Επικρίσεις κατά της υπουργού Παιδείας για τις ανακοινώσεις της σχετικά με το Νέο Λύκειο διατυπώνει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
Επικρίσεις κατά της υπουργού Παιδείας για τις ανακοινώσεις της σχετικά με το Νέο Λύκειο διατυπώνει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, η κ. Διαμαντοπούλου επέλεξε την ημέρα της 24ωρης απεργίας των εκπαιδευτικών για να ανακοινώσει τις αλλαγές και κάνει λόγο για «απαξίωση» της ΟΛΜΕ, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, «αφού η υπουργός αιφνιδίασε με τις εξαγγελίες της και αποδεικνύει περίτρανα το πώς αντιλαμβάνεται το διάλογο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».
Οσον αφορά στην ουσία των προτάσεων η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι οι επιχειρούμενες αλλαγές δεν είναι καθόλου νέες καθώς με κάποιες διαφοροποιήσεις παραμένει ο διαχωρισμός σε κατευθύνσεις, αντίστοιχες με τις ισχύουσες σήμερα.
Η ΟΛΜΕ προσθέτει πως η υπουργός Παιδείας δεν ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με δεδομένη όμως την τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας για το ζήτημα αυτό στο ΕΣΥΠ, βαδίζουμε σε ένα σύστημα πολλαπλών εξετάσεων: «Η πρώτη εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται για την εισαγωγή του μαθητή σε σχολή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η δεύτερη μετά το 1ο έτος για την επιλογή τμήματος. Είναι λοιπόν προφανές ότι όχι μόνο δεν μειώνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών αλλά αυξάνεται. Συνακόλουθα, όχι μόνο δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθούν φροντιστήρια, αλλά θα προκύψουν και «Πανεπιστημιακά φροντιστήρια» για να προετοιμάσουν τους φοιτητές του 1ου έτους. Επιπρόσθετα ο συνυπολογισμός της τελικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου (ακόμα και με χαμηλό συντελεστή) θα επιτείνει την ανασφάλεια των μαθητών. Επί της ουσίας οι μαθητές καλούνται με το νέο σύστημα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος».
Κάνοντας ειδικοί αναφορά στην εισαγωγή του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας οι καθηγητές επισημαίνουν ότι «παρόλο που κάτω από προϋποθέσεις όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, πρόσβαση στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε ότι μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού οι βαθμοί των εργασιών θα συνυπολογίζονται στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιθανόν να οδηγήσει σε «βιομηχανία» παραγωγής εργασιών».
Καταγγέλλουν τέλος ότι το βασικό της αίτημα για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παραπέμπεται στις καλένδες, ενώ συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση της Παιδείας.