Αθλητικά
Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2011 16:00

WRC: Πρωταθλητής ο Λεμπ

Δύο είναι οι νικητές μετά το τέλος του ράλι στη Μεγάλη Βρετανία. Δύο στην ουσία καθώς ο Σεμπάστιαν Λεμπ κατέκτησε το όγδοο σερί τίτλο του Παγκόσμιου πρωταθλητή (αν και εγκατέλειψε) ενώ ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Με τον καλύτερο τρόπο ολοκληρώθηκε η χρονιά για τον Φινλανδό οδηγό που κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη στη Μεγάλη Βρετανία, τελευταίο αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλι.

Χρειάστηκε να περάσουν 470 ημέρες μέχρι ο Λάτβαλα να γευτεί τη χαρά της νίκης. Από την άλλη πλευρά για την Ford είναι ανάμεικτα τα συναισθήματα καθώς μπορεί να χάθηκε ο τίτλος στο πρωτάθλημα των οδηγών μετά την εγκατάλειψη του Μίκο Χίρβονεν, αλλά ήρθε η πρώτη νίκη του Λάτβαλα και η τρίτη φετινή για την ομάδα, μετά τη Σουηδία και την Αυστραλία.

Η εγκατάλειψη του Χίρβονεν έδειξε ότι αφύπνισε περισσότερο τον teammate του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να παλέψει για τη νίκη. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford από το τέλος της πρώτης ημέρας ήταν ταχύτατος και κατάφερε από χθες να πάρει κεφάλι στη γενική κατάταξη. Σήμερα επικράτησε στις τρεις από τις πέντε ειδικές διαδρομές (18η, 19, 21η), απέχοντας κατά πολύ από τους υπόλοιπους οδηγούς (3:29 λεπτά από τον δεύτερο Οστμπεργκ). Συνολικά ο Λάτβαλα ήταν ταχύτερος στις 11 από τις 23 ΕΔ διαδρομές του αγώνα.

«Είναι υπέροχο το συναίσθημα. Εχει περάσει πολύς καιρός –ενάμισι περίπου χρόνος- από τότε που είχα κερδίσει. Ηταν μία πολύ αγχωτική περίοδος και δύσκολη. Είναι ο καλύτερος, καλύτερος τρόπος για να τελειώσει η χρονιά. Τώρα θα πρέπει να πιέσουμε για τον παγκόσμιο τίτλο της επόμενης χρονιάς», δήλωσε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.

Στη δεύτερη θέση, την υψηλότερη μέχρι στιγμής σε αγώνες ράλι, κατέκτησε ο Μαντς Οστμπεργκ μετά από μία απαιτητική χρονιά. Ο Νορβηγός έδωσε σκληρή μάχη με τον ομοεθνή του Πέτερ Σόλμπεργκ, αλλά το «ιδιωτικό» Citroen DS3 ταλαιπωρήθηκε από σκασμένο ελαστικό την Παρασκευή και σπασμένο σωληνάκι βενζίνης χθες με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.

«Είμαι τόσο χαρούμενος διότι οι δύον τελευταίες ημέρες ήταν πολύ δύσκολες. Είναι φανταστικός τρόπος να ολοκληρώνεις τη χρονιά», δήλωσε ο Νορβηγός οδηγός.

Πίσω από τον Οστμπεργκ τερμάτισε ένα ακόμη αυτοκίνητο της ομάδας M-Sport Stobart, του Χένιγκ Σόλμπεργκ, ο οποίος ανεβαίνει για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια στο βάθρο των νικητών.

«Πήγα πολύ προσεκτικά στην τελευταία ειδική διαδρομή όταν είδα τι συμβαίνει με τον Κρις. Εβαλα τα δυνατά μου. Τώρα όμως θα πρέπει να δουλέψω για την επόμενη χρονιά να βρω χορηγούς για να ξανατρέξω στο πρωτάθλημα», δήλωσε ο Χέινγκ Σόλμπεργκ που είχε να ανέβει στο πόντιουμ από το ράλι Πολωνίας το 2009.

Η παρουσία στο πόντιουμ των δύο οδηγών της M-Sport Stobart διευκολύνθηκε και από την εγκατάλειψη του φετινού, πλέον παγκόσμιου πρωταθλητή Σεμπάστιαν Λεμπ. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen είχε μία σύγκρουση με αυτοκίνητο θεατή ενώ κατευθυνόταν από την 18η στη 19η ειδική διαδρομή της ημέρας, με αποτέλεσμα να τρυπήσει το ψυγείο του DS3 και να εγκαταλείψει. Εντούτοις, έχει χρησθεί φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής κατακτώντας τον όγδοο σερί τίτλο του.

Τέταρτος στον αγώνα τερμάτισε ο Κρις Μικί με το Mini WRC που προσπάθησε για μία θέση στο βάθρο, αλλά δεν τα κατάφερε. Αντιμετώπισε προβλήματα με το δυναμό αρχικά και το τούρμπο του αυτοκινήτου χθες, χάνοντας έτσι θέσεις μέχρι το πρώτο μισό της χθεσινής ημέρας. Στη συνέχεια ανέκαμψε και κέρδισε θέσεις στο τέλος της ημέρας στην γενική κατάταξη. Μια άτυχη στιγμή όμως στην τελευταία ειδική του στέρησε ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Το έτερο Mini WRC του Ντάνι Σορντό εγκατέλειψε από έξοδο την Παρασκευή.

Πέμπτος στον αγώνα κρατήθηκε ο Μάθιου Γουΐλσον της M-Sport Stobart έχοντας τον Οτ Τανάκ πίσω του τον μαχητικό Οτ Τανάκ. Ακολούθησε ο Ευγκένι Νόβικοφ με τους Κουΐπερς (FREM Ford), Κεν Μπλοκ (Monster Ford) και Αραούχο (Italia Mini), να τερματίζουν στις επόμενες θέσεις.

Επόμενο ραντεβού των οδηγών και των ομάδων στο Ράλι Μόντε Κάρλο στις 17-22 Ιανουρίου 2012.