Το στίγμα της νέας αρχιτεκτονικής της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, έδωσε σήμερα η αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηματά.
Το στίγμα της νέας αρχιτεκτονικής της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, έδωσε σήμερα η αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηματά.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) καταργήθηκε με νόμο, ενώ πλέον οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος θα είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Οι φοιτητές που θα προέρχονται από τη μειονότητα θα εισέρχονται στο Τμήμα με ποσόστωση και θα ακολουθούν ειδικό πρόγραμμα σπουδών επιλογής, που θα τους παρέχει ισότιμο με τους υπόλοιπους φοιτητές πτυχίο, αλλά και το δικαίωμα να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία.
Παράλληλα, στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον τετραθέσιων με στόχο τα εξαθέσια.
Σύμφωνα με το υπουργείο, τα περισσότερα μειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι διθέσια, με μικρό αριθμό μαθητών και αντικειμενικές δυσκολίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
«Διαμορφώνουμε νέες συνθήκες προκειμένου να λειτουργήσουν σχολεία που να μπορούν να αποτελέσουν, στο εγγύς μέλλον, σημεία αναφοράς για την αναδιάταξη του τοπικού εκπαιδευτικού χάρτη, τόσο ως σχολεία υποδοχής παιδιών της ευρύτερης περιοχής αλλά και ως μοντέλα - πρότυπα για αντίστοιχες πρωτοβουλίες», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Γεννηματά.
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει επίσης στον ορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στη Θράκη και θα καταρτίσει πρόγραμμα υποστηρικτικών ενεργειών με αποδέκτη το σύνολο των μαθητών της περιοχής.
Στόχος, όπως επισήμανε η αναπληρωτής υπουργός είναι η αξιοποίηση και συνέργεια όλων των εκπαιδευτικών - παιδαγωγικών δράσεων που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματος τοπικής παρέμβασης για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.