Φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ενοικίασης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά πόσο υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να το κάνει... θα φανεί μέσα στους επόμενους δυο μήνες: στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος Autolib, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι του Παρισιού θα μπορούν να νοικιάζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα πληρώνοντας 10 ευρώ δικαίωμα εγγραφής και άλλα 4-8 ευρώ για μισή ώρα οδήγησης.
Φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ενοικίασης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά πόσο υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να το κάνει... θα φανεί μέσα στους επόμενους δυο μήνες: στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος Autolib, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι του Παρισιού θα μπορούν να νοικιάζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα πληρώνοντας 10 ευρώ δικαίωμα εγγραφής και άλλα 4-8 ευρώ για μισή ώρα οδήγησης.
Το όνομά του αντλεί έμπνευση από το Velib, το αντίστοιχο, πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλώτων του Παρισιού. Στην περίπτωση του Autolib, όσοι διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης, θα μπορούν σε πρώτη φάση να νοικιάσουν ένα από τα 66 διαθέσιμα Blue Cars, τα τετραθέσια ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σχήμα φούσκας του γαλλικού ομίλου Bolloré, τα οποία σχεδίασε και κατασκεύασε ο ιταλικός οίκος Pininfarina.
«Το νόημα του προγράμματος είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να έρθουν σε επαφή με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς συνήθως, όταν βγαίνει στην κυκλοφορία ένα νέο προϊόν υψηλής τεχνολογίας, είναι πολύ ακριβό και ο μέσος πολίτης δεν μπορεί να το δοκιμάσει», λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Bolloré, Βενσάν Μπολορέ. «Με το Autolib, τους δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσουν κάτι εντελώς καινούριο και μάλιστα θα οδηγήσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αυτό πριν από οποιονδήποτε άλλο στον κόσμο, γεγονός ιδιαίτερα ευχάριστο».
Ο όμιλος, που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Blue Car σε... 2CV της «πράσινης» εποχής, ποντάρει στην μπαταρία λιθίου πολυμερούς του οχήματος, η οδηγική εμβέλεια της οποίας φθάνει τα 250 χιλιόμετρα με οκτώ ώρες φόρτισης. Κατά τον Μπολορέ, είναι ασφαλέστερη από την μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς είναι λιγότερο ευάλωτη στην υπερθέρμανση και πιο αξιόπιστη κατά τη φόρτιση και την αποφόρτιση.
«Θέλουμε να πείσουμε τον κόσμο να στραφεί από τη νοοτροπία της κατοχής ενός αυτοκινήτου σε αυτήν της χρήσης του οχήματος», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της Autolib Μοράλ Σιμπού.
Εάν η πιλοτική φάση κριθεί επιτυχής, στις 5 Δεκεμβρίου το πρόγραμμα θα επεκταθεί στα 3.000 αυτοκίνητα, τα οποία θα διατίθενται από 1.000 σημεία-σταθμούς φόρτισης, στο Παρίσι και στα περίχωρά του.