Η σημερινή θεωρείται ημέρα-σταθμός για την αεροπλοΐα, καθώς για πρώτη φορά, ένα αεροσκάφος θα πραγματοποιήσει υπερατλαντική πτήση χωρίς στάση, χρησιμοποιώντας μίγμα από βιοκαύσιμα.
Η σημερινή θεωρείται ημέρα-σταθμός για την αεροπλοΐα, καθώς για πρώτη φορά, ένα αεροσκάφος θα πραγματοποιήσει υπερατλαντική πτήση χωρίς στάση, χρησιμοποιώντας μίγμα από βιοκαύσιμα.
Την τιμή θα έχει ο κυβερνήτης Ρον Γουέιτ, ο οποίος θα καθήσει στο πιλοτήριο ενός Gulfstream G450. Μοναδικοί επιβάτες του τζετ θα είναι δύο Αμερικανοί, στελέχη του ομίλου Honeywell, που παρέχει τα καύσιμα για την πτήση από το Μόρισταουν του Νιου Τζέρσεϊ προς το αεροδρόμιο Λε Μπουρζέ του Παρισιού. Το αεροσκάφος αναμένεται να προσγειωθεί στη γαλλική πρωτεύουσα το πρωί του Σαββάτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έγινε καμία μετατροπή στους κινητήρες ώστε να χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα και ο κυβερνήτης Γουέιτ, ο οποίος εργάζεται για τη Honeywell, δηλώνει πεπεισμένος ότι δεν θα υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα.
Παρότι το Gulfstream «ανοίγει το δρόμο», ένα Boeing 747-8 που επίσης θα καίει μίγμα βιοκαυσίμων, θα εκτελέσει ένα 48ωρο αργότερα την πτήση Ουάσινγκτον-Παρίσι. Τελικός προορισμός και των δύο αεροσκαφών είναι η Έκθεση Αεροναυπηγικής, η οποία αρχίζει την προσεχή εβδομάδα. Εκεί, Honeywell και Boeing θα επιχειρηματολογήσουν υπέρ των βιοκαυσίμων, λέγοντας ότι πλέον υπάρχει η τεχνογνωσία να αντικαταστήσουν τα συμβατικά καύσιμα, βοηθώντας τη βιομηχανία να μειώσει το μεγάλο της αποτύπωμα άνθρακα.
Και για τις δύο πτήσεις θα χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα από καμελίνα, ένα φυτό που καλλιεργείται στη Μοντάνα των ΗΠΑ, για λογαριασμό του Αμερικανικού Στρατού μεταξύ άλλων. Στην πρώτη πτήση, το μίγμα θα αποτελείται κατά το ήμισυ από συμβατικά καύσιμα, ενώ το αεροσκάφος της Boeing θα πετάξει με βιοκαύσιμα σε ποσοστό 15%. Ο λόγος που δεν γίνεται αποκλειστική χρήση βιοκαυσίμων, κατά τη Honeywell, είναι ότι τα συμβατικά καύσιμα περιέχουν αρωματικές ουσίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη στεγανοποίηση των κινητήρων.
«Πρόκειται για μια σπουδαία ευκαιρία να δείξουμε στον κόσμο ότι [τα βιοκαύσιμα] είναι εδώ σήμερα, δεν χρειάζεται να μεσολαβήσουν 5 ή 6 χρόνια», δήλωσε ο Τζιμ Ρεκόσκι, αντιπρόεδρος της θυγατρικής καυσίμων της Honeywell, Honeywell UOP, λίγες ώρες πριν επιβιβαστεί στο Gulfstream.