Μία πρώτη εξήγηση των λόγων που ώθησαν τη Red Bull στην απόφαση να παραιτηθεί από μέλος της Ενωσης των ομάδων προσπάθησε να δώσει ο επικεφαλής της Κρίστιαν Χόρνερ.
Αρχικά, τόνισε ότι η φετινή παγκόσμια πρωταθλήτρια θα παραμείνει πιστή στους κανονισμούς περιορισμών κόστους παρά το γεγονός ότι απομακρύνθηκε από τη FOTA με κύρια αιτία διαφωνίας τη Συμφωνία Περιορισμού Δαπανών (RRA).
Η αποτυχία εξεύρεσης κοινά αποδεκτής λύσης στο θέμα ελέγχου των δαπανών, ώθησε όχι μόνο τη Red Bull εκτός της FOTA, αλλά και τις Ferrari, Sauber ενώ θεωρείται δεδομένο ότι και η Toro Rosso θα συνταχθεί με την πολιτική της «μητρικής» Αυστριακής ομάδας.
Οπως υποστήριξε ο Χόρνερ, η φύση της FOTA ήταν αυτή καθεαυτή που ενόχλησε την Red Bull και όχι η Ενωση ως ιδέα. Κάποιες ομάδες ωστόσο υποστηρίζουν ότι η δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές πίεζε αρκετά για την επίτευξη συμφωνίας, φοβούμενη περισσότερο από όλα μήπως κάποιοι κατασκευαστές ανακαλύψουν «παραθυράκια» στους κανονισμούς όπως π.χ. να μην συμπεριλαμβάνονται οι κινητήρες στον περιορισμό του κόστους.
«Θα πρέπει να συμπεριληφθούν όλα τα εξαρτήματα του μονοθέσιου. Αναφορικά με την ισοδυναμία, αυτό είναι κάτι το πολύ επικίνδυνο. Κάθε ομάδα έχει διαφορετική δομή, διαφορετική ιδιοκτησία. Κάποιες ανήκουν σε κατασκευαστές κινητήρων και κάποιες είναι ανεξάρτητες. Αν καταπιαστείς με πράγματα που δουλεύουν όπως οι δοκιμές, οι ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, ο περιορισμός προσωπικού, τομείς που μπορείς να αγγίξεις και καταλαβαίνεις ότι δουλεύουν σωστά. Τη στιγμή όμως που ανταλλάσεις ισοδυναμία στις ώρες με εξωτερικές δαπάνες, τότε είναι που θα υπάρξει κάποια δυσκολία.
Υπάρχει προθυμία από όλες τις ομάδες να προσπαθήσουν και να διατηρήσουν το κόστος, αλλά είναι ο τρόπος που θα το κάνεις. Και δε μπορείς να αποκλείσεις τον κινητήρα από αυτό, όταν κάποιες ομάδες παράγουν οι ίδιες τους κινητήρες τους. Επομένως είναι σημαντικό να δούμε τις ομάδες ως σύνολο και ότι αποσπασματικά μόνο τα πλαίσια», δήλωσε ο Κρίστιαν Χόρνερ.
Παράλληλα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η Red Bull μέσα στο διάστημα των δύο μηνών που υπάρχει ως χρονικό περιθώριο μέχρι να φύγει από τη FOTA να επιστρέψει στην Ενωση.
«Η FOTA έκανε μερικά πολύ καλά πράγματα όταν δημιουργήθηκε. Επικεντρώθηκε στη μείωση του κόστους. Τους τελευταίους μήνες αυτό ήταν λιγότερο αποτελεσματικό και περισσότερο αποτελούσε εμπόδιο στην αναζήτηση του τρόπου που θα βοηθούσε την Ενωση να προχωρήσει μπροστά και για τα θέματα τα οποία ήταν υπεύθυνη. Αποφασίσαμε να παραιτηθούμε από την FOTA τώρα αλλά θα παρακολουθούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Προς το παρόν είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε μόνοι μας να ελέγχουμε τη μοίρα μας, σε αντίθεση με τη FOTA.
Υπάρχει ένα περιθώριο δύο μηνών, τόσο εμείς όσο και η Ferrari έχουμε δεχθεί ειδοποίηση. Η Sauber συμμετείχε σε αυτό τώρα πρόσφατα. Εχουμε μία συνάντηση με κάποια από τα μέλη της FOTA τη Δευτέρα για να συζητήσουμε τρόπους πάνω στον έλεγχο των δαπανών και θα δούμε. Τίποτα δεν είναι δεδομένο, αλλά αυτή τη στιγμή νιώσαμε ότι ήταν σωστή η απόφαση να απομακρυνθούμε από τη FOTA», υπογράμμισε ο Χόρνερ.
Την άποψη του επικεφαλής της Αυστριακής ομάδας συμμερίζεται και ο τεχνικός διευθυντής, Αντριαν Νιούι. «Ολοι συμφωνούμε στον έλεγχο προϋπολογισμού, δεν θέλουμε όμως να μπλέξουμε σε κατάσταση αντίστοιχη με αυτή μεταξύ των κατασκευαστών πριν από μερικά χρόνια. Στη Red Bull δεν είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό.
Αν όμως επικεντρωθούμε σε τομείς που είναι απτοί όπως π.χ. οι αεροδυναμικές σήραγγες που δουλεύουν αρκετά σωστά διότι μπορείς να τις ελέγξεις. Οι περιορισμοί των δοκιμών είναι ακριβώς το ίδιο.
Οταν όμως κάποιες ομάδες είναι θυγατρικές μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι κάπως δύσκολο να γνωρίζεις επακριβώς πως οι πόροι τους διαχωρίζονται. Εχει να κάνει με την διαφάνεια και το να έχεις πράγματα που να είσαι αληθινά σε θέση να ελέγξεις. Τη στιγμή που δε μπορείς να το έχεις αυτό, τότε γίνεσαι το επίκεντρο όλων των κατηγοριών».
Ετοιμη για τα πρώτα τεστ η Red Bull
Πέραν όμως του θέματος περί παραίτησης από τη FOTA, ο Αντριαν Νιούι αποκάλυψε ότι η Red Bull θα είναι έτοιμη για τις πρώτες δοκιμές του νέου της μονοθέσιου στις 7 Φεβρουαρίου.
Ο Βρετανός σχεδιαστής παραδέχθηκε ότι εκείνο που αποτελεί παγίδα όχι μόνο για την Red Bull αλλά για όλες τις ομάδες είναι ο νέος κανονισμός της FIA που θέλει το μονοθέσιο να περνά από όλα τα crash tests για να πάρει άδεια να συμμετάσχει στις χειμερινές δοκιμές.
«Eνα πράγμα που αλλάζει φέτος είναι ότι θα πρέπει να περάσουμε όλα τα Crash tests πριν μας επιτραπεί να συμμετάσχουμε στις δοκιμές. Για όλους, αυτό θα είναι ένα άγχος, διότι πολλές φορές κάτι αναπάντεχο μπορεί να προκύψει», τόνισε ο Αντριαν Νιούι.