Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να θυμίζει αρχαίο κινεζικό σπαθί, αλλά οι ταχύτητές του παραπέμπουν περισσότερο σε... σφαίρα. Το Σαββατοκύριακο, ο κρατικός όμιλος CSR Corp έκανε, στην επαρχία Σαντόνγκ στα ανατολικά, τα αποκαλυπτήρια τρένου, η ταχύτητα του οποίου μπορεί να αγγίξει και τα 500 χιλιόμετρα την ώρα.
Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να θυμίζει αρχαίο κινεζικό σπαθί, αλλά οι ταχύτητές του παραπέμπουν περισσότερο σε... σφαίρα. Το Σαββατοκύριακο, ο κρατικός όμιλος CSR Corp έκανε, στην επαρχία Σαντόνγκ στα ανατολικά, τα αποκαλυπτήρια τρένου, η ταχύτητα του οποίου μπορεί να αγγίξει και τα 500 χιλιόμετρα την ώρα.
Παρότι ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτος, εκφράζονται φόβοι για την ασφάλειά του, στον απόηχο σύγκρουσης ανάμεσα σε δύο αμαξοστοιχίες τον περασμένο Ιούλιο, στην οποία σκοτώθηκαν περισσότεροι από 40 άνθρωποι.
Η Κίνα είναι πρωτοπόρος στον τομέα των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, έχοντας κατασκευάσει από το μηδέν το μεγαλύτερο δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια. Όπως μετέδωσαν κινεζικά μέσα ενημέρωσης, το νέο τρένο κατασκευάστηκε από πλαστικά υλικά ενισχυμένα με ίνες άνθρακα, που το καθιστούν πιο ελαφρύ επιτρέποντάς του να αναπτύσσει τόσο μεγάλες ταχύτητες. Είναι επίσης η πρώτη αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας που δημιουργείται εξ ολοκλήρου από κινεζικούς ομίλους και όχι στο πλαίσιο συνεργασίας με κάποια ξένη εταιρία.
Βάσει των επίσημων κανονισμών, τα κινεζικά τρένα ταξίδευαν μέχρι πρότινος με ταχύτητες έως και 350 χιλιομέτρων την ώρα. Κινεζικές αμαξοστοιχίες έχουν μάλιστα καταρρίψει αρκετά ρεκόρ ταχύτητας σε συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ σύμφωνα με τα Ρεκόρ Γκίνες, η Κίνα διαθέτει συνολικά το ταχύτερο δίκτυο επιβατικών τρένων στον κόσμο. Η κυβέρνηση έδωσε εντολή για περιορισμό των ορίων στα 300 χιλιόμετρα την ώρα μετά από το δυστύχημα του Ιουλίου, στο οποίο εμπλέκονταν συρμοί της CSR και τα αίτια του οποίου δεν έχουν μέχρι στιγμής διαλευκανθεί.
Κατά την τελετή παρουσίασης του νέου τρένου, αξιωματούχοι έσπευδαν να ξεκαθαρίσουν ότι πρωταρχικό μέλημα των κατασκευαστών είναι η ασφάλεια των επιβατών.
«Θα διαπιστώσουμε επιστημονικά, μέσω δοκιμών, τα ασφαλή όρια για το τρένο αυτό», διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της CSL Ζάο Ζιαογκάνγκ.
Συνεπώς, η αμαξοστοιχία ενδέχεται να αγγίξει μόνο θεωρητικά την ταχύτητα-ρεκόρ των 500 - ή ακόμη και 600, σύμφωνα με κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης- χιλιομέτρων την ώρα.