Πολιτική
Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011 12:53

Σκληραίνουν τη στάση τους οι ιδιοκτήτες ταξί

Στα άκρα οδηγείται η αντιπαράθεση κυβέρνησης - ιδιοκτητών ταξί, αφού η συνάντηση εκπροσώπων τους με τον Γ. Ραγκούση έληξε χωρίς αποτέλεσμα. Συνεχίζεται η απεργία επ' αόριστον και προναγγέλλονται αιφνίδιες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Αναταράξεις στην Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ.

Στα άκρα οδηγείται η αντιπαράθεση κυβέρνησης - ιδιοκτητών ταξί, αφού η συνάντηση εκπροσώπων τους με τον αρμόδιο υπουργό Γ. Ραγκούση έληξε χωρίς αποτέλεσμα.

Οι αυτοκινητιστές ζήτησαν να προσδιοριστεί ο αριθμός των αδειών ταξί που θα εκδίδονται βάσει αλγορίθμου, όπως προέβλεπε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καταρτίστηκε επί Δημήτρη Ρέππα, ωστόσο το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό από τον υπουργό.

Σημειώνεται ότι το προηγούμενο πλαίσιο προέβλεπε τον προσδιορισμό του αριθμού των αδειών που θα πρέπει να υπάρχουν με βάση έναν μαθηματικό αλγόριθμο, ο οποίος θα υπολογίζει τον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων με βάση τον πληθυσμό, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών κρατών.

Οπως είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θ. Λυμπερόπουλος, στη συνάντηση δεν υπάρξαν σημεία συνεννόησης. Προανήγγειλε συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, η μορφή των οποίων θα ανακοινώνεται την τελευταία στιγμή, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο αιφνιδιαστικών κινήσεων του κλάδου.

Ο κ. Λυμπερόπουλος τόνισε ότι η επταμελής αντιπροσωπεία κατέθεσε πρόταση για 6μηνη παράταση-κατοχύρωση του διαλόγου και με δέσμευση για πλαίσιο πληθυσμιακής αναλογίας στην έκδοση των αδειών.Παράλληλα, προτάθηκε να πληρώνονται οι άδειες και να υπάρχει δέσμευση για τη μη δημιουργία καρτέλ.

Συμπλήρωσε ότι ο υπουργός ουσιαστικά απέρριψε την πρόταση, σημειώνοντας ότι «ο νόμος Παπακωνσταντίνου απελευθερώνει τα πάντα».

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εκτίμησε ότι στο τέλος τα μέλη του κλάδου θα βγουν νικητές, πρόσθεσε ότι αγώνας συνεχίζεται και ότι «το πού θα πάμε και τι θα κάνουμε, δεν θα το λέμε δημόσια».

Υποστήριξε επίσης ότι ολόκληρη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, η πλειονότητα των βουλευτών της αντιπολίτευσης, τα Συνδικάτα και ολόκληρη κοινωνία είναι με το μέρος των ιδιοκτητών ταξί.

Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία των απεργών αναχώρησε τα γραφεία του ΣΑΤΑ στην οδό Μάρνη, όπου και αποφασίστηκε συνέχιση των κινητοποιήσεων με αποχή των ταξί επ΄ αόριστον από τους δρόμους και αναζήτηση νέων μορφών διαμαρτυρίας. Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνέλευσης, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ δήλωσε «θλίψη για τους 10-15 προβοκάτορες», «που δημιούργησαν επεισόδια έξω από το υπουργείο Μεταφορών».

Γ. Ραγκούσης: Αλλο απεργώ κι άλλο μπλοκάρω τη χώρα

Στη διάρκεια της συνάντησης κ. Ραγκούσης κάλεσε τους ιδιοκτήτες ταξί να ανοίξουν διάλογο για την εφαρμογή του μέτρου της απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους, με στόχο τη δημιουργία «ενός βιώσιμου, σύγχρονου και χρήσιμου επαγγέλματος για τον πολίτη».

Επέκρινε παράλληλα τους εκπροσώπους τους κλάδου ότι πριν λάβουν τη δική του απάντηση στις προτάσεις, που έστειλε στο υπουργείο η Ομοσπονδία τους, προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, κλείνοντας λιμάνια, αεροδρόμια και δρόμους, γεγονός που, όπως είπε, δυναμιτίζει την όλη διαδικασία του διαλόγου.

«Έχετε επιλέξει να πλήξετε καίρια την ελληνική κοινωνία. Γιατί είναι άλλο πράγμα το απεργώ και υφίσταμαι εγώ τις συνέπειες της απόφασής μου και άλλο πράγμα είναι ότι αυτή τη στιγμή μία χώρα που δίνει μάχη για την επιβίωσή της να την μπλοκάρω εκεί που αιμοδοτείται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανακοίνωσε ακόμη ότι το επόμενο διάστημα θα τους δώσει την ολοκληρωμένη και συνολική θέση του υπουργείου για το πώς θα ανοίξει το επάγγελμα και με ποιους κανόνες.

Ο κ. Ραγκούσης ανέπτυξε το δικό του σκεπτικό, με το οποίο διαφοροποιήθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί. Οπως διευκρίνισε, ο νόμος 3919 δεν αφήνει γενικά και αόριστα σε κάθε υπουργό τη δυνατότητα να εκδίδει ένα Προεδρικό Διάταγμα και να κλείνει ένα επάγγελμα, αλλά το επιτρέπει μόνο για λόγους εξυπηρέτησης επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος.

Εξήγησε επιπλέον ότι η απόφαση σχετικά με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για απελευθέρωση των ταξί ελήφθη από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και πρόσθεσε ότι ο ίδιος, που πρέπει να βάλει και τη σχετική υπογραφή, έχει άλλη άποψη, ενώ δεν υπάρχει κυβερνητική απόφαση, που να τον δεσμεύει.

Ενταση και χρήση χημικών

Μετά τη γνωστοποίηση του αδιεξόδου των συνομιλιών στους απεργούς που συγκεντρώθηκαν το πρωί έξω από το υπουργείο Υποδομών, επικράτησε ένταση.

Ειδικότερα, στη διάρκεια των δηλώσεων του κ. Λυμπερόπουλου ακούγονταν υβριστικά συνθήματα για τον υπουργό και την κυβέρνηση, ενώ κάποιοι θερμόαιμοι προσπάθησαν να εισβάλουν στο κτήριο, εκτοξεύοντας καφέδες, μπουκάλια και άλλα αντικείμενα κατά των αστυνομικών, οι οποίοι απάντησαν με χρήση χημικών.

Πορεία ιδιοκτητών ταξί στη Θεσσαλονίκη

Κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και αναγκαστικές αλλαγές των δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ προκάλεσε η πορεία που πραγματοποίησαν ιδιοκτήτες ταξί με τα οχήματά τους.

Τα ταξί ξεκίνησαν από την οδό Μαρίνου Αντύπα στο Φοίνικα και ακολούθησαν τη διαδρομή από την οδό Βασιλίσσης Όλγας και την Τσιμισκή, μέχρι τα Δικαστήρια και την Εγνατία.

Για την Πέμπτη προγραμματίζουν συγκέντρωση με τα ταξί τους στις 9 το πρωί, στην οδό Μουδανίων, στο ύψος του Φοίνικα. Δεν έχουν, ωστόσο, ανακοινώσει τη μορφή της κινητοποίησής τους.

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στην περιφέρεια

Εν τω μεταξύ, τις κινητοποιήσεις τους συνεχίζουν σήμερα οι ιδιοκτήτες ταξί στην Κρήτη, με αυτούς στο Ηράκλειο να έχουν αποκλείσει και πάλι το αεροδρόμιο «Νίκος Καταντάκης».

Την απόφαση να αποκλείσουν επ' αόριστον το αεροδρόμιο των Χανίων «Δασκαλογιάννης», πήραν οι αυτοκινητιστές στα Χανιά, μετά την εξέλιξη που είχαν στην Αθήνα οι επαφές των εκπροσώπων του κλάδου με τον κ. Ραγκούση.

Οι αυτοκινητιστές έχουν παρατάξει οχήματα στην είσοδο του αερολιμένα, στον οποίο εισέρχονται πεζοί οι επιβάτες.

Για τρεις ώρες απέκλεισαν με τα αυτοκίνητά τους ιδιοκτήτες ταξί και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, χωρίς όμως να δημιουργηθούν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα και έτσι οι ταξιδιώτες κινήθηκαν κανονικά.

Κάτι ανάλογο έγινε και στο αεροδρόμιο της Σάμου, όπου οι απεργοί απέκλεισαν την είσοδο του αεροδρομίου και οι επιβάτες αναγκάζονταν να περπατούν, κουβαλώντας τις αποσκευές τους σε απόσταση τουλάχιστον 200 μέτρων.

Για τρίτη ημέρα συνέχισαν τις κινητοποιήσεις τους και οι απεργοί της Αχαΐας και της Αιτωλοακαρνανίας. Περίπου 300 ιδιοκτήτες μετέβησαν στα διόδια του Ρίου, επί της εθνικής οδού Πατρών-Κορίνθου και άλλοι απέκλεισαν τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Το απόγευμα πάντως αποχώρησαν και έτσι η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται χωρίς προβλήματα. Όπως έγινε γνωστό, προγραμματίζουν και άλλες κινητοποιήσεις, αλλά αποφεύγουν να τις δημοσιοποιήσουν.

Το απόγευμα ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλίας προχώρησαν σε αποκλεισμό της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Αθηνών, στο ύψος των Τεμπών. Στις έξι και τέταρτο έλυσαν τον αποκλεισμό, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν στο σημείο.

Από τις έξι το απόγευμα συνεδριάζουν και οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης για να καθορίσουν τις περαιτέρω κινήσεις τους.

Το μεσημέρι, ιδιοκτήτες ταξί του Κιλκίς πραγματοποίησαν δεκάλεπτο συμβολικό αποκλεισμό του τελωνείου των Ευζώνων, μόνο στο ρεύμα της εξόδου, ενώ νωρίτερα συνάδελφοί τους από το νομό Κοζάνης «απελευθέρωσαν» για ένα δίωρο τα διόδια της Εγνατίας Οδού, στο ύψος του Πολύμυλου, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων.

Αίτημα βουλευτών ΠΑΣΟΚ για ενημέρωση από το Γ. Ραγκούση

Την άμεση σύγκληση του διευρυμένου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ζητούν 21 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος προκειμένου, όπως αναφέρουν, να ενημερωθούν για τον προγραμματισμό και τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με το θέμα των ταξί.

Με σχετική επιστολή τους προς τον γραμματέα της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, την οποία υπογράφουν πρώτοι η Τόνια Αντωνίου και ο Νίκος Σαλαγιάννης, οι κυβερνητικοί βουλευτές αναφέρουν ότι «όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση, η ελληνική οικονομία, ο τουριστικός κλάδος και η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό δέχονται αυτή τη στιγμή ένα πολύ σοβαρό πλήγμα με απρόβλεπτες συνέπειες».

Το αίτημα των βουλευτών προκάλεσε αντιδράσεις στους κόλπους του κυβερνώντος κόμματος. Πηγές της κοινοβουλευτικής ομάδας άφηναν αιχμές για υστεροβουλία στην πρωτοβουλία των 21 βουλευτών. Όπως ανέφεραν στους δημοσιογράφους, από χθες ήταν γνωστό σε όλους τους βουλευτές ότι είχε προγραμματιστεί για την ερχόμενη εβδομάδα διευρυμένο ΚΤΕ Μεταφορών του κόμματος.

Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι «χθες έγινε συνεννόηση ανάμεσα στον εισηγητή του ΚΤΕ Μεταφορών Γιάννη Αμοιρίδη, τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Έξαρχο και τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση, ώστε να συγκληθεί την ερχόμενη εβδομάδα διευρυμένο ΚΤΕ Μεταφορών με θέμα νομοθετικές και πολιτικές πρωτοβουλίες του υπουργείου και άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.

«Αρκούμαι στη γνωστοποίηση από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του γεγονότος ότι από χθες, και μετά από συνεννόηση με τον γραμματέα της, Β. Έξαρχο, και τον εισηγητή του ΚΤΕ, Γ. Αμοιρίδη, είχαμε ήδη αποφασίσει συνεδρίαση του διευρυμένου ΚΤΕ για όλα τα θέματα του υπουργείου. Επίσης, για τη συνεδρίαση αυτή, όπως μου γνωστοποιήθηκε, η ενημέρωση των βουλευτών είχε ήδη ξεκινήσει και αρκετοί από τους βουλευτές, που υπογράφουν σήμερα το συγκεκριμένο αίτημα, είχαν από χθες ενημερωθεί από τον εισηγητή του ΚΤΕ, Γ. Αμοιρίδη» δήλωσε και ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Ραγκούσης.

Αντίθετος στην πλήρη απελευθέρωση ο Θ. Κεγκέρογλου

Λίγο αργότερα, την αντίθεσή του με την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί που προωθεί η κυβέρνηση εξέφρασε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βασίλης Κεγκέρογλου. Ο μέχρι πρότινος υφυπουργός Εργασίας ζήτησε από το από υπουργείο Υποδομών να δημοσιοποιήσει αναλυτικά τις θέσεις του για την απελευθέρωση του επαγγέλματος προκειμένου «να τοποθετηθούν όλοι, πολιτικοί και πολίτες».

«Η άναρχη απελευθέρωση που πηγάζει από τη νεοφιλελεύθερη άποψη ότι η αυτορύθμιση της αγοράς λύνει όλα τα προβλήματα δεν μπορεί να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον» υποστηρίζει ο κ. Κεγκέρογλου.

«Σε κάθε περίπτωση, η απελευθέρωση με κανόνες που θα ισχύουν για όλες τις περιφέρειες της χώρας και η αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής εμπειρίας, σχέση πληθυσμού και αριθμού ταξί, μπορούν να διασφαλίσουν τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και τον κόπο των επαγγελματιών» προσθέτει.

Ναρκοθέτηση του διαλόγου καταγγέλλει η ΝΔ

Νέα επίθεση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξαπέλυσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, μετά το σημερινό «ναυάγιο» του διαλόγου με τους ιδιοκτήτες ταξί.

Ο κ. Μιχελάκης κατηγόρησε τον κ. Ρέππα, τον «αρχιτέκτονα του χάους», όπως τον αποκάλεσε ότι με την ενθάρρυνση του κ. Μόσιαλου, ναρκοθέτησε το διάλογο, προτού καν ξεκινήσει. «Με τα όσα ο ίδιος δήλωσε στους εκπροσώπους των οδηγών ταξί, απέδειξε, ότι η εμμονή του στο αυταρχικό “έτσι θέλω”, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη βεντέτα με τον προκάτοχό του κ. Ρέππα», παρατήρησε σχετικά.

Απηύθυνε παράλληλα έκκληση στους οδηγούς ταξί «μπροστά στην ανακολουθία και την ανευθυνότητα της κυβέρνησης» να επιδείξουν υπευθυνότητα και να μην προχωρήσουν σε αποκλεισμούς αεροδρομίων, λιμανιών και οδικών αξόνων.

«Η επιδίωξη του κ. Ραγκούση να προκαλέσει κοινωνικές συγκρούσεις δεν πρέπει να περάσει», διαμήνυσε ο κ. Μιχελάκης, ενώ έστρεψε τα βέλη του και στον Πρωθυπουργό, καταλογίζοντάς του ότι «σε ρόλο παρατηρητή, αρκείται να εγκρίνει ό,τι του φέρνουν οι υπουργοί του, όσο αντίθετα κι αν είναι αυτά».

Σημείωσε τέλος ότι οι πρακτικές του υπουργού Μεταφορών προκαλούν και την αντίδραση στελεχών του κυβερνώντος κόμματος, επικαλούμενος μεταξύ άλλων το αίτημα 21 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για τη σύγκληση διευρυμένου ΚΤΕ Μεταφορών.

Στήριξη των ιδιοκτητών ταξί από το ΛΑΟΣ

«Πρέπει να γνωρίζει ο κ. Ραγκούσης ότι όταν οι αποφάσεις παίρνονται στον “γόνα” επακόλουθο είναι τα δακρυγόνα…» δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ Κωστής Αϊβαλιώτης.

«Οι ιδιοκτήτες ταξί, γνωρίζουν να μάχονται για τα δικαιώματά τους και είναι, ασφαλώς, αναφαίρετο δικαίωμα να απαιτούν την τήρηση των συμφωνιών με τον προκάτοχο του, τον κ. Ρέππα» πρόσθεσε.

Δημοκρατική Συμμαχία: Καταδικαστέες οι ακραίες αντιδράσεις

Θλιβερή έκβαση της ανικανότητας και της ασυνέπειας της κυβερνητικής πολιτικής χαρακτήρισε τις σημερινές σκηνές έντασης που εκτυλίχθηκαν μεταξύ επαγγελματικών ομάδων και μεμονωμένων πολιτών με ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί σε αεροδρόμια και λιμάνια της χώρας, ο υπεύθυνος του τομέα Μεταφορών - Υποδομών της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης.

«Κατανοούμε ότι με τη διαφοροποίηση των χειρισμών και των θέσεων μεταξύ του πρώην και του νυν Υπουργού Μεταφορών, το κυβερνητικό επιτελείο εμπαίζει τους ταξιτζήδες, αποδεικνύοντας μάλιστα για ακόμα μια φορά την αδυναμία του να προχωρήσει σωστά στο αναγκαίο πλήρες άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων», σχολίασε.

Ο κ. Αυγενάκης καταδίκασε παράλληλα τις ακραίες αντιδράσεις «από όπου και αν προέρχονται», καθώς, όπως είπε, «υπονομεύουν την εικόνα της χώρας μας, στρέφονται εναντίον του κοινωνικού συνόλου και των επαγγελματιών και χτυπούν την καρδιά του τουρισμού και της οικονομίας».