Αθλητικά
Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011 23:30

Formula 1: Επεκτάθηκε η πρώτη ζώνη DRS

Μετά τα παράπονα οδηγών ότι οι δύο ζώνες DRS που έχουν θεσπιστεί στο σιρκουΐ της Γιας Μαρίνα είναι μικρές και δε διευκολύνουν τις προσπεράσεις, η FIA αποφάσισε να επεκτείνει την πρώτη.

Αρχικά η πρώτη ζώνη υποτίθεται ότι ξεκινούσε 470 μέτρα μετά τη στροφή 7 της πίστας, αλλά τελικά αποφασίστηκε η απόσταση αυτή να επεκταθεί άλλα 75 μέτρα. Πέρα όμως από την εξέλιξη αυτή αρκετοί οδηγοί είναι επιφυλακτικοί για το αν θα έχει θετικό αποτέλεσμα, κυρίως διότι η προσπέραση στο συγκεκριμένο σιρκουΐ ήταν πολύ δύσκολη στο παρελθόν.

Τελευταίο και πιο ενδεικτικό περιστατικό του προηγούμενου αγώνα στη Γιας Μαρίνα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος «κόλλησε» στην έβδομη θέση πίσω από τον Βιτάλι Πετρόφ, χάνοντας στην ουσία τον παγκόσμιο τίτλο.

Προκειμένου λοιπόν ο αγώνας να γίνει θεαματικός η FIA μέσα στην εβδομάδα θέσπισε διπλή ζώνη DRS. Οπως όμως αποκάλυψαν αρκετοί οδηγοί και αυτή η απόφαση δεν επρόκειτο να διευκολύνει τις προσπεράσεις. Αυτό φάνηκε κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών όσο και τις κατατακτήριες.

Για να αποτραπεί τυχόν επανάληψη του τελευταίου αγώνα και πολλαπλασιαστούν έτσι ακόμη περισσότερο τα παράπονα των ομάδων, η FIA αποφάσισε να επεκτείνει την πρώτη ζώνη DRS.

Η άποψη των οδηγών όμως είναι σαφής. Οταν ο Τζένσον Μπάτον που ήταν επιφυλακτικός μετά τις κατατακτήριες σχετικά με την διευκόλυνση που προσφέρει η διπλή ζώνη, ρωτήθηκε αν θα είχε αποτέλεσμα η επέκταση της, εκείνος απάντησε: «Από την εμπειρία μου, όχι. Δοκίμασα το DRS από την είσοδο της στροφής 7 μέχρι το τέλος της 8 και πάλευα να περάσω άλλα μονοθέσια. Το να την μεγαλώσεις άλλα 75 μέτρα ή περισσότερο δεν κάνει κάποια μεγάλη διαφορά, διότι χρησιμοποιούμε μόνο τη μισή ευθεία, θα είναι επικίνδυνο.

Δύο ζώνες DRS είναι κάτι το θετικό, αλλά και πάλι η προσπέραση είναι δύσκολη. Ανέκαθεν ήταν δύσκολο εδώ τα τελευταία δύο χρόνια. Δεν έχουμε τόσες πολλές προσπεράσεις σε ευθεία. Θα μπορούσε (σ.σ. αυτή η απόφαση) να βοηθήσει λιγάκι, αλλά εάν είναι αρκετό θα πρέπει να περιμένουμε να το δούμε».

Ο Φερνάντο Αλόνσο θέλει να περιμένει μέχρι αύριο για να δει αν η απόφαση της FIA θα είναι αποτελεσματική. «Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι αύριο για να έχουμε μια σαφή απάντηση. Η αίσθηση σε όλους μας χθες ήταν ότι δεν υπήρχε αρκετή απόσταση, για αυτό το λόγο η FIA την αύξησε για αύριο. Μακάρι αυτό να λειτουργήσει. Είναι όμως πολύ δύσκολο να το ξέρουμε από τώρα. Πρέπει να περιμένουμε και να το εκτιμήσουμε μετά τον αγώνα».

Ο Λιούις Χάμιλτον θεωρεί ότι τα 75 μέτρα είναι λίγα και ότι χρειάζονται περισσότερα. «Ισως θα έπρεπε να την επεκτείνουν λιγο περισσότερο. Δεν είχα τα ίδια προβλήματα με τον Τζένσον. Ημουν μαζί με μια Toro Rosso, η οποία αρκετά γρήγορη στην ευθεία. Εγώ χρησιμοποίησα τη ζώνη DRS και εκείνη όχι. Οταν όμως την έπιασα, ήταν πολύ αργά. Πέρυσι νομίζω ότι είχα κάποιο μονοθέσιο μπροστά μου, το οποίο θα το έπιανα ακριβώς στο τέλος της ευθείας, αλλά ήταν πολύ αργά. Εάν το DRS δεν εκκινήσει αρκετά νωρίς, τότε θα είμαστε στην ίδια θέση αύριο, όπου δεν θα γίνουν αρκετές προσπεράσεις», δήλωσε ο Βρετανός πιλότος της McLaren-Mercedes.