Πολιτιστικά
Πέμπτη, 03 Νοεμβρίου 2011 12:28

Έπεσε η αυλαία του 24ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Έπεσε η αυλαία του 24ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η ποιητική ταινία-ποταμός «Τα μυστήρια της Λισαβόνας» του Ραούλ Ρουίζ και το «Pater» του Αλέν Καβαλιέ, απέσπασαν τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας αντίστοιχα, στο 24ο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου».

Έπεσε η αυλαία του 24ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η ποιητική ταινία-ποταμός «Τα μυστήρια της Λισαβόνας» του Ραούλ Ρουίζ και το «Pater» του Αλέν Καβαλιέ, απέσπασαν τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας αντίστοιχα, στο 24ο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου» που έριξε την αυλαία του στην αίθουσα του κινηματογράφου Απόλλων Cinemax Class το βράδυ της Τετάρτης, με την πρώτη προβολή της ταινίας του Tate Taylor «Υπηρέτριες».

«Κοιτώ την αίθουσα και λείπουν πολλοί. Είναι σημάδι των καιρών», παρατήρησε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Πανοράματος, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, στην αίθουσα του «Απόλλωνα» κατά τη διάρκεια της απονομής και δεδομένου ότι τα βραβεία της επιτροπής απέσπασαν γαλλικές παραγωγές, δεν έχασε την ευκαιρία να προσθέσει χαμογελώντας: «Παρόλο που η Γαλλία διαφωνεί τελείως με την απόφαση του κ. Παπανδρέου, εμείς δίνουμε βραβεία στην Γαλλία».

Ο διευθυντής του Πανοράματος, κριτικός κινηματογράφου Νίνος Μικελίδης, ανέφερε πως «παρά τις δύσκολες στιγμές που ζούμε καταφέραμε να γίνει η διοργάνωση έστω και περιορισμένη, για 24η χρονιά» και κλείνοντας ευχήθηκε, δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας, «ελπίζω του χρόνου να κάνουμε το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου πιο γιορταστικό, με την επέτειο των 25 χρόνων του».

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα της διοργάνωσης συμμετείχαν φέτος επτά ταινίες από την πρόσφατη ευρωπαϊκή παραγωγή, παράλληλα με τα άλλα Τμήματα - Αφιερώματα στον Σάμιουελ Φούλερ, τον Ακίρα Κουροσάβα, την Κατίνα Παξινού καθώς και στον ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του '90.

Το βραβείο κοινού - που απονέμει επιτροπή του αναγνωστικού κοινού του περιοδικού «Αθηνόραμα»- απέσπασε η παραγωγή «Bedouin» του Ουκρανού Ιγκόρ Βολοσίν, η οποία δείχνει πως ο ρωσικός κινηματογράφος προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του και κυρίως να αποκτήσει ξανά απήχηση στο εξωτερικό.

Τέλος, το βραβείο της επιτροπής σπουδαστών της κινηματογραφικής σχολής New York College και Σχολής Σταυράκου, κέρδισε, επίσης, η ταινία «Τα μυστήρια της Λισαβόνας», ένα ρόουντ μούβι (διάρκειας 4,5 ωρών) του -επί δεκαετίες εξόριστου στο Παρίσι- Χιλιανού σκηνοθέτη Ραούλ Ρουίζ, που ο πρόσφατος θάνατός του, σε ηλικία 70 χρονών, στέρησε από τον κινηματογράφο ένα μεγάλο και πρωτότυπο δημιουργό. Η υπόθεση του έργου παρουσιάζει ένα ραψωδικό ταξίδι από την Πορτογαλία στη Γαλλία κι από την Ιταλία στη Βραζιλία. Όλοι οι ήρωες είναι άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένοι με την μοίρα του Πέδρο ντα Σίλβα, ενός ορφανού που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο. Ανάμεσα στους ήρωες, ο πάτερ Ντίνις, απόγονος αριστοκρατών, μια κόμισσα οργισμένη για εκδίκηση, ένας πλούσιος επιχειρηματίας που έκανε τα πλούτη του με μυστήριο τρόπο κι ένας αιμοδιψής πειρατής.

Η διοργάνωση του Πανοράματος Ευρωπαϊκού κινηματογράφου, όπως κάνει κάθε χρόνο έτσι και φέτος, τίμησε την παλιά φρουρά του ελληνικού κινηματογράφου για το σύνολο του έργου τους, απονέμοντας τα Ειδικά Βραβεία του Πανοράματος στους σκηνοθέτες Νίκο Περάκη, Βασίλη Βαφέα καθώς και στην αγαπημένη ηθοποιό Όλια Λαζαρίδου.