«Βαρυχειμωνιά» επικράτησε στη φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά καθώς, σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), οι απώλειες στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις για μείωση κατά 30% συγκριτικά με πέρυσι.
«Βαρυχειμωνιά» επικράτησε στη φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά καθώς, σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), οι απώλειες στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις για μείωση κατά 30% συγκριτικά με πέρυσι.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, η ένδυση και υπόδηση ξεπέρασε σε μείωση το 40%, τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 30%, τα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 20%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών παρουσιάζεται μείωση κατά 15% πάντα σε σύγκριση με πέρυσι. Ως μονή εξαίρεση που κάπως διασώθηκε από αυτή την κάθετη πτώση, αποτελεί ο κλάδος των παιδικών και των παιχνιδιών.
Όπως αναφέρει η Συνομοσπονδία, η μειωμένη κατανάλωση και ο «φτωχός τζίρος» ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της χριστουγεννιάτικης αγοράς.
«Η ''χριστουγεννιάτικη θλίψη'' ήταν φέτος το κύριο γνώρισμα στην εορταστική κατά τα άλλα ελληνική αγορά. Οι έμποροι βίωσαν μια ''χριστουγεννιάτικη κατήφεια'' που τους ψαλίδισε όποια αισιοδοξία διατηρούσαν πριν τα Χριστούγεννα. Οι σαρωτικές αλλαγές στο ελληνικό εμπόριο κατά την διάρκεια του έτους αποτυπώθηκαν και στην τρέχουσα εορταστική αγορά αναδεικνύοντας το 2011 ως την χειρότερη χρόνια μέχρι τώρα», τονίζει η ΕΣΕΕ.