Πολιτική
Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2011 20:17

Ταξί: Πλήρες άνοιγμα με «ασφαλιστικές δικλείδες»

Πλήρες, αλλά με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ, θα είναι το άνοιγμα του κλάδου των ταξί, όπως υπογράμμισε κατά την εισήγησή του στο ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης, παρουσιάζοντας τις διατάξεις του σχετικού νομοσχεδίου.

Πλήρες, αλλά με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ, θα είναι το άνοιγμα του κλάδου των ταξί, όπως υπογράμμισε κατά την εισήγησή του στο ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης, παρουσιάζοντας τις διατάξεις του σχετικού νομοσχεδίου.

Ο κ. Ραγκούσης υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν πράξη οι μεταρρυθμίσεις, όπως η πάταξη της μαύρης αγοράς αδειών, αναφέροντας ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες ταξί, ενώ, όπως είπε, υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5 δισ. ευρώ. Εκανε παράλληλα ειδική αναφορά και στις νέες μορφές ταξί, οι οποίες όπου έχουν εφαρμοστεί, έχουν δημιουργήσει, όπως ανέφερε, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Ο υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο βελτιώσεων, οι οποίες τόνισε ότι θα ενσωματωθούν στο προσχέδιο νόμου, αν και όπως είπε, δεν μπορούν να κινούνται αντίθετα προς την πραγματική απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, στο προωθούμενο νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα ταξί και διατάξεις που αφορούν στα φορτηγά, κάτι που ουσιαστικά αναιρεί την τριετή μεταβατική περίοδο για την απελευθέρωση των φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.

«Την ώρα που λαμβάνουμε τόσο δύσκολα μέτρα για τον ελληνικό λαό, θα ήταν τουλάχιστον ανήθικο και άδικο η κυβέρνηση να συναλλάσσεται με συντεχνίες προκειμένου να διατηρήσουν άδικα προνόμια», παρατήρησε.

Διερωτήθηκε μάλιστα εάν υπάρχει κάποιος που να αντέχει «να βγει και να πει στους Έλληνες ότι θα κάνουμε χάρη σε μια συντεχνία» τη στιγμή που ζητείται από όλους να δώσουν από αυτά που δεν περισσεύουν.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη μεταβατική αυτή περίοδο θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη.

Επισημάνσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ

Κριτικές παρατηρήσεις για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων που εισηγήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης διατύπωσαν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

Οι βουλευτές κατέθεσαν εναλλακτικές προτάσεις για τους όρους απελευθέρωσης του επαγγέλματος καθώς και για την ανάγκη θέσπισης πληθυσμιακών κριτηρίων, μεταβίβασης των αδειών σε φυσικά μόνο πρόσωπα και την αποφυγή δημιουργίας καρτέλ.

Η πλειονότητα των βουλευτών που έλαβαν τον λόγο δεν εξέφρασαν ριζική διαφωνία με τις προωθούμενες ρυθμίσεις. Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Ντόλιος ανέφερε ότι δεν είναι δυνατόν να μην σταλεί μήνυμα μη απελευθέρωσης των ταξί ενώ ο Θανάσης Οικονόμου διερωτήθηκε αν θα στηριχθούν ή αλλαγές ή θα υποκύψει η κυβέρνηση σε εκβιασμούς.

Την καθιέρωση πληθυσμιακών κριτηρίων με ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, για την απελευθέρωση των ταξί ζήτησαν από την πλευρά τους οι Νάσος Αλευράς, Δημήτρης Κουσελάς, Κατερίνα Περλεπέ και Μιλένα Αποστολάκη.

Οι τόνοι ωστόσο ανέβηκαν όταν η Βάσω Παπανδρέου κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να μη προχωρά με κλειστές πόρτες στο διάλογο. Ο κ. Ραγκούσης αντέτεινε ότι ο ίδιος έχει ζητήσει γραπτώς διάλογο με τους ιδιοκτήτες ταξί αλλά ο πρόεδρος του Θύμιος Λυμπερόπουλος εκτόξευσε απειλές για τη ζωή του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ