Κόσμος
Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011 12:41

«Πράσινο», εναλλακτικό σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ

Κάποιοι Αμερικανοί επιχειρηματίες από το Όστιν αποφάσισαν να πάρουν ένα μεγάλο ρίσκο: να ανοίξουν το "in.gredients", το πρώτο κατάστημα τροφίμων στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο δεν θα συσκευάζει τα προϊόντα που πωλεί, ενώ θα παράγει μηδενικά απορρίμματα, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν.

Κάποιοι Αμερικανοί επιχειρηματίες από το Όστιν αποφάσισαν να πάρουν ένα μεγάλο ρίσκο: να ανοίξουν το "in.gredients", το πρώτο κατάστημα τροφίμων στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο δεν θα συσκευάζει τα προϊόντα που πωλεί, ενώ θα παράγει μηδενικά απορρίμματα, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν.

Η ιδέα είναι απλή, παρότι κανείς μέχρι σήμερα δεν την είχε εφαρμόσει στη χώρα: κατά τον ίδιο τρόπο που πολλοί πελάτες φέρνουν τις δικές τους επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για ψώνια, θα καλούνται να φέρνουν από το σπίτι τους και δοχεία για το γάλα, το λάδι, τα δημητριακά κ.ο.κ. Εάν κάποιος δεν έχει, θα μπορεί να προμηθευτεί από το κατάστημα κομποστοποιήσιμα δοχεία.

Το "in.gredients" αυτοδιαφημίζεται ως «η εναλλακτική στο σούπερ μάρκετ» και, εκτός από τοπικά προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας, θα προσφέρει μαθήματα μαγειρικής, ακόμη και κηπουρικής, καθώς και δραστηριότητες που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή και ζωή.

«Η αλήθεια είναι ότι αυτό που θεωρείται φυσιολογικό για τα καταστήματα τροφίμων, δεν είναι πάντα υγιεινό για τους πελάτες ή για το περιβάλλον», λέει ο συνιδρυτής του "in.gredients" Κρίστιαν Λέιν. «Στόχος μας είναι να μειώσουμε τα απορρίμματα και να προωθήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, πετώντας τα συσκευασμένα τρόφιμα καθώς και αυτά που είναι υπερβολικά επεξεργασμένα».

Αντίστοιχο «πείραμα» στη Βρετανία στέφθηκε με επιτυχία μέσα σε λίγα χρόνια και παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Το κατάστημα “Unpackaged” του Λονδίνου έχει ήδη τη σταθερή του πελατεία, που το προτιμά για τα τοπικά προϊόντα και για τη φιλοσοφία του, αν και οι τιμές είναι αρκετά υψηλότερες σε σχέση με του σούπερ μάρκετ. Η ιδιοκτήτριά του υπολογίζει ότι 7 στους 10 πελάτες φέρνουν τα δικά τους δοχεία και τσάντες, όπου βάζουν βιολογικά φρούτα, όσπρια, ρύζι, ζάχαρη ή καφέ και σοκολάτα δίκαιου εμπορίου.

«Ενθαρρύνουμε τον κόσμο να φέρνει τα δικά του δοχεία και να τα ξαναγεμίζει γιατί κάτι τέτοιο έχει πολλά περιβαλλοντικά οφέλη», λέει η Κάθριν Κόνγουεϊ. «Μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τη συσκευασία και με την κατανάλωση τροφίμων, μειώνει τα απορρίμματα που καταλήγουν στο ΧΥΤΑ και έχει θετικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά του καταναλωτή».