Στον Πρωθυπουργό παραδόθηκε το πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) επί των προτάσεων του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στον Πρωθυπουργό παραδόθηκε το πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) επί των προτάσεων του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το πόρισμα παρέδωσε ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ καθηγητής Ανδρέας Λυκουργιώτης, ο οποίος από κοινού με την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αννα Διαμαντόπουλου και τον υφυπουργό Γιάννη Πανάρετο, συναντήθηκαν με τον κ. Παπανδρέου πριν από τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
«Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός θεσμός που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο [Γιώργο Α. Παπανδρέου] όταν ήταν υπουργός Παιδείας και σε αυτόν μετέχουν φορείς της εκπαίδευσης, όλα τα κόμματα καθώς και φορείς της οικονομίας και της κοινωνίας. Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, καθηγητής κ. Λυκουργιώτης, κατέθεσε σήμερα στον πρωθυπουργό το πόρισμα του ΕΣΥΠ για τις νέες προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», δήλωσε η κ. Διαμαντοπούλου.
Η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντική βοήθεια» το πόρισμα του ΕΣΥΠ, προσθέτοντας ότι «θα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη τα πορίσματα ενός οργάνου το οποίο μετά από πολλές συνεδριάσεις και με πολύ μεγάλη σοβαρότητα και τεκμηρίωση καταθέτει σήμερα τις προτάσεις του».
Για την πορεία υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων, η κ. Διαμαντοπούλου επισήμανε ότι «είμαστε στην νομοπαρασκευαστική διαδικασία, λαμβάνουμε τα τελευταία κείμενα και πορίσματα της διαβούλευσης και όταν θα είναι έτοιμο θα παρουσιαστεί».
Από την πλευρά του ο κ. Λυκουργιώτης ανέφερε ότι παρέδωσε στον πρωθυπουργό τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΕΣΥΠ, τις ηχογραφημένες συζητήσεις και ένα συνοπτικό κείμενο στο οποίο προσπαθεί να σκιαγραφήσει τις τάσεις που δημιουργήθηκαν και τις απόψεις που εκφράστηκαν.
«Συζητήσαμε πέντε θέματα και σε ορισμένα από αυτά υπήρξε ευρύτατη σύγκλιση, όπως στο θέμα της μετάδοσης της γνώσης στα Πανεπιστήμια, στο θέμα της αρχιτεκτονικής διάρθρωσης των ιδρυμάτων ακόμα και στο θέμα της εκπαιδευτικής δομής των Πανεπιστημίων», εξήγησε ο κ. Λυκουργιώτης, επισημαίνοντας ότι «στο θέμα της διοικητικής δομής των Πανεπιστημίων εκφράστηκαν διαφορετικές απόψεις».
Για το θέμα της εισαγωγής σε Τμήμα, ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ δήλωσε ότι «υπήρξε ευρεία συναίνεση, ταυτόχρονα όμως εκφράστηκαν αρκετοί προβληματισμοί -όχι ενστάσεις- σε ό,τι αφορά στον τρόπο εξασφάλισης του αδιάβλητου των εξετάσεων».