Ανοιχτές στη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα εμφανίστηκαν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης.
Ανοιχτές στη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα εμφανίστηκαν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης. Εκπρόσωποί τους ωστόσο δεν θέλησαν να δεσμευτούν για μείωση 50%, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, τονίζοντας πως αυτό «είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης».
Οι εκπρόσωποι κατέκριναν επίσης έντονα όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια και ανέφεραν ότι έχουν προτείνει στο αρμόδιο υπουργείο όχι μόνο να φέρει σχετική ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να χαρακτηριστεί το αδίκημα και ως πλημμέλημα.
«Η Πολιτεία έχει ευθύνη για την εφαρμογή των νόμων», υπογράμμισαν και διευκρίνισαν ότι ειδικά από τις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα 10 ΙΧ και πάνω από το 30% των φορτηγών.
Στο πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται για τη μείωση των διοδίων ένα από τα βασικά θέματα είναι η παράταση του χρόνου της εκμετάλλευσης - παραχώρησης.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, καθώς όπως είπαν προχωρά το τελευταίο διάστημα με γοργούς ρυθμούς. Οι εκπρόσωποι υπογράμμισαν ακόμη ότι και οι πέντε κοινοπραξίες δεν έχουν κέρδη μέχρι στιγμής από τα έργα και ότι τα ποσά που εισπράττουν από τα διόδια είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα χρήματα που έχουν επενδυθεί.
Ανέφεραν επίσης ότι οι τράπεζες έχουν «παγώσει» τη χρηματοδότηση σε ορισμένες από τις κοινοπραξίες, ενώ οι ροές των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πολύ περιορισμένες. «Είναι ένα γεγονός που δεν είχαμε προβλέψει καν», είπαν και πρόσθεσαν ότι όλα αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στη διαπραγμάτευση που γίνεται με το Ελληνικό Δημόσιο.
Και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, όπως προέκυψε από τις δηλώσεις των εκπροσώπων, παρουσιάζουν καθυστερήσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα. Ο δρόμος Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι καθυστερήσεις στο δρόμο Αντίρριο- Ιωάννινα και Λαμία-Εγνατία (Ε65). Περίπου ένα χρόνο αναμένεται να καθυστερήσει το τμήμα της εθνικής Μαλιακός-Κλειδί.
Αντίθετα, καλύτερα είναι τα χρονοδιαγράμματα στον ανατολικό άξονα Πελοποννήσου. Ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα θα παραδοθεί κανονικά και ήδη μέχρι τα Παραδείσια είναι έτοιμος, ενώ λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων θα αργήσει περίπου ένα χρόνο η παράδοση στον άξονα προς τη Σπάρτη.
Όλες οι κατασκευαστικές εταιρείες απέδωσαν τις καθυστερήσεις στο ότι δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις. Διαβεβαίωσαν, όμως, ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν και θα μείνουν στα έργα, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι τα διόδια είναι το οξυγόνο για την ολοκλήρωση των έργων αυτών που τα έχει ανάγκη η χώρα.
Από την πλευρά τους κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρουν πως «οι διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη, με στόχο να στηριχθούν τα έργα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι συμβάσεις, ως προς την κατανομή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων».
Οι ίδιοι κύκλοι σημείωναν ότι «κάθε ρύθμιση, είτε για τα διόδια, είτε για οποιοδήποτε άλλο θέμα, θα στηρίζεται σ΄αυτή τη βάση και θα γίνει με κριτήρια αναπτυξιακά και κοινωνικά και με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ