Πολιτική
Τρίτη, 02 Αυγούστου 2011 17:05

Γ. Ραγκούσης: Δεν κάνουμε πίσω

Απολύτως αδικαιολόγητη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απεργία των ιδιοκτητών ταξί, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής και ξεκαθάρισε πως το επάγγελμα θα ανοίξει με κανόνες. Την αποπομπή του Γ. Ραγκούση ζητεί η ΝΔ. Ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες ταξί στη Ρόδο.

Απολύτως αδικαιολόγητη και ακραία αντικοινωνική χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης την απεργία των ιδιοκτητών ταξί, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Παράλληλα υπεραμύνθηκε της πολιτικής που ακολουθεί, επανέλαβε τους ισχυρισμούς του περί πολιτικής υποκίνησης των κινητοποιήσεων και έβαλε προσωπικά κατά του Αντώνη Σαμαρά. Πάντως, δέχθηκε και πάλι επικρίσεις από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, ο κ. Ραγκούσης ανέφερε για ακόμη μία φορά ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να γνωστοποιήσει την συνολική του πρόταση και τους κανόνες που θα διέπουν την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί στα τέλη Αυγούστου. Επανέλαβε πως δεδομένου του επαρκούς χρόνου που θα δοθεί στους ιδιοκτήτες ταξί ώστε να επισημάνουν τα σημεία σύγκλισης και διαφωνίας τους, είναι «παντελώς αδικαιολόγητη κάθε μορφή κινητοποίησης και μάλιστα με θύμα το κοινωνικό σύνολο και την τουριστική οικονομία».

Σε έντονο τόνο ξεκαθάρισε μάλιστα πως δεν πρόκειται να κάνει πίσω. «Το λέω ξεκάθαρα σε όσους νομίζουν ότι θα υποκύψουμε σε πιέσεις και σε εκβιασμούς: δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω. Το άνοιγμα με κανόνες θα προχωρήσει», υπογράμμισε.

Στο ίδιο πνεύμα ο κ. Ραγκούσης παρατήρησε ότι «καρτέλ δεν φτιάχνει η απελευθέρωση, καρτέλ είναι σήμερα οι λεγόμενοι μαντράδες εκμεταλλευτές με τις δεκάδες άδειες».

Σχετικά με το πληθυσμιακό κριτήριο για το άνοιγμα του επαγγέλματος, το οποίο θέτουν ως κόκκινη γραμμή οι απεργοί, ο υπουργός έκανε λόγο για «υπεκφυγή» και «πρόσχημα».

«Ας πούμε επιτέλους ότι όταν οι ιδιοκτήτες ταξί μιλούν για πληθυσμιακά κριτήρια εννοούν τέτοια πληθυσμιακά κριτήρια, ώστε το επάγγελμα να παραμείνει κλειστό, ώστε να μην προκύπτει η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών», τόνισε.

«Δεν σημαίνει», πρόσθεσε, «τίποτα παρά μόνο ένα βολικό άλλοθι σε όσους, όπως ο κ. Σαμαράς, θέλουν να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και με αυτό τον τρόπο κλείνουν το μάτι στους ιδιοκτήτες ταξί». «Είναι λυπηρό ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μετατρέπεται σε εκπρόσωπο τύπου του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, κάλεσε να αναλογιστούν τις ευθύνες τους «όσους, από τη μια, με δηλώσεις τούς λένε να σταματήσουν, και από την άλλη, τους κλείνουν το μάτι να συνεχίσουν, επειδή έτσι φαντάζονται ότι πλήττουν την κυβέρνηση».

Σχετικά με την κριτική που δέχεται ως προς τους χειρισμούς που ακολουθεί, ο κ. Ραγκούσης ζήτησε από τους επικριτές του να πουν ρητά αυτό που εννοούν, ότι δηλαδή «δεν θέλουν το άνοιγμα».

Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας και τομεάρχης Μεταφορών του κόμματος, Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρότεινε την εισαγωγή πληθυσμιακών κριτηρίων: «Από μετρήσεις που υπάρχουν, το επιβατικό κοινό του ταξί, είναι το 70% του ενεργού πληθυσμού, κάτι που αντιστοιχεί σε 1,5 ταξί ανά 1000 άτομα. Να βγάλετε ένα γενικό κανόνα και από κει και πέρα, το ποσοστό να προσδιορίζεται ανά κάθε νομό». Παράλληλα, κατηγόρησε τον υπουργό για αυταρχισμό - και του υπέδειξε τον δρόμο της παραίτησης, εάν δεν είναι σε θέση να δώσει λύση στην κρίση την οποία ο ίδιος δημιούργησε, όπως υποστήριξε.

Στις τοποθετήσεις της, η μεγάλη πλειοψηφία των βουλευτών, διαπίστωσε πως ο υπουργός Μεταφορών δεν άνοιξε τα χαρτιά του στην Επιτροπή, για το ποιες είναι οι θέσεις του υπουργείου για το μοντέλο απελευθέρωσης της συγκεκριμένης αγοράς που επιθυμεί, αλλά και για το τι πρόκειται να συμβεί με τις αιτήσεις που έχουν ήδη κατατεθεί για απόκτηση νέων αδειών.

Σχολιάζοντας την στάση της ΝΔ που ζητά ρυθμίσεις ευρωπαϊκού τύπου, ο κ. Ραγκούσης υπογράμμισε πως τα ευρωπαϊκά κράτη δεν έχουν ενιαία πολιτική στο ζήτημα της αγοράς αυτής - «η Βαρκελώνη, το Ελσίνκι και το Μπέλφαστ έχουν 5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε επίσης πως ο νόμος 3919 για την άρση των περιορισμών στην πρόσβαση εργασίας, προέβλεπε μονάχα την δυνατότητα εξαίρεσης ορισμένων επαγγελμάτων από την διαδικασία απελευθέρωσης, για έκτακτους λόγους δημοσίου συμφέροντος. Δεδομένου ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη - τόνισε ο κος Ραγκούσης - η επιχειρηματική δραστηριοποίηση στο χώρο του ταξί, δέον να θεωρείται ήδη ανοικτή.

«Τουλάχιστον με τους εκπροσώπους που έχουμε συζητήσει (ΣΑΤΑ, ΣΕΠΕ, οδηγούς ταξί), αυτό είναι αποσαφηνισμένο. Στο πλαίσιο του ανοικτού επαγγέλματος των ταξί, η συζήτηση γίνεται για την αποσαφήνιση και προσδιορισμό των κανόνων του ανοικτού επαγγέλματος», ανέφερε ο υπουργός.

Νέα εσωκομματικά πυρά

Πάντως βουλευτές του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσαν και πάλι πυρά κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Πιο αιχμηρή για άλλη μία φορά η βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος Βάσω Παπανδρέου, με την οποία αντιπαρατέθηκε ο κ. Ραγκούσης. Mεταξύ άλλων, η κ. Παπανδρέου διαμαρτυρήθηκε λέγοντας πως ο τέως υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου είχε διαβεβαιώσει πως θα έρχονταν προεδρικά διατάγματα για τα επαγγέλματα που θα χρειάζονταν επαναρρύθμιση και πως «το νόμο τον ψηφίσαμε με ορισμένες διαβεβαιώσεις και προϋποθέσεις».

Και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου επέκρινε και πάλι τον κ. Ραγκούση, σημειώνοντας πως δεν είπε τι πρόκειται να κάνει. «Η κυβέρνηση ήρθε να φέρει προεδρικό διάταγμα με υπογραφές των Ρέππα και Παπακωνσταντίνου, στο χρόνο τον οποίο έπρεπε, όπου προέβλεπε 2,5 ταξί ανά 1000 κατοίκους στην Αθήνα και 2 στην περιφέρεια», σημείωσε. «Σήμερα, ο υπουργός δεν απαντά πού διαφωνεί με την απόφαση της κυβέρνησης. Υπάρχει θέμα συνέπειας της κυβέρνησης, δεν μπορεί να λειτουργεί α λα καρτ», συμπλήρωσε η βουλευτής.

Η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Λούκα Κατσέλη, πρότεινε μια ρύθμιση της αγοράς του ταξί, που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τον μεγάλο αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων, την ανάγκη προστασίας του καταναλωτή (έλεγχος ποιότητας υπηρεσιών, κατάρτιση κλπ.), την δυνατότητα καινοτομίας και διεύρυνσης των υπηρεσιών και την «προάσπιση της καθολικότητας των υπηρεσιών» (με γεωγραφικούς περιορισμούς ή διασπορά υπηρεσιών).

Αναφανδόν υπέρ του υπουργού ωστόσο τάχθηκε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Στάθης Κουτμερίδης, ο οποίος επαίνεσε τον κ. Ραγκούση για το ότι «αποκάλυψε όλα τα ψεύτικα διλήμματα που τέθηκαν από συναδέλφους που υποτίθεται πως βρίσκονται στη Βουλή για να εξυπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον».

Συναντήσεις Μ. Καρχιμάκη με εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί

Διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί είχε ο γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης.

Ο κ. Καρχιμάκης, σύμφωνα με πληροφορίες, επισήμανε στους ιδιοκτήτες ταξί ότι όλα θα κινηθούν στο πλαίσιο που έχουν θέσει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, τους διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να αιφνιδιαστούν και τους κάλεσε να προσέλθουν στο διάλογο με τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση.

Τόνισε επίσης ότι πρέπει οι ίδιοι να βρουν τρόπο απεμπλοκής από τη σημερινή κατάσταση, η οποία πλήττει τη χώρα σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία, αλλά πλήττει και τους ίδιους.

Εν αναμονή των επόμενων κινήσεων των απεργών

Συνεδριάζει την Τετάρτη η Ομοσπονδία των ιδιοκτητών ταξί Ελλάδας προκειμένου να καθορίσει τη στάση της, την ώρα που ιδιοκτήτες ταξί της Ρόδου αποφάσισαν την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.

Υπέρ της απόφασης αναστολής τάχθηκαν 145 μέλη του σωματείου και κατά 105 και ήδη τα ταξί βγήκαν στους δρόμους του νησιού.

Σημειώνεται ότι παρόμοια απόφαση έλαβαν τις προηγούμενες ημέρες οι ιδιοκτήτες ταξί της Κω.

Από την έκβαση της συνεδρίασης της Τετάρτης θα εξαρτηθεί η στάση των αυτοκινητιστών νομού Θεσσαλονίκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του σωματείου τους, Δημήτρης Καρατάκης.

Όπως σημείωσε, αποφάσισαν να συγκεντρωθούν όλοι οι αυτοκινητιστές του νομού Θεσσαλονίκης με τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους στο πλακόστρωτο στην παραλία, μπροστά από το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου και να περιμένουν την απόφαση της ομοσπονδίας. Σε περίπτωση που δεν δουν κάποιο "φως" στο τούνελ, δεν αποκλείεται να προχωρήσουν σε κινητοποίηση, τη μορφή της οποίας θα αποφασίσουν επί τόπου.

Προσκλήσεις σε ιδιοκτήτες ταξί για παραβάσεις του ΚΟΚ

Εξακόσιες προσκλήσεις προς ιδιοκτήτες ταξί να παρουσιαστούν στις διευθύνσεις Μεταφορών για να δικαιολογήσουν τις παραβάσεις του ΚΟΚ, που διαπίστωσαν τα αστυνομικά όργανα, απέστειλαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, μετά από το σχηματισμό δικογραφιών. Οι προσκλήσεις απεστάλησαν μέσω των Αστυνομικών Τμημάτων.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι ιδιοκτήτες ταξί θα πρέπει να παρουσιαστούν στις διευθύνσεις εντός πέντε ημερών από την παραλαβή της πρόσκλησης. Σε αντίθετη περίπτωση, οι προβλεπόμενες ποινές είναι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για ένα έτος.

Την αποπομπή του Γ. Ραγκούση ζητεί η ΝΔ

Την αποπομπή του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση ζητεί η Νέα Δημοκρατία, υποστηρίζοντας ότι «η ζημιά, που προκάλεσαν στον Τουρισμό οι ύποπτες μεθοδεύσεις του, είναι τεράστια. Και η ζημιά αυτή δεν μπορεί να συνεχίζεται».

«Καλούμε τον Πρωθυπουργό να εγκαταλείψει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, να αναλάβει τις ευθύνες του και να αποπέμψει, σήμερα κιόλας, τον απαράδεκτο υπουργό του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Γ. Μιχελάκης.

Υποστήριξε ότι ο υπουργός «με τη σημερινή εμφάνισή του στη Βουλή, ξεπέρασε το χειρότερο εαυτό του. Απέδειξε ότι σκόπιμα πυρπόλησε την τουριστική περίοδο, ακυρώνοντας το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα και αρνούμενος να λύσει το θέμα. Ομολόγησε παιχνίδια που παραπέμπουν σε σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις. Αρνήθηκε, παρά τις πιέσεις ακόμη και βουλευτών του κόμματός του, να δεσμευτεί για άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί με κανόνες, όπως γίνεται σ΄ ολόκληρη την Ευρώπη».

Ο κ. Μιχελάκης επανέλαβε παράλληλα την έκκληση του Προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά προς τους ιδιοκτήτες ταξί να σταματήσουν άμεσα την απεργία τους.

Από πλευράς ΚΚΕ ο Νίκος Καραθανασόπουλος μιλώντας στην Επιτροπή της Βουλής δήλωσε αντίθετος στην πολιτική της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, τονίζοντας πως «τα καρτέλ δεν τα δημιουργούν οι κλειστές αγορές, αλλά ο ανταγωνισμός». Στο επιχείρημα δε, του κ. Ραγκούση, ότι οι οδηγοί των ταξί κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με το υπουργείο, ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ υποστήριξε πως η συνδικαλιστική ηγεσία των οδηγών «δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντά τους».

ΣΥΡΙΖΑ: Λάδι στη φωτιά από το Γ. Ραγκούση

«Ο κ. Ραγκούσης επιμένει να "ρίχνει λάδι στη φωτιά"», παρατήρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης και κάλεσε τον Πρωθυπουργό να λάβει «πρωτοβουλία εκτόνωσης και διάλογου για αλλαγές, με επίκεντρο το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, έτσι ώστε να τερματιστεί η επιζήμια για την οικονομία και την κοινωνία σύγκρουση κυβέρνησης-ταξιτζήδων».