Δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μεγάλη πτώση στη συντριπτική πλειονότητα των σχολών.
Δόθηκαν στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η πτώση είναι μεγάλη στη συντριπτική πλειονότητα των σχολών, ακόμα και στις ιατρικές σχολές, και ιδιαίτερα στις πολυτεχνικές και παιδαγωγικές σχολές. Σε πολλές σχολές η πτώση ξεπερνά ακόμα και τα 2.000 μόρια.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τελευταία ιατρική σχολή Θράκης έπεσε 642 μόρια και διαμορφώθηκε στα 18.369 μόρια, ενώ η μόνη ιατρική σχολή που διατηρήθηκε πάνω από τα 19.000 μόρια είναι της Αθήνας, όπου όμως υπήρξε επίσης πτώση 300 μορίων, στα 19.153.
Η Νομική Αθήνας έπεσε κατά 285 μόρια, στα 18.608 μόρια, ενω στη Θεσσαλονίκη η ίδια σχολή έπεσε 311 μόρια και διαμορφώθηκε στα 18.449.
Όπως προαναφέρθηκε, εντυπωσιακή είναι η πτώση των βάσεων στις πολυτεχνικές σχολές όπου σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά τα 2.000 μόρια. Συγκεκριμένα το Τμήμα Μηχανολόγων Περιβάλλοντος Θράκης, έπεσε κατά 2.658 μόρια (βάση 14.533). Στο Τμήμα πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Πολυτεχνείου -από τα περιζήτητα τμήματα- η βάση έπεσε 758 μόρια και διαμορφώθηκε στα 18.483 μόρια. Η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ.Πολυτεχνείου έπεσε κατά 598 μόρια και έφτασε στα 21.715, ενώ η αντίστοιχη σχολή στο Βόλο, έπεσε 1246 μόρια και έφτασε στα 20.2003.
«Βουτιά» και στα παιδαγωγικά τμήματα όπου στην Αθηνα το Δημοτικής Εκπαίδευσης έπεσε κατά 744 μόρια στα 17.806 και στη Ρόδο το Παιδαγωγικό Τμήμα εμφανίζει πτώση 2.068 μορίων, στα 15.247.
Ανάλογη εικόνα και στις περισσότερες σχολές των ΤΕΙ, ωστόσο υπάρχουν και θεαματικές άνοδοι σε σχολές οι οποίες βρίσκονται κάτω από τα 7.000 μόρια, αλλά είναι σχολές με χαμηλή ζήτηση. Σχολές, όπως η Λογιστική ΤΕΙ Θεσσαλονίκης έπεσε κατά 1.868 μόρια και η βάση διαμορφώθηκε στα 12.292. Υπάρχουν όμως και τμήματα με εντυπωσιακές ανόδους, όπως το Τμήμα Εμπορίας και ποιοτικού ελέγχου που ανέβηκε κατά 5.710 μόρια και διαμορφώθηκε στα 6.710 μόρια.
Η σχολή με την μεγαλύτερη άνοδο είναι Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης, όπου ανέβηκε κατά 6.212 μόρια και η σχολή με την μεγαλύτερη πτώση είναι Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου που έπεσε κατά 3.673 μόρια.
Οι μεγαλύτερες μεταβολές σημειώθηκαν στις παρακάτω σχολές:
Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +6212
Α.Ε.Ν. Σχολή Μηχανικών Γεν. Σειρά +5991
Μουσικών Σπουδών Ιονίου (Κέρκυρα) +5287
Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3766
Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3765
Α.Ε.Ν. Σχολή Πλοιάρχων Γεν. Σειρά +3585
Μουσικών Σπουδών Αθήνας +3373
Ξένων Γλωσσών Μεταφρ. και Διερμ. Ιόνιο-Ειδ. Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτ. (Κέρκυρα) +2946
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +1946
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +1906
Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικ/νιακών Συστημάτων Αιγαίου (Σάμος) -3673
Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης Θεσ/νίκης (Βέροια) -3448
Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη) -2976
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών Πελοποννήσου (Τρίπολη) -2971
Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Θράκης (Ξάνθη) -2925
Διοίκησης Επιχειρήσεων Αιγαίου (Χίος) -2654
Μηχανικών Περιβάλλοντος Θράκης (Ξάνθη) -2658
Πληροφορικής Ιονίου (Κέρκυρα) -2776
Πληροφορικής Ιωαννίνων -2844
Μηχ. Χωρ/ξίας Πολεοδομίας και Περιφ/κής Αναπτ. Θεσσαλίας (Βόλος) -2857
Οι υποψήφιοι μπορούν να βλέπουν τα αποτελέσματά τους στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας http://results.minedu.gov.gr/ εισάγοντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο, Ονομα, Πατρώνυμο και Μητρώνυμο).
Τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να εκτυπωθούν οι ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους για ενημέρωση των ενδιαφερομένων υποψηφίων.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου υποστήριξε πως «η πτώση των βάσεων σημαίνει ότι η δυσκολία των θεμάτων ανέδειξε τους πραγματικά άριστους και δυνατούς υποψηφίους, ενώ η αύξηση των ορίων εισαγωγής σε άλλες σχολές, είχε να κάνει και με το πόσο καλά πήγαν τα παιδιά στα ειδικά μαθήματα».
Η υφυπουργός απέδωσε την άνοδο των βάσεων σε ορισμένες σχολές, στην εργασιακή ασφάλεια που προσφέρουν, φέρνοντας ως παράδειγμα τη σχολή των εμποροπλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού.
Παράλληλα επεσήμανε ότι με το νέο νόμο για τις αλλαγές στα ΑΕΙ (σε λίγα χρόνια, όπως είπε, θα γίνεται εισαγωγή στη Σχολή και όχι σε τμήματα) «θα δίνεται ευρύτερη γκάμα επιλογής σ' ένα νέο άνθρωπο που εισάγεται σε μια σχολή» και «θα δίνει και στο πανεπιστήμιο τη δυνατότητα να μπορεί να αλλάξει».
Σε δήλωσή του με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων, ο τομεάρχης Παδείας της ΝΔ Αρης Σπηλιωτόπουλος, χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά δύσκολη για όλους, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, «λόγω των λαθών, των παλινωδιών και των αστοχιών που έγιναν κατά την οργάνωση και διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, που είχαν ως αποτέλεσμα, τις χαμηλές επιδόσεις (μόλις ένας στους έξι τελικά περνά στη σχολή της επιλογής του), αλλά και την κρίση αξιοπιστίας του εξεταστικού συστήματος», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Καταλήγοντας ο κ. Σπηλιωτόπουλος ευχήθηκε καλή σταδιοδρομία σε όσους πέτυχαν τους στόχους τους και εισάγονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, ενώ για «όσους δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν τις επιδιώξεις και τις προσδοκίες τους φέτος», τόνισε ότι «τίποτε δεν έχει χαθεί, ότι η ζωή δίνει πολλές ευκαιρίες και ότι στο χέρι τους είναι να τις αξιοποιήσουν και να πετύχουν στο μέλλον».
«H πτώση ή άνοδος των βάσεων δεν αφορά ούτε το κόστος των σπουδών, ούτε τα δικαιώματα στη μόρφωση και στην εργασία των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, που σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης χτυπιούνται από την πολιτική της κυβέρνησης», επισημαίνει στη σχετική ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Κομμουνιστικό Κόμμα, η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ «βάζει το «κερασάκι στην τούρτα» στο ταξικό σχολικό σύστημα και τους μηχανισμούς κατανομής του αυριανού εργατικού δυναμικού» και μεταξύ άλλων τονίζει:
«Οι νέοι που θα διαβούν την πόρτα των ΑΕΙ-ΤΕΙ θα έρθουν αντιμέτωποι με την υποβάθμιση των σπουδών, με τα πτυχία διαβατήρια στην ανεργία, θα αναγκαστούν, σε συνθήκες που η καπιταλιστική κρίση χτυπάει αλύπητα το λαϊκό εισόδημα, να συνδυάσουν δουλειά με σπουδές». Η κατάσταση αυτή, εκτιμά, θα χειροτερεύσει με την εφαρμογή των μέτρων του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το ΚΚΕ απευθύνεται τέλος και σε όσους δεν κατάφεραν να περάσουν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, καλώντας τους να μην παραιτηθούν από την προσπάθεια και το δικαίωμα στη ζωή και στη μόρφωση.
Πρωτοβουλίες και για τη μέση εκπαίδευση μετά το νομοσχέδιο για τις αλλαγές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ζητεί ο ΛΑΟΣ με αφορμή τη σημερινή ανακοίνωση των βάσεων,
«Τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν τα γράμματα που πρέπει, πράγμα που φάνηκε και στις Εισαγωγικές Εξετάσεις όπου οι βάσεις ήταν πολύ χαμηλά», σχολίασε ο εκπρόσωπος του κόμματος Κωστης Αϊβαλιώτης.
«Με τη δημοσιοποίηση των βάσεων ολοκληρώνεται μια ψυχοφθόρα διαδικασία, που κάθε χρόνο ταλαιπωρεί τη μαθητική νεολαία και εξαντλεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια», παρατηρεί από την πλευρά του ο Συνασπισμός.
Οπως επισημαίνει το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, η ανακοίνωση των βάσεων γίνεται λίγες μόνο μέρες μετά την ψήφιση στη Βουλή, «σε αγαστή συνεργασία ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ, του νομοσχέδιου, με το οποίο αναθεσμοθετείται ένα κατ΄ επίφαση Πανεπιστήμιο, που δεν θα είναι πλέον ούτε δωρεάν, ούτε δημόσιο, αλλά ούτε και Πανεπιστήμιο».
Οι μελλοντικοί φοιτητές, σημειώνει ο ΣΥΝ, «θα φοιτήσουν σε σχολές εντελώς διαφορετικές από αυτές που είχαν κατά νου όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους, με άγνωστο πρόγραμμα μαθημάτων, με πολλαπλούς κύκλους σπουδών, με σπουδές κατακερματισμένες, χωρίς δωρεάν συγγράμματα και με δίδακτρα».
Επισημαίνει τέλος ότι ο Συνασπισμός θα στηρίξει «με όλες του τις δυνάμεις τους αγώνες για την ανατροπή αυτής της πολιτικής».
Σε ανακοίνωσή της με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, η Δημοκρατική Συμμαχία συγχαίρει όλα τα παιδιά που εξετάστηκαν, είτε πέτυχαν την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή, είτε όχι. «Συγχαρητήρια όμως δεν μπορούν να δοθούν και στο υπουργείο Παιδείας», επισημαίνει το Κίνημα, «διότι η διαδικασία των εξετάσεων που ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ολοκληρώθηκε σήμερα, πιο αργά από κάθε άλλη χρονιά, δείχνοντας με τον πλέον σαφή τρόπο ότι οι καλές προθέσεις δεν φτάνουν. Χρειάζεται συνεχής και συνεπής προσπάθεια για την επιτυχία».
«Ελπίζουμε», καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΗΣΥ, «το δίδαγμα αυτό να αποτελέσει οδηγό για το υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν επιτέλους αποτελεσματικά τα κενά των καθηγητών στα σχολεία, οι συνεχείς αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών και το μόνιμο φαινόμενο να ξεκινά το σχολικό έτος χωρίς να έχουν βιβλία οι μαθητές».