Τους σταθμούς των περιπλανήσεων του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή [1809-1892] σε τόπους όπως το Φανάρι, η Οδησσός, το Μόναχο, η Αθήνα, η Κωνσταντινούπολη, η Ουάσιγκτον και το Παρίσι διηγείται η νέα έκδοση από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης «Με των μουσών τον έρωτα».
Τους σταθμούς των περιπλανήσεων του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή [1809-1892] σε τόπους όπως το Φανάρι, η Οδησσός, το Μόναχο, η Αθήνα, η Κωνσταντινούπολη, η Ουάσιγκτον, το Παρίσι, αλλά και στα γράμματα, την πολιτική, την ιδεολογία και τις τέχνες, διηγείται η νέα έκδοση από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης «Με των μουσών τον έρωτα» που υπογράφει η Ριτσάτσου Κωνσταντίνα.
Ο Ραγκαβής συμβάλλει σε μια σειρά δραστηριοτήτων που συνέχουν τις πολιτισμικές καταβολές της γενέτειρας Ανατολής με τις αρχαιολατρικές, και ρομαντικές ταυτόχρονα, ευρωπαϊκές επιδράσεις: δραματουργία, θεωρητικές αναζητήσεις, μεταφράσεις αρχαίων και ευρωπαϊκών δραμάτων, οργανωτική μέριμνα μέσα από τις επιτροπές θεάτρου. Παράλληλα, οραματίζεται τη σύνδεση των αρχαίων θεατρικών οικοδομημάτων με την αναβίωση των παραστάσεων αρχαίου δράματος, πριν από το τέλος ακόμα της δεκαετίας του 1850.
Η μελέτη στο πρώτο μέρος εξετάζει αναλυτικά τους τομείς του ραγκαβικού έργου που άπτονται άμεσα της ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου, ενώ στο δεύτερο παρουσιάζει το παραπάνω υλικό, τοποθετημένο στο ευρύτερο πλαίσιο της συνολικής πορείας του συγγραφέα.
Μέσα από το σχήμα των τριών περιόδων της σταδιοδρομίας του νεαρός Φαναριώτης, σπουδαστής του Μονάχου κι έπειτα κάτοικος του νεοσύστατου κράτους, 1825-1843, καθηγητής της Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο, 1844-1867 και τέλος διπλωμάτης και γέροντας πολίτης της Αθήνας, 1867-1892], ο Ραγκαβής προβάλλει ως ένας από τους πρωτεργάτες της εδραίωσης της εγχώριας θεατρικής τέχνης του 19ου αιώνα, ως μια κυρίαρχη μορφή η οποία συγκεφαλαιώνει τα μεγαλόπνοα σχέδια, τις ιδεολογικές ανάγκες, τις αδυναμίες και τα διλήμματα της εποχής και του τόπου του.