Πολιτική
Τετάρτη, 07 Σεπτεμβρίου 2011 14:16

Σε ένα μήνα στη Βουλή το ν/σ για τα ταξί

Σε ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, που τίθεται από σήμερα και περίπου μία εβδομάδα σε διαβούλευση. Οι κάτοχοι άδειας δεν θα καταβάλλουν παράβολο. Με την ψήφιση θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου.

Σε ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, που τίθεται από σήμερα και περίπου μία εβδομάδα σε διαβούλευση, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης.

Πιο αναλυτικά, από την ενημέρωση που έκανε σήμερα ο υπουργός επί των διατάξεων του νομοσχεδίου, προκύπτουν τα εξής:

- Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ), είναι άσχετη με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

- Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρεία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.

- Το σχέδιο νόμου αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.

- Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Στη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα.

- Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5-10 χιλιάδες ευρώ.

- Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων. «Με τη μείωση της τάξης του 20% επιστρέφουμε το κόμιστρο εκεί που ήταν πριν από τις θηριώδεις, όπως τις χαρακτήρισε, αυξήσεις, το 2008», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.

- Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.

- Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.

- Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.

Απαντώντας εξάλλου σε ερώτηση για τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον 6 μήνες «για να δούμε πως θα πάει η πορεία του». Παράλληλα, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός, η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση ΑΠΥ, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών. Επιπρόσθετα, προανήγγειλε ότι θα γίνουν φορολογικοί έλεγχοι στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών και θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους πούλησαν ταξί εισπράττοντας χρήματα χωρίς να το δηλώσουν. Ο έλεγχος θα πάει πίσω, όσο επιτρέπει το Σύνταγμα, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ραγκούσης αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση των ιδιοκτητών ταξί να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία αύριο και αρκέστηκε να πει πως με την απεργία του καλοκαιριού επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους, συμπλήρωσε.

πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ