Τι κι αν έχει κριθεί ο τίτλος; Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακαλύπτει σε κάθε αγώνα ένα νέο κίνητρο που θα τον κάνει να κυνηγήσει την πρωτιά.
Αυτή τη φορά το κίνητρο αυτό ήταν το ρεκόρ του Νάιτζελ Μάνσελ. Ο νεαρός Γερμανός πιλότος με την πολ ποζίσιον που κέρδισε στις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές στη Γιας Μαρίνα, ισοφάρισε τις 14 πολ ποζίσιον σε μία σεζόν, ένα ρεκόρ που κατείχε ο Βρετανός πιλότος από το 1992. Μάλιστα, ο Φέτελ θα έχει τη δυνατότητα στον επόμενο και τελευταίο αγώνα, στην Βραζιλία να το καταρρίψει. Αυτό θα είναι το επόμενο κίνητρό του.
Ο 24χρονος Γερμανός κατάφερε να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο με 1:38.481 μόλις στον τελευταίο γύρο των κατακτήριων δοκιμών και να ξεπεράσει τον... αποφασισμένο για την πρωτιά Χάμιλτον, για μόλις 0,141 δευτερόλεπτα.
Ο ίδιος δεν δηλώνει έκπληκτος με την επίδοσή του. «Δεν υπάρχει κάποιο μαγικό κουτί μέσα στο μονοθέσιο, το οποίο ανοίγω και ζητώ ό,τι θέλω. Για να είμαι ειλικρινής, δε θα έλεγα ότι νιώθω έκπλητος. Αναμέναμε να είμαστε πιο κοντά (σ.σ. τις McLaren) σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές, πολύ πιο κοντά. Οι McLaren ήταν πολύ γρήγορες χθες ειδικά και εγώ δεν ήμουν ευχαριστημένος από το μονοθέσιο. Δεν ήμουν ευχαριστημένος ούτε και με εμένα. Κατά την διάρκεια της νύχτας προσπαθήσαμε να βρούμε πιο ήταν το πρόβλημα. Μέχρι σήμερα το απόγευμα τα πράγματα ήταν καλύτερα ήδη. Αυτή η πίστα όμως είναι επικίνδυνη με διαφορετικές συνθήκες. Στη δεύτερη περίοδο των κατακτήριων δοκιμών ήμουν πολύ κοντά στο να φτάσω τον Λιούις. Στην τρίτη περίοδο πιστεύαμε ότι θα την είχαμε αυτή τη δυνατότητα. Στον πρώτο γύρο της τρίτης περιόδου πίεσα λίγο παραπάνω, αλλά τελικά στην τελευταία προσπάθεια μπόρεσα να έχω μία καλή αρχή.
Αύριο θα είναι ένας μεγάλος αγώνας, ένας διασκεδαστικός αγώνας, όπως έχουμε όλοι δει μέσα στο διήμερο. Οι McLaren είναι αταγωνιστικές όταν όλα πηγαίνουν καλά. Και σίγουρα θα είναι πολύ γρήγορες. Εχω εμπιστοσύνη και είμαι έτοιμος», δήλωσε ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Πίσω από τον Φέτελ θα ξεκινήσει ο Λιούις Χάμιτλον που έδειχνε αποφασισμένος να πάρει αυτή την πολ ποζίσιον. Είχε τον ταχύτερο χρόνο τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη περίοδο των κατακτήριων δοκιμών και θα τον είχε και στην τρίτη, αν δεν ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ.
Ο Βρετανός πιλότος της McLaren Mercedes θεωρεί ότι αξιοποίησε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες του μονοθεσίου του. Δηλώνει λιγάκι αποηγοητευμένος από τη δεύτερη θέση, αλλά από την άλλη, υποστηρίζει ότι η θέση αυτή ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να κάνει.
«Ηταν μια καλή περίοδος για εμένα. Βελτιωθήκαμε αρκετά σε σχέση με τον τελευταίο αγώνα. Ενιωσα ότι αυτό ήταν το ταχύτερο που μπορούσα να πάω. Πραγματικά δεν ήταν ο καλύτερος γύρος, εκείνος στη δεύτερη περίοδο ήταν καλύτερος, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα», δήλωσε ο Λιούις Χάμιτλον που μέχρι στο GP του Αμπου Ντάμπι δεν έχει κερδίσει χαμηλότερη θέση από τη δεύτερη στις κατατακτήριες δοκιμές.
Πίσω του ήταν ο teammate του Τζένσον Μπάτον που υπολείπεται από τον ομοεθνή του μόλις 0,009 δευτερόλεπτα. Παρά την τρίτη θέση στη σειρά εκκίνησης ο Μπάτον δηλώνει αισιόδοξος για την έκβαση του αγώνα αν και πιστεύει ότι οι προσπεράσεις θα είναι πολύ δύσκολες.
«Θα είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις με το DRS. Πιθανόν να αλλάξουν τα πράγματα αύριο, θα το δούμε, αλλά (οι ζώνες DRS) είναι πολύ μικρές εδώ. Χθες χρησιμοποίησα το DRS από την στροφή 7 στην 8 και δε μπορούσα να περάσω κανέναν. Πιθανόν να υπάρχουν δυνατότητες. Θα είναι ένας μεγάλος αγώνας με δύο πιτστοπ που είναι πολύ σημαντικό να γίνουν καλά», δήλωσε ο Μπάτον που αντιμετώπισε μερικά πρόβληματα με την ισορροπία του μονοθεσίου του.
Τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, 0,173 δευτ από τον Μπάτον, σημείωσε ο Μαρκ Γουέμπερ με τη δεύτερη RB7. O Αυστραλός ήταν απογοητευμένος με την επίδοσή του καθώς, όπως είπε, πίστευε ότι στις κατατακτήριες θα μπορούσε να συναγωνιστεί τον teammate Του. Ενας «άτσαλος», όμως τελευταίος γύρος του κόστισε σε χρόνο και θέσεις.
«Θα πρέπει να επικοινωνούμε περισσότερο κατά την διάρκεια του γύρου από όσο μας αρέσει, βελτιώνοντας μικρά πραγματάκια. Αρα ήταν πραγματικά δύσκολο να προετοιμαστείς για τον γύρο κατά αυτόν τον τρόπο. Στο τέλος απογοητεύτηκα με τον τελευταίο γύρο, ειλικρινά. Θα μπορούσα να δώσω περισσότερα. Μερικές φορές βλέπεις τους γύρους του Σεμπ (σ.σ. Φέτελ) και λες πωπω, δε μπορώ να το κάνω κι εγώ αυτό. Ενώ όμως έκανε έναν καλό γύρο (που τον έκανε) εγώ ένιωθα ότι δεν έβγαλα ό,τι καλύτερο μπορούσα σήμερα», δήλωσε ο Μαρκ Γουέμπερ που υποστήριξε κι αυτός με τη σειρά του ότι δεν πιστεύει πως θα υπάρχουν πολλές προσπεράσεις στον αυριανό αγώνα, ακόμη και με το DRS.
Στην πέμπτη κι έκτη θέση της σειράς εκκίνησης θα είναι οι δύο Ferrari των Αλόνσο και Μάσα αντίστοιχα. Η F150 Italia δε μοιάζει ικανή να ανταγωνιστεί τις Red Bull και McLaren με τον Ισπανό πιλότο να απέχει 0,6 δευτ. από τον Φέτελ. Ο Μάσα είχε κι εδώ μια ακόμη άτυχη στιγμή καθώς κατά την διάρκεια της δεύτερης περιόδου των κατατακτήριων δοκιμών, πάτησε ένα κολονάκι στα kerb της πίστας με αποτέλεσμα αυτό να αποκολληθεί και να κριθεί αναγκαία η διακοπή της διαδικασίας για να απομακρυνθεί από την πίστα.
Τις δύο επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν οι δύο Mercedes των Νίκο Ρόζμπεργκ και Μίκαελ Σουμάχερ, αντίστοιχα. Η διαφορά μεταξύ τους ωστόσο έφτασε περίπου τα 0,9 δευτερόλεπτα με τον νεαρό Γερμανό πιλότο να είναι πιο γρήγορος. Ο ίδιος πιστεύει ότι θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα αν είχε πιάσει τη σωστή θερμοκρασία στα ελαστικά του στον τελευταίο γύρο.
«Δεν πιάσαμε το μάξιμουμ των δυνατοτήτων μας στις κατατακτήριες και είναι κρίμα. Η θερμοκρασία στην πίστα έπεσε κατά την διάρκεια της διαδικασίας και έγινε πιο δύσκολο το να αποκτήσουν τα ελαστικά την κατάταλληλη θερμοκρασία. Κατά τον δεύτερο γύρο μου στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων υπήρχε κίνηση μπροστά μου μέσα στην πίστα για να μπορέσω να ζεστάνω σωστά τα ελαστικά μου και αυτό είχε αντίκτυπο στον γρήγορό μου γύρο. Διαφορετικά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να είμασταν πιο μπροστά. Είμαι στην καλή πλευρά του γκριντ. Ο αγώνας θα είναι πολύ διασκεδιαστικός αύριο«, τόνισε μετά το τέλος της διαδικασίας το Νίκο Ρόσμπεργκ.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ υποστήριξε ότι ήταν δύσκολες οι κατατακτήριες δοκιμές και ότι θα μπορούσε να κάνει περισσότερα.
«Ηταν δύσκολες σήμερα οι κατατακτήριες. Εγκατέλειψα τον τελευταίο μου γύρο στην πρώτη περίοδο για να σώσω τα ελαστικά μου. Το να έχω μερικά ελαστικά σε καλή κατάσταση είναι τα καλά νέα από την τρίτη περίοδο», δήλωσε ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Force India των Αντριαν Σούτιλ και Πολ ντι Ρέστα. Ο τελευταίος μετά την πρόκρισή του στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων αποφάσισε να μη βγει στην πίστα, ακολουθώντας μια τακτική που υιοθετούν αρκετές ομάδες ώστε να σώσουν τα ελαστικά τους.
Απογοητευτική ήταν η διαδικασία για την Williams με τον Παστόρ Μαλντονάτο να σημειώνει τον 17ο χρόνο (έχοντας ποινή 10 θέσεων στο γκριντ από τον πρηγούμενο αγώνα) και τον Ρούμπενς Μπαρικέλο να μη συμμετέχει στις κατατακτήριες λόγω προβλημάτων στον κινητήρα που παρουσιάστηκαν στις πρωϊνές ελεύθερες δοκιμές.
Πολύ καλή η ενδέκατη θέση για τον Σέρτζιο Πέρεζ με τη Sauber με τον Καμούι Κομπαγιάσι να είναι μόλις 16ος.
Αναλαυτικά τα αποτελέσματα
1. Σ. Φέτελ, Red Bull
2. Λ. Χάμιλτον, Red Bull
3. Τ. Μπάτον, McLaren
4. Μ. Γουέμπερ, Red Bull
5. Φ. Αλόνσο, Ferrari
6. Φ. Μάσα, Ferrari
7. Ν. Ρόσμπεργκ, Mercedes
8. Μ. Σουμάχερ, Mercedes
9. Α. Σούτιλ, Force India
10. Π. Ντι Ρέστα, Force India
11. Σ. Πέρες, Sauber
12. Β. Πετρόφ, Renault
13. Σ. Μπουεμί, Toro Rosso
14. Μ. Σένα, Renault
15. Χ. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso
16. Κ. Κομπαγιάσι, Sauber
17. Π. Μαλδονάδο, Williams
18. Χ. Κοβαλάινεν, Lotus
19. Γ. Τρούλι, Lotus
20. Τ. Γκλοκ, Virgin
21. Ν. Ρικιάρντο, HRT
22. Ζ. Ντ’Αμπρόσιο, Virgin
23. Β. Λιούτσι, HRT
24. Ρ. Μπαρικέλο, Williams