Σε 77.893 -έναντι 84.368 το 2010- ανέρχονται οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων που εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.
Σε 77.893 -έναντι 84.368 το 2010- ανέρχονται οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων που εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο φέτος ανήλθε σε 123.916 -έναντι 106.189 το 2010. Αρα, το 2011 εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μένουν 46.023 υποψήφιοι.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, φέτος έμειναν 1.568 θέσεις κενές, ενώ το 2010 είχαν μείνει 4.108.
Οι εγγραφές των επιτυχόντων στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα γίνουν από 12 μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου 2011. Το υπουργείο επισημαίνει ότι όλοι οι επιτυχόντες στα Τ.Ε.Ι. εισάγονται στο Α΄ εξάμηνο. Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.
Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.
- Τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε μη ελληνικής καταγωγής θα ανακοινωθούν εντός ολίγων ημερών. Θα ακολουθήσει νεότερο Δελτίο Τύπου.
- Οι αθλητές που επιθυμούν να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 34 του Ν.2725/1999, του άρθρου 18 του Ν.3708/2008 και του άρθρου 45 του Ν. 3773/09(ΦΕΚ 120 τ.Α΄) για εισαγωγή στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο οποίο υπάγεται το Λύκειο αποφοίτησής τους, από 01-9-2011 μέχρι και 12-9-2011.
- Οι πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις, που έχουν αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές πιστοποίησης, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό θέσεων 5% θα κληθούν για την υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου το δεύτερο 10ήμερο Σεπτεμβρίου 2011 με ξεχωριστή εγκύκλιο.
Εισαγωγή υποψηφίων ειδικών κατηγοριών
Πέραν του αριθμού εισαγομένων με τη γενική σειρά ολοκληρώθηκαν και οι διαδικασίες επιλογής των εισαγομένων που εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων.
Αυτοί εισάγονται επίσης με βάση τη βαθμολογία που πέτυχαν στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης Λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο, σε επί πλέον αριθμό θέσεων.
Οι εισαγόμενοι των ειδικών αυτών περιπτώσεων για την εισαγωγή τους στον επί πλέον αριθμό θέσεων, που καθορίστηκαν αποκλειστικά γι’ αυτούς, κρίθηκαν αρχικά με το σύνολο των μορίων της βαθμολογίας τους για τις θέσεις της γενικής σειράς κάθε σχολής ή τμήματος που δήλωσαν στις προτιμήσεις του μηχανογραφικού τους δελτίου και, εφόσον δεν εισάγονταν με τη γενική σειρά, στη συνέχεια κρίθηκαν για τις θέσεις της ειδικής περίπτωσης που δήλωσαν ότι εμπίπτουν.
Το υπουργείο Παιδείας με τη θεσμοθέτηση εισαγωγής υποψηφίων ειδικών κατηγοριών, τους δίνει τη δυνατότητα να σπουδάσουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους, από την έναρξη των σπουδών τους προς όφελος των ίδιων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Πρόκειται για επιπλέον αριθμό θέσεων που διεκδικούν οι υποψήφιοι ειδικών κατηγοριών μεταξύ των συνυποψήφιων της ίδιας κατηγορίας όπου ανήκουν, διαμορφώνοντας τη δική τους βάση εισαγωγής, με τη βαθμολογία που επιτυγχάνουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Με τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας αυτής καταργήθηκαν οι μετεγγραφές των εισαγομένων από σχολή σε σχολή διαφορετικών πόλεων τόσο κατά το έτος εισαγωγής, όσο και κατά τα επόμενα έτη φοίτησης, ώστε οι φοιτητές και τα ιδρύματα να προσδιορίζουν εξ’ αρχής την ακαδημαϊκή τους λειτουργία.
Με τον τρόπο αυτό τα ιδρύματα θα ξέρουν από σήμερα τον ακριβή αριθμό των πρωτοετών φοιτητών σε κάθε τμήμα, ώστε να οργανώσουν σωστά τις σπουδές και την εκπαιδευτική διαδικασία.