Ο Φελίπε Μάσα δείχνει να ψάχνει στην Ινδία την πρώτη του νίκη σε GP μετά το 2008 στη Βραζιλία.
Ο 30χρονος πιλότος της Ferrari ήταν ο ταχύτερος στη δεύτερη περίοδο των ελεύτερων δοκιμών στην πίστα Buddh International Circuit, στην Ινδία.
Ο Βραζιλιάνος σημείωσε τον καλύτερο χρόνο (1:25.706) 18 λεπτά από την έναρξη της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών, ακόμη και όταν στη νέα εμπρός πτέρυγα της Ferrari που παρουσιάστηκε στην Ινδία, υπήρχαν προβλήματα με αποτέλεσμα στη στροφή τέσσερα της πίστας να έρθει ε παφή με την άσφαλτο.
Πίσω από τον Μάσα, όπως και στην πρώτη περίοδο των δοκιμών ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ο ταχύτερος, μέχρι τη στιγμή που ο Βραζιλιάνος σημείωσε τον καλύτερο χρόνο.
Στην τρίτη θέση, 0,224 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μάσα ήταν ο ομόσταυλός του Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός στην πρώτη περίοδο είχε εγκαταλείψει νωρίς, μόλις στον τέταρτο γύρο, από πρόβλημα στον κινητήρα.
Τον τέταρτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός φάνηκε ιδιαίτερα μαχητικός στην πρώτη περίοδο, όντας ο ταχύτερος. Στη συνέχεια, όμως τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή τριών θέσεων στο γκριντ της Κυριακής. Αιτία ήταν η μη συμμόρφωσή του στην κίτρινη σημαία που είχε βγει κατά την διάρκεια των δοκιμών, στην στροφή 16. Μαζί του τιμωρήθηκε και ο Σέρτζιο Πέρεζ για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Ο Χάμιλτον πάντως αναγνώρισε το λάθος του, αποδεχόμενος την τιμωρία που του επεβλήθη. «Ενεργοποιούσα το DRS όταν βγήκαν οι κίτρινες σημαίες και αυτό απαγορεύεται. Εγινε ότι έγινε και είμαι πολύ απογοητευμένος από τον εαυτό μου. Ηταν λάθος μου, ως συνήθως, άρα θα προσπαθήσω να κάνω ότι μπορώ από τη θέση που θα κερδίσω αύριο», δήλωσε ο Βρετανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος παραδέχτηκε ότι η επίτευξη καλύτερου χρόνου έστω και στις ελεύθερες δοκιμές ήταν κάτι πολύ θετικό για τη McLaren-Mercedes.
Το δεύτερο μονοθέσιο της Βρετανικής ομάδας με τον Τζένσον Μπάτον ήταν έκτο με το Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull) μπροστά του.
Παίρνοντας ώθηση από τον κόσμο και το γεγονός ότι τρέχει μέσα στην χώρα της η Force India δια χειρός Αντριαν Σούτιλ πέτυχε στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές την καλύτερη σημερινή της επίδοση, τερματίζοντας έβδομη. Δύο θέσεις πιο κάτω ήταν ο Πολ ντι Ρέστα με το έτερο μονοθέσιο της ομάδας του Ινδού μεγιστάνα, Βιτζάι Μαλάια.
Μεταξύ τους ο Μπρούνο Σένα με την πρώτη Lotus. Στο Βραζιλιάνο ξύπνησαν άσχημες αναμνήσεις, όταν στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, μπήκε στην πίστα ένας αδέσποτος σκύλος! Ηταν στο GP της Τουρκίας το 2008 όταν ο Σένα είχε συγκρουσθεί με ένα σκυλί που είχε μπει στην πίστα κατά την διάρκεια του GP2 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.
«Οταν έφτασα στην πίστα είδα το συγκεκριμένο σκύλο να κυκλοφορεί γύρω από την είσοδο των paddock. Εμοιαζε να μη του δίνει κανείς σημασία και είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι μπήκε στην πίστα. Στη συνάντηση των οδηγών θα αναφέρω το θέμα. Είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο θέμα λαμβάνεται πλέον σοβαρά υπόψη μετά τον περιστατικό που είχα στην Τουρκία το 2008, στο GP2, καθώς βγήκε κόκκινη σημαία. Ας ελπίσουμε ότι θα δοθεί περισσότερη προσοχή σε απρόσκλητα ζώα στην πίστα», δήλωσε ο Μπρούνο Σένα.
Ο Σεμπαστιέν Μπουεμί έφερε την πρώτη Toro Rosso στην δεκάδα ενώ ο Χάιμε Αλγκουερσουάρι με τη δεύτερη έμεινε πίσω, στην 14η θέση. Ο Ισπανός πιλότος κινδύνευσε να τιμωρηθεί στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για τον ίδιο λόγο με τον Χάμιλτον. Τελικά, όταν κλήθηκε από τους αγωνοδίκες παρουσίασε στοιχεία από την τηλεμετρία που αποδείκνυαν ότι είχε επιβραδύνει ταχύτητα μόλις βγήκαν οι κίτρινες σημαίες στην πίστα.
Η Mercedes κινήθηκε αρκετά χαμηλά με τους Νίκο Ρόζμπεργκ και Μίκαελ Σουάχερ να είναι 19ος και 20ός αντίστοιχα. Ο Γερμανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε ένα μέρος των δεύτερων δοκιμών λόγω προβλήματος στο μονοθέσιο του.
Πλην του... σκύλου, της τιμωρίας των Χάμιλτον-Πέρεζ και τον ταχύτερο χρόνο του Μάσα, η σημερινή ημέρα ξεχώρισε και για τις άτυχες στιγμές ορισμένων πιλότων. Οπως του Πάστορ Μαλντονάτο, ο οποίος μόλις ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος έχασε τον έλεγχο της Williams στην στροφή 9 της πίστας και την έριξε στην αμμοπαγίδα, ολοκληρώνοντας άδοξα την προσπάθειά του. Στην ίδια στροφή είχε φύγει και στην πρώτη περίοδο ο Αλγουερσουάρι. Η ημέρα σήμερα, πάντως για τον Μαλντονάτο δεν ήταν καθόλου θετική αφού και στην πρώτη περίοδο είχε εγκαταλείψει από πρόβλημα στον κινητήρα του μονοθεσίου του.
Δεύτερος άτυχος ο Ζερόμ Ντ’ Αμπρόσιο που έχασε τον έλεγχο της Virgin ση στροφή 11 της πίστας και έπεσε πάνω στον τοίχο, καταστρέφοντας το πίσω μέρος του μονοθεσίου του.
Σύμφωνα πάντως με τους οδηγούς, η πίστα είναι πολύ γρήγορη αλλά καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη του αγώνα αναμένεται να είναι η σκόνη.
Αυτό πιστεύει και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, θεωρώντας ότι η κατάσταση είναι περίπλοκη, ιδίως αν ο πιλότος κινηθεί εκτός αγωνιστικής γραμμής.
«Στην αρχή υπάρχει πολύ σκόνη – αλλά ο σχεδιασμός της πίστας είναι διασκεδαστικός, ιδίως στις φαρδιές εισόδους. Είναι περίπλοκο διότι έχει πολύ σκόνη εκτός γραμμής ιδίως. Είναι επικίνδυνο και αν το προπορευόμενο μονοθέσιο βγει εκτός και ξαναμπεί, θα φέρει μαζί του όλη τη σκόνη που βρίσκεται εκτός της γραμμής, επομένως δεν είναι εύκολο.
Θα είναι το θέμα του Σαββατοκύριακου γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι θα μείνουμε εντός γραμμής. Θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, αλλά νομίζω ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί κατά την διάρκεια του διημέρου και δε θα είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στον αγώνα», τόνισε ο οδηγός της Red Bull.
Tα αποτελέσματα της δεύτερης περιόδου
Μάσα Ferrari 1:25.706 33 γύροι
Φέτελ Red Bull 1:25.794 +0.088 34 γύροι
Αλόνσο Ferrari 1:25.930 +0.224 34 γύροι
Χάμιλτον McLaren 1:26.454 +0.748 26 γύροι
Γουέμπερ Red Bull 1:26.500 +0.794 30 γύροι
Μπάτον McLaren 1:26.714 +1.008 28 γύροι
Σούτιλ Force India 1:27.316 +1.610 34 γύροι
Σένα Renault 1:27.498 +1.792 36 γύροι
Ντι Ρέστα Force India 1:27.853 +2.147 35 γύροι
Μπουέμι Toro Rosso 1:27.868 +2.162 35 γύροι
Πετρόφ Renault 1:27.890 +2.184 37 γύροι
Κομπαγιάσι Sauber 1:28.050 +2.344 34 γύροι
Πέρεζ Sauber 1:28.289 +2.583 36 γύροι
Αλγκουερσουάρι Toro Rosso 1:28.552 +2.846 31 γύροι
Μπαρικέλο Williams 1:28.691 +2.985 29 γύροι
Μαλντονάντο Williams 1:28.708 +3.002 24 γύροι
Τρούλι Lotus 1:29.332 +3.626 39 γύροι
Κοβαλάινεν Lotus 1:30.241 +4.535 41 γύροι
Ρόζμπεργκ Mercedes 1:31.098 +5.392 38 γύροι
Γκλοκ Virgin 1:31.469 +5.763 32 γύροι
Σουμάχερ Mercedes 1:31.804 +6.098 28 γύροι
Ντ' Αμπρόσιο Virgin 1:32.593 +6.887 12 γύροι
Ριτσιάρντο Hispania Racing 1:32.768 +7.062 33 γύροι
Καρθικέγιαν Hispania Racing 1:32.824 +7.118 33 γύροι
Tα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου
Χάμιλτον McLaren 1:26.836 22 γύροι
Φέτελ Red Bull 1:27.416 +0.580 23 γύροι
Γουέμπερ Red Bull 1:27.428 +0.592 27 γύροι
Μπάτον McLaren 1:28.394 +1.558 23 γύροι
Σουμάχερ Mercedes 1:28.531 +1.695 23 γύροι
Ρόζμπεργκ Mercedes 1:28.542 +1.706 29 γύροι
Μάσα Ferrari 1:28.644 +1.808 22 γύροι
Σούτιλ Force India 1:28.705 +1.869 23 γύροι
Μπουέμι Toro Rosso 1:29.219 +2.383 24 γύροι
Κομπαγιάσι Sauber 1:29.355 +2.519 29 γύροι
Ντι Ρέστα Force India 1:29.700 +2.864 24 γύροι
Πετρόφ Renault 1:29.705 +2.869 22 γύροι
Σένα Renault 1:29.799 +2.963 20 γύροι
Πέρεζ Sauber 1:30.132 +3.296 25 γύροι
Μπαρικέλο Williams 1:30.367 +3.531 21 γύροι
Αλγκουερσουάρι Toro Rosso 1:30.566 +3.730 19 γύροι
Μαλντονάντο Williams 1:30.669 +3.833 22 γύροι
Τρούλι Lotus 1:30.818 +3.982 22 γύροι
Χάντχοκ Lotus 1:32.487 +5.651 24 γύροι
Γκλοκ Virgin 1:32.771 +5.935 24 γύροι
Ριτσιάρντο Hispania Racing 1:34.113 +7.277 30 γύροι
Καρθικέγιαν Hispania Racing 1:33.928 +7.092 27 γύροι
Ντ' Αμπρόσιο Virgin 1:35.796 +8.960 19 γύροι
Αλόνσο Ferrari 1:35.899 +9.063 4 γύροι