Κόσμος
Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011 14:33

Ασφαλέστερη η διαδικτυακή αγορά εισιτηρίων για εκδηλώσεις

«Επιχείρηση σκούπα» πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο στο διαδίκτυο, προκειμένου να εντοπιστούν ιστότοποι που πωλούν εισιτήρια για ανύπαρκτες εκδηλώσεις ή δεν διευκρινίζουν εάν το κόστος των εισιτηρίων θα επιστραφεί στον αγοραστή, σε περίπτωση ακύρωσης της εκδήλωσης.

«Επιχείρηση σκούπα» πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο στο διαδίκτυο, προκειμένου να εντοπιστούν ιστότοποι που πωλούν εισιτήρια για ανύπαρκτες εκδηλώσεις ή δεν διευκρινίζουν εάν το κόστος των εισιτηρίων θα επιστραφεί στον αγοραστή, σε περίπτωση ακύρωσης της εκδήλωσης.

Η σύγκριση με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας τον αντίστοιχο μήνα του 2010 έδειξε ότι το 2011 η κατάσταση στον τομέα αυτό είχε βελτιωθεί πολύ.

Ειδικότερα, από τους 414 ιστοτόπους που ελέγχθησαν το 2010 μόλις το 40% συμμορφωνόταν με τη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους καταναλωτές, ενώ το 2011, το ποσοστό συμμόρφωσης είναι 88%.

Οι «επιχειρήσεις σκούπα» πραγματοποιήθηκαν από τις αρχές όλων των χωρών - μελών της Ε.Ε., καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας.

Σαφής βελτίωση στις παρεχόμενες πληροφορίες

Αναλυτικότερα, τα προβλήματα που εντοπίστηκαν ήταν:

-Η πλήρης ή η μερική έλλειψη πληροφοριών ή παραπλανητική πληροφόρηση, σχετικά με την τιμή (π.χ. κρυφοί φόροι ή έξοδα διαχείρισης). Το 94% των ιστοτόπων εμφανίζει πλέον με σαφήνεια και ακρίβεια τις πληροφορίες που αφορούν το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένου του κόστους παράδοσης και όλων των άλλων επιπλέον επιβαρύνσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2010 ήταν 55%.

Αθέμιτοι όροι και προϋποθέσεις (π.χ. χωρίς εγγύηση για την έγκαιρη παράδοση των εισιτηρίων ή καμία διευκρίνιση, σχετικά με το εάν το κόστος των εισιτηρίων θα επιστρεφόταν στον αγοραστή, σε περίπτωση ακύρωσης της εκδήλωσης). Το 92% των ιστοτόπων που ελέγχθησαν εμφανίζουν πλέον θεμιτούς όρους και προϋποθέσεις, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του 2010 ήταν 57%.

Πλήρης ή μερική έλλειψη πληροφοριών ή παραπλανητική πληροφόρηση, σχετικά με τον πωλητή (π.χ. ο πωλητής ισχυριζόταν εσφαλμένα ότι είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος). Το 93% των ιστοτόπων που ελέγχθηκαν παρέχουν πλέον τα απαιτούμενα στοιχεία για τον πωλητή, όπως επωνυμία, διεύθυνση και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του 2010 ήταν 72%.

Οι περισσότερες διορθώσεις στους ιστοτόπους αυτούς έγιναν εθελοντικά, όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρειάστηκε να επιβληθούν κυρώσεις.