Μετά τη συμφωνία με τον Κίμι Ραικόνεν, η Renault αναμένεται να εκπλήξει τον χώρο της Formula 1 με μία ακόμη κίνησή της.
Η ομάδα του Ενστοουν βρίσκεται κοντά, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στην Ισπανία, να υπογράψει συνεργασία με την Μαρία ντε Βιλότα για τη θέση του τρίτου οδηγού το 2012.
Η 31χρονη Ισπανίδα, γεννημένη στη Μαδρίτη, είναι κόρη του πρώην πιλότου Εμίλιο ντε Βιλότα που έτρεχε στην Formula 1 τις δεκαετίες του 1970 και 1980, αντίστοιχα. Ηδη, η 31χρονη οδηγός έχει δοκιμάσει την R29 στην πίστα του Πολ Ρικάρντ, στην Γαλλία τα μέσα Αυγούστου. Αν ισχύσει αυτή η περίπτωση, τότε η Βιλότα θα είναι η πρώτη γυναίκα που έχει συμπεριληφθεί στην τριάδα οδηγών μιας ομάδας εδώ και δύο δεκαετίες.
Η Βιλότα ήταν προσκεκλημένη της Lotus-Renault στον τελευταία αγώνα της χρονιάς στην πίστα του Ιντερλάγκος. «Στη Βραζιλία συζητούσαμε για τη θέση του αναπληρωματικού οδηγού. Είχα για πρώτη φορά την ευκαιρία να δοκιμάσω (σ.σ. το μονοθέσιο) στο Πολ Ρικάρντ και από πότε τα πράγματα έχουν προοδεύσει περαιτέρω. Ο Μπέρνι (σ.σ. Εκλεστοουν) πίεσε να γίνει αυτή η δοκιμή, η οποία πήγε καλά. Αλλά η ομάδα είναι αυτή που αποφασίζει. Μου είπαν ότι «πιστεύουμε σε εσένα και στο ταλέντο σου και θα θέλαμε να δουλέψουμε μαζί σου στο μέλλον». Η ιδέα είναι να συμφωνήσουμε σε κάτι πριν το τέλος του χρόνου ή στις αρχές του Ιανουαρίου. Θα μπορούσε να ήταν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών το οποίο καμία άλλη ομάδα θα μπορούσε να προσφέρει», δήλωσε η Βιλότα στην εφημερίδα της χώρας της, Marca.
Στόχος της Ισπανίδας οδηγού εκτός από τη συμμετοχή της στη Formula 1 είναι να ανοίξει το δρόμο και για άλλες γυναίκες. «Υπάρχουν τόσες πολλές γυναίκες που μπορούν να οδηγούν καλά και για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να προσπαθήσω να ανοίξω το δρόμο για τις άλλες να δουν ότι δεν είναι κάτι το τόσο ασυνήθιστο», δήλωσε στο Europa Press.
Για την ιστορία αν η Βιλότα συμμετάσχει τελικά στην Formula 1 θα είναι η έκτη γυναίκα στην ιστορία του αθλήματος. Πρώτη ήταν η Μαρία-Τερέζα ντε Φιλίπις (Maserati και Behra) από την Ιταλία, η οποία έτρεξε την περίοδο 1958-1959 όπου δήλωσε συμμετοχή σε πέντε αγώνες, δεν προκρίθηκε σε δύο, έτρεξε σε τρεις χωρίς να κερδίσει κάποιο βαθμό.
Ακολούθησε η ομοεθνής της Λέλα Λομπάρντι (March, RAM και Williams) περίπου 15 χρόνια μετά (1974-1976). Δήλωσε συμμετοχή σε 17 αγώνες (τους περισσότερους για γυναίκα), απέτυχε να προκριθεί σε πέντε, συμμετείχε σε 12 και κέρδισε 0,5 βαθμούς, τους μοναδικούς που έχει κερδίσει γυναίκα.
Από το 1976 έως το 1978 η Βρετανίδα Ντιβίνα Γκαλίκα (Surtees και Hesketh) δήλωσε συμμετοχή σε 3 αγώνες αλλά δεν προκρίθηκε σε κανέναν.
Η Ντεσιρέ Γουίλσον από τη Νότια Αφρική το 1980 δηλώθηκε για ένα GP με την Williams χωρίς όμως να προκριθεί ενώ δώδεκα χρόνια μετά η Ιταλίδα Τζιοβάνα Αμάτι με τη Brabham δήλωσε συμμετοχή σε τρεις αγώνες χωρίς όμως να πάρει την πρόκριση. Αυτή ήταν η τελευταία γυναικεία παρουσία από τη θέση του οδηγού στη Formula 1.