Αθλητικά
Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011 05:50

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι: Ο δρόμος μέχρι το Ακρόπολις

Το έβδομο ραντεβού των οδηγών και των κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι δίδεται στo Ελληνικό έδαφος και στο Ράλι Ακρόπολις.

Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί έξι αγώνες και η κούρσα για την ανάδειξη του φετινού Παγκόσμιου πρωταθλητή έχει πολύ ενδιαφέρον.

Το έβδομο ραντεβού των οδηγών και των κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι δίδεται στo Ελληνικό έδαφος και στο Ράλι Ακρόπολις. Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί έξι αγώνες και η κούρσα για την ανάδειξη του φετινού Παγκόσμιου πρωταθλητή έχει πολύ ενδιαφέρον.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος έχει βάλει πλώρη τον όγδοο τίτλο. Ομως πολύ κοντά του, μόλις 13 βαθμούς διαφορά (126 έναντι 113) βρίσκεται ο Μίκο Χίρβονεν, ο οποίος θέλει να σταματήσει το σερί του Γάλλου πολυνίκη οδηγού της Citroen που κρατάει από το 2004.

Αλλωστε η μεταξύ τους «κόντρα» έχει ξεκινήσει από το 2008, με κορυφαία, όμως, στιγμή το 2009 όταν ο Φινλανδός οδηγός της Ford έχασε τον τίτλο από τον Γάλλο για μόλις έναν βαθμό.

Στο φετινό πρωτάθλημα, η Ford με τον Χίρβονεν έχει καταφέρει να ξεκινήσει με το... δεξί το θεμό, κερδίζοντας τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη Σουηδία, αλλά από πότε δεν μπόρεσε να τερματίσει στην πρώτη θέση σε κάποιον από τα υπόλοιπα Ράλι. Τα καλά ωστόσο πλασαρίσματα στους αγώνες βοήθησαν τον Φινλανδό οδηγό της Ford να παραμένει στο κυνήγι του φετινού τίτλου.

Μετά το τσουχτερό κρύο της Σουηδίας, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι βρέθηκε σε πιο ζεστό κλίμα και στις χωμάτινες διαδρομές του Μεξικού, αρχές Μαρτίου. Εκεί, οι DS3 WRC ήταν άκρως ανταγωνιστικές και δεν απειλήθηκαν διόλου από τα Ford Fiesta WRC. Ο αγώνας του Μεξικού έμοιαζε με Γαλλική υπόθεση καθώς οι Σεμπαστιάν Λεμπ και Οζιέρ κονταροχτυπιόντουσαν για τη νίκη με το νεαρό οδηγό της Citroen να προηγείται του επτά φορές Παγκόσμιου πρωταθλητή και να οδεύει προς τη νίκη. Μία έξοδος, όμως, στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της τελευταίας ημέρας του κόστισε την εγκατάλειψη και έτσι οι Λεμπ-Ελένα έφτασαν εύκολα στη νίκη, πρώτη τους φετινή-. Πίσω τους ήταν τα δύο Fiesta WRC των Χίρβονεν και Λάτβαλα, αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να απειλήσουν το Γαλλικό δίδυμο.

Στα τέλη Μαρτίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επιστρέφει σε Ευρωπαϊκό έδαφος και δη στην Πορτογαλία. Ο τρίτος αγώνας του πρωταθλήματος κρίθηκε αρκετά επιτυχημένος για τη Citroen που έκανε το πρώτο «1-2» με τους Σεμπαστιάν Οζιέρ και Ζουλιέν Ινγκράσια να παίρνουν την πρώτη φετινή τους νίκη. Πίσω τους τερμάτισαν οι Σεμπαστιάν Λεμπ - Ντανιέλ Ελένα με το έτερο DS3 WRC, χάνοντας χρόνο τη δεύτερη ημέρα, όταν έπεσαν στη σκόνη των Χίρβονεν-Λέτινεν που είχαν σταμήσει να αλλάξουν λάστιχο στο Fiesta WRC. Γενικότερα, τα Ford ταλαιπωρήθηκαν επί Πορτογαλικού εδάφους έχοντας μηχανικά προβλήματα. Εντούτοις, οι Λάτβαλα-Αντίλα ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην τρίτη θέση. Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Λεμπ με τη νίκη του στην Power Stage ισοβάθμισε με τον Χίρβονεν, έχοντας από 58 βαθμούς έκαστος.

Επόμενος σταθμός του φετινού πρωταθλήματος ήταν η Ιορδανία. Ο τέταρτος γύρος έμελλε να είναι ο πιο επεισοδιακός και ο ανταγωνιστικός. Επεισοδιακός διότι λόγω των πολιτικών αναταραχών στη Συρία, αρχικά υπήρχαν αμφιβολίες για την εκκίνηση του αγώνα. Οταν τελικά κάμφθηκαν, υπήρχαν προβλήματα με την άφιξη του αγωνιστικού εξοπλισμού στην χώρα. Η όλη διαδικασία καθυστέρησε, γεγονός που συνέβαλε στην ακύρωση της πρώτης ημέρας του αγώνα, με αποτέλεσμα να μειωθεί στις δύο. Εντούτοις, η μάχη που δόθηκε για την κατάκτηση της πρώτης θέσης μεταξύ των Oζιέρ (Citroen DS3 WRC) και Λάτβαλα (Ford Fiesta WRC) αποζημίωσε τους θεατές. Τελικός νικητής για μόλις 0,2 δλ. ήταν ο Γάλλος οδηγός της Citroen μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα που ήταν και η Power Stage, καθώς ήταν ταχύτερος του Φινλανδού κατά 0,7 δλ. Ετσι, οι Οζιέρ-Ινγκράσια σημείωσαν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στο φετινό πρωτάθλημα. Στη βαθμολογία, όμως, οι Λεμπ-Ελένα κατάφεραν να βρεθούν στην πρώτη θέση, με δύο μόλις βαθμούς διαφορά από τους Χίρβονεν-Λέτινεν (74-72).

Μετά την Ασία, το ΠΠΡ επιστρέφει στην Ευρώπη και στην Ιταλία για τον πέμπτο γύρο του, το Ράλι Σαρδηνίας, στις αρχές Μαΐου. Τα Ιταλικά εδάφη φαίνεται ότι ενέπνευσαν το δίδυμο Λεμπ-Ελένα που έφτασε σε μία εύκολη νίκη. Οι επτά φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές δεν δυσκολεύθηκαν στη Σαρδηνία, αν και ξεκινούσαν πρώτοι τις Ειδικές διαδρομές, ανοίγοντας δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα. Πίσω τους τερμάτισαν οι Χίρβονεν-Λέτινεν με το Fiesta WRC να είναι άκρως ανταγωνιστικό, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε το δίδυμο Πέτερ Σόλμπεργκ-Κρις Πάτερσον με το «ιδιωτικό» Citroen DS3, σημειώνοντας την καλύτερη φετινή του επίδοση. Πίσω τους ήταν οι Οζιέρ-Ινγκράσια. Χαρακτηριστικό σημείο του Ιταλικού αγώνα η έξοδος των Λάτβαλα-Αντίλα, στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα, γεγονός που τους στοίχισε μία θέση στο βάθρο.

Επόμενος σταθμός του Παγκοσμίου πρωταθλήματος η Αργεντινή σε έναν αγώνα για... γερά νεύρα. Χαρακτηριστικό σημείο ήταν οι ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις και η ανάδειξη του νικητή την τελευταία ημέρα μαζί με τις πολλές ατυχίες που... ταλάνισαν τα πληρώματα. Τελικοί νικητές ήταν οι Λεμπ-Ελένα αν και όπως όλα έδειχναν θα ήταν στη δεύτερη θέση, πίσω από τους Οζιέρ-Ινγκράσια. Ενα λάθος όμως του νεαρού Γάλλου στην πρώτη ειδική της τρίτης ημέρας είχε ως αποτέλεσμα να τουμπάρει και το DS3 να υποστεί σημαντικές ζημιές, οι οποίες λόγω έλλειψης σέρβις δε κατέστη δυαντόν να επισκευαστούν. Ο χρόνος που έχασε το Γαλλικό πλήρωμα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είχε μείνει χωρίς υδραυλικό σύστημα το έριξαν στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα. Ετσι πρώτοι τερμάτισαν οι επτά φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές Λεμπ-Ελενα για τρίτη φορά φέτος και έκτη συνεχόμενη στην Αργεντινή από το 2004. Και εκείνοι όμως είχαν την άτυχη στιγμή τους όταν από νωρίς στον αγώνα χρεώθηκαν με ποινή ενός λεπτού επειδή «χτύπησαν» νωρίτερα από όσο έπρεπε τον χρόνο τους κατά την είσοδο της μεσημεριανής ανασυγκρότησης. Παρά το γεγονός αυτό, οι Λεμπ-Ελένα προσπάθησαν να ξαναμπούν στον αγώνα, κερδίζοντας ειδικές διαδρομές και τα κατάφεραν στην Power Stage. Στη δεύτερη θέση του αγώνα τερμάτισαν οι Χίρβονεν-Λέτινεν που μπορεί να παραμένουν «ζωντανοί» στο κυνήγι του τίτλου, αλλά προβληματίστηκαν αρκετά με την απόδοση του Ford Fiesta WRC. Τέταρτοι ήταν οι Σόλπμερκ-Πάτερσον σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στην Power Stage (για πρώτη φορά φέτος), αν και ταλαιπωρήθηκαν από το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3.

Το επόμενο ραντεβού οδηγών και ομάδων είναι στην Ελλάδα με την ελπίδα ότι όλοι θα ζήσουν και θα παρακολουθήσουν έναν συναρπαστικό αγώνα.

K.Φ.