από την πλευρά του, ο Κώστας Νικολακόπουλος, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ υπογράμμισε ότι δεν φταίνε οι μισθοί των εργαζομένων για τα ελλείμματα, ενώ ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Νίκος Σιαπάτης δήλωσε ότι «επί της αρχής του νομοσχεδίου δεν είμαστε αντίθετοι, κάνουμε όμως προσπάθειες να θεραπευτούν οι διατάξεις του που καταστρέφουν κυριολεκτικά τους εργαζόμενους».

Στην ανάγκη διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών εστίασε και ο πρόεδρος των τεχνικών της ΕΘΕΛ Απόστολος Ραφτόπουλος ενώ υποστήριξε ότι τα ελλείμματα οφείλονται στη κακοδιαχείριση και στις αποφάσεις των πολιτικών, το κόστος των οποίων καλούνται σήμερα να πληρώσουν οι εργαζόμενοι.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Τραμ Μιχάλης Γαζής, πρότεινε να γίνονται εθελοντικά και όχι υποχρεωτικά οι μετατάξεις, εφόσον κρίνονται αναγκαίες. Απέρριψε τέλος στις αιτιάσεις περί υψηλών αμοιβών τονίζοντας ότι ο ίδιος με τρία παιδιά έχει καθαρό μισθό 1200 ευρώ και πρόσθεσε ότι από τους συνολικά 678 υπαλλήλους της εταιρίας τα 100 είναι στελέχη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ