Πολιτική
Τρίτη, 01 Οκτωβρίου 2002 16:54

Τέσσερις νέες επεκτάσεις του Μετρό κόστους 2,5 δισ. ευρώ

Τέσσερις νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, που θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το τέλος του 2010, ανακοίνωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Βάσω Παπανδρέου.

Η μία επέκταση θα αφορά την υφιστάμενη γραμμή 3 από την Πανόρμου μέχρι τον Παράδεισο Αμαρουσίου κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας. Πρόκειται για μια υπόγεια γραμμή μήκους 7,5 χιλιομέτρων με πέντε νέους σταθμούς, η οποία πιθανώς θα συνδεθεί και με τη γραμμή του ΗΣΑΠ στο σταθμό Αμαρουσίου.

Η δεύτερη επέκταση αφορά τη γραμμή 3 από το Αιγάλεω έως τον Πειραιά που θα διέρχεται από τις περιοχές Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας κλπ, μήκους 8,2 χιλιομέτρων με έξι νέους σταθμούς. Σημειώνεται ότι η επέκταση της γραμμής 3 από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω ήδη κατασκευάζεται.

Η τρίτη επέκταση αφορά τη γραμμή 2 από το Πανεπιστήμιο προς το Γαλάτσι. Θα είναι μια γραμμή μήκους 6,3 χιλιομέτρων με έξι νέους σταθμούς και θα περνά από τα Εξάρχεια, την Κυψέλη και το Γαλάτσι.

Η τέταρτη επέκταση αφορά προέκταση της γραμμής 2 κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης από την περιοχή Αλέξανδρος Παναγούλης στην Ηλιούπολη μέχρι το Ελληνικό. Η γραμμή αυτή είναι μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα ξεκινά υπόγεια και θα συνεχίζεται, είτε επιφανειακά στο επίπεδο της λεωφόρου, είτε υπερυψωμένη με τέσσερις νέους σταθμούς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό το συνολικό κόστος των επεκτάσεων ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, μαζί με το τροχαίο υλικό και την κατασκευή ενός πρόσθετου αμαξοστάσιου.

Η κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι η ανάπτυξη των νέων επεκτάσεων θα γίνει με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης ή άλλων σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Ηδη η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει διαδικασίες διαγωνισμού για την επιλογή χρηματοοικονομικών συμβούλων.

Εξάλλου η κ. Παπανδρέου ανακοίνωσε ότι μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο θα δοθεί στην κυκλοφορία άλλο 1,5 χιλιόμετρο της γραμμής 3, μαζί με το σταθμό του Μοναστηρακίου, ενώ κατασκευάζονται παράλληλα άλλα 14,3 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής του συνόλου του δικτύου με δώδεκα σταθμούς που θα δοθούν σταδιακά σε λειτουργία από τον Ιούνιο του 2004 μέχρι το τέλος του 2006.