Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011 19:03

Αnek Lines: Ζημίες 89,7 εκατ. ευρώ το 2010

Σε ζημίες 89,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 5,8 εκατ. ευρώ το 2009, διαμορφώθηκαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου Αnek Lines το 2010.

Σε ζημίες 89,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 5,8 εκατ. ευρώ το 2009, διαμορφώθηκαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου Αnek Lines το 2010.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στο αποτέλεσμα της χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί στο ποσό που είχε καταβληθεί από την Εταιρεία ως προκαταβολή - αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «Hellenic Seaways» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου τη χρήση 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 11,4 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 24,2 εκατ. το 2009.

Η αναστροφή αυτή οφείλεται, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, στη μείωση του κύκλου εργασιών κατά ευρώ 11,5 εκατ., στο αυξημένο κόστος πωληθέντων κατά ευρώ 15,7 εκατ. και στα λοιπά λειτουργικά έξοδα που αυξήθηκαν κατά ευρώ 9,5 εκατ. λόγω του σχηματισμού προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Αντίστοιχα, σε επίπεδο Εταιρείας το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημίες ευρώ 15,1 εκατ., έναντι κερδών ευρώ 24,1 εκατ. το 2009.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στη χρήση 2010 ανήλθε σε ευρώ 263,1 εκατ. έναντι ευρώ 274,6 εκατ. το 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στον εντονότερο ανταγωνισμό που είχε ως αποτέλεσμα τη συμπίεση των τιμών των ναύλων. Όσον αφορά στην πορεία της Μητρικής, ο κύκλος εργασιών το 2010 ανήλθε σε ευρώ 232,1 εκατ. έναντι ευρώ 254,3 εκατ. το 2009.

Το 2010 η ΑΝΕΚ διακίνησε 2,7 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 2,5 εκατ. το 2009 καταγράφοντας αύξηση 7%, 447 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 433 χιλ. το 2009 σημειώνοντας αύξηση 3% και 255 χιλ. φορτηγά έναντι 260 χιλ. το 2009 σημειώνοντας μείωση 2% λόγω της πτώσης της εμπορευματικής κίνησης.