Την τρίτη του φετινή του νίκη και πρώτη στο Αμπου Ντάμπι πανηγύρισε ο Λιούις Χάμιλτον στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν στη Γιας Μαρίνα, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθειά του όλο αυτό το τριήμερο.
Ο Βρετανός πρώην Παγκόσμιος πρωταθλητής τόσο στις ελεύθερες δοκιμές όσο και στις κατατακτήριες σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους, αλλά την τελευταία στιγμή (ιδίως στις κατατακτήριες) έχανε την πρώτη θέση.
Σημαντική συνδρομή στη νίκη του Χάμιλτον συνέβαλαν οι μηχανικοί της McLaren Mercedes οι οποίοι τη στιγμή που ο Βρετανός χρειαζόταν γρήγορα pitstop ήταν ταχύτατοι, δικαιώνοντας τα στατιστικά στοιχεία που τους ήθελαν πιο γρήγορους από τους συναδέλφους τους στη Ferrari.
Και αναφέρουμε χαρακτηριστικά τη Scuderia καθώς ο Χάμιλτον που είχε μία πολύ καλή εκκίνηση, απειλήθηκε από τον Αλόνσο, ο οποίος ήταν ταχύτατος, εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες ημέρες, αλλά προδόθηκε τη στιγμή που έπρεπε από τους μηχανικούς του που είχαν αργά pistop. Αυτό ίσχυσε τόσο στο πρώτο (σ.σ. pitstop) των δύο πιλότων, οι οποίοι μπήκαν σχεδόν ταυτόχρονα, με τον Βρετανό να βγαίνει πιο γρήγορα, αφού ολοκλήρωσε τη διαδικασία τέσσερα δευτερόλεπτα πιο νωρίς από το Ισπανό.
Το επεισόδιο αυτό επαναλήφθηκε και στο 43 με 44 γύρο όταν ο Αλόνσο που προσπαθούσε να κερδίσει χρόνο με τη μαλακή γόμα, κατέβαζε τους χρόνους του, ενώ ο Χάμιλτον είχε ήδη μπει στα πιτς και έβαζε τη μεσαία γόμα. Ο Ισπανός, όμως ηττήθηκε για μια ακόμη φορά στη μεταξύ τους μονομαχία λόγω του αργού pistop (5,8 δευτ.) των μηχανικών του.
Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Τζένσον Μπάτον με τη δεύτερη McLaren Mercedes, ο οποίος έμεινε πίσω σε σχέση με τους υπόλοιπους πιλότους, έχοντας προβλήματα με το KERS. Παράλληλα, ο Bρετανός πιλότος επέλεξε να βάλει νωρίς τη μεσαία γόμα των ελαστικών, γεγονός που του κόστισε σε χρόνους. Ο Μπάτον ωστόσο εκμεταλλεύτηκε τη λάθος στρατηγική του Γουέμπερ και το... στραβοπάτημα του Μάσα για να βρεθεί στο βάθρο των νικητών.
Τέταρτος ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ που ήθελε διακαώς μία θέση στο βάθρο. Ο Αυστραλός έδωσε μάχη με τον Τζένσον Μπάτον αρχικά και τον Φελίπε Μάσα στη συνέχεια, αλλά ένα λάθος του Βραζιλιάνου πιλότου της Ferrari στον 49ο γύρο, αφαίρεσε την πίεση και τον άγχος από τον Αυστραλό. Η τακτική του ωστοσο ήταν λανθασμένη σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς καθώς έκανε τρία pitstop αφού διατήρησε στα δύο πρώτα τη μαλακή γόμα, για να πετύχει καλούς χρόνους και προς το τέλος του αγώνα επέλεξε τη μεσαία. Αυτό το γεγονός στέρησε από τον Αυστραλό μία θέση στο πόντιουμ, αν και είχε τη δυνατότητα.
Ο Φελίπε Μάσα αν και πήγε αρκετά καλά, πιέζοντας τον Γουέμπερ και διεκδικώντας την τρίτη θέση σε κάποια στιγμή του αγώνα, τελικά ένα δικό του λάθος στον 49ο γύρο του τον έριξε πίσω. Ο Βραζιλιάνος ήθελε ένα θετικό αποτέλεσμα και κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση που είναι η υψηλότερη που έχει τερματίσει φέτος.
Οι επόμενες δύο θέσεις ανήκουν στις Mercedes με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να είναι ταχύτερος του Μίκαελ Σουμάχερ, όπως ήταν όλο το διήμερο.
Στην έβδομη θέση, 1,1 δευτ. πίσω από τον Σουμάχερ, τερμάτισε ο Αντριαν Σούτιλ που συνεχίσει στους τελευταίους αγώνες τις πολύ καλές εμφανίσεις, ελπίζοντας ότι αυτό θα αναγνωρισθεί από τον Βιτζάι Μαλάια, όταν ο Ινδός μεγιστάνας θα πάρει την τελική απόφαση για το οδηγικό δίδυμο της ομάδας την επόμενη χρονιά.
Ενατος ήταν ο Πολ ντι Ρέστα, ολοκληρώνοντας με θετικό τρόπο το Σαββατοκύριακο για την Force India που σε αυτόν το αγώνα έδειξε πιο δυνατή από την Toro Rosso, με την οποία «κονταροχτυπιούνται» για μια καλή θέση στην βαθμολογία των κατασκευαστών.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Καμούι Κομπαγιάσι.
Μεγάλο άτυχος ο φετινός Παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ που εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος, λίγο μετά την εκκίνηση από πρόβλημα στην ανάρτηση που προκλήθηκε από το κλαταρισμένο πίσω ελαστικό. Η τελευταία φορά που δεν τερμάτισε σε αγώνα ο Γερμανός πιλότος ήταν πέρυσι στην Νότια Κορέα.
Μετά τον προτελευταίο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ο Τζένσον Μπάτον προηγείται του Φερνάντο Αλόνσο κατά 10 βαθμούς (255-245) στο κυνήγι της δεύτερης θέσης στην κατάταξη των οδηγών. Ακολουθούν οι Γουέμπερ (233) και Χάμιλτον (227), αντίστοιχα.
Στους κατασκευαστές η McLaren Mercedes μείωσε τη διαφορά της από την παγκόσμια πρωταθλήτρια Red Bull (607 βαθμοί έναντι 482) ενώ η Force India κυνηγάει πλέον τη Renault που είναι πέμπτη, έχοντας 15 βαθμούς διαφορά (72 – 57).
Επόμενου ραντεβού και τελευταίο για εφέτος στην Βραζιλία στις 25-27 Νοεμβρίου.
Η κατάταξη του αγώνα
1. Λ. Χάμιλτον, Red Bull 1:37:11.886
2. Φ. Αλόνσο, Ferrari +8.457
3. Τ. Μπάτον, McLaren +25.881
4. Μ. Γουέμπερ, Red Bull +35.784
5. Φ. Μάσα, Ferrari +50.578
6. Ν. Ρόσμπεργκ, Mercedes +52.317
7. Μ. Σουμάχερ, Mercedes +1:15.900
8. Α. Σούτιλ, Force India +1:17.100
9. Π. Ντι Ρέστα, Force India +1:40.000
10. Κ. Κομπαγιάσι, Sauber +1 γύρος
11. Σ. Πέρες, Sauber +1 γύρος
12. Ρ. Μπαρικέλο, Williams +1 γύρος
13. Β. Πετρόφ, Renault +1 γύρος
14. Π. Μαλδονάδο, Williams +1 γύρος
15. Χ. Αλγκουερσουάρι, Toro Rosso +1 γύρος
16. Μ. Σένα, Renault +1 γύρος
17. Χ. Κοβαλάινεν, Lotus +1 γύρος
18. Γ. Τρούλι, Lotus +2 γύροι
19. Τ. Γκλοκ, Virgin +2 γύροι
20. Β. Λιούτσι, HRT +2 γύροι
Βαθμολογία οδηγών
1. Σ. Φέτελ 374
2. Τ. Μπάτον 255
3. Φ. Αλόνσο 245
4. Μ. Γουέμπερ 233
5. Λ. Χάμιλτον 227
6. Φ. Μάσα 108
7. Ν. Ρόσμπεργκ 83
8. Μ. Σουμάχερ 76
9. Β. Πετρόφ 36
10. Α. Σούτιλ 34
11. Ν. Χάιντφελντ 34
12. Κ. Κομπαγιάσι 28
13. Χ. Αλγκουερσουάρι 26
14. Π. Ντι Ρέστα 23
15. Σ. Μπουεμί 15
16. Σ. Πέρες 14
17. Ρ. Μπαρικέλο 4
18. Μ. Σένα 2
19. Π. Μαλντονάτο 1
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Red Bull 607
2. McLaren 482
3. Ferrari 353
4. Mercedes 159
5. Renault 72
6. Force India 57
7. Sauber 42
8. Toro Rosso 41
9. Williams 5