Χρήσιμη και ουσιαστική χαρακτήρισε τη συζήτηση με το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ επί του προγράμματος «Καλλικράτης» για τη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας ο υπουργός Εσωτερικών Γ. Ραγκούσης.
Χρήσιμη και ουσιαστική χαρακτήρισε τη συζήτηση με το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ επί του προγράμματος «Καλλικράτης» για τη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης. Ο κ. Ραγκούσης δεσμεύθηκε ότι η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί μαζί με την ΕΝΑΕ και την ΚΕΔΚΕ.
«Θα την συνεχίσουμε μαζί και θα την φέρουμε σε πέρα γιατί όλοι αυτή η μεγάλη δομική αλλαγή δεν είναι ούτε ένα απλό νομοσχέδιο, ούτε πολύ περισσότερο μια υπόθεση που αφορά απλά και μόνο το θεσμό της αυτοδιοίκησης ή έχει απλά να κάνει με τις ευθύνες και τα καθήκοντα τις κυβέρνησης. Το πρόγραμμα « Καλλικράτης», η νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης κρατικής διοίκησης είναι μια μεγάλη εθνική υπόθεση που νιώθω μεγάλη ικανοποίηση για το γεγονός ότι παράγει μια σειρά από ευθύνες που σήμερα όσο ποτέ άλλοτε η αυτοδιοίκηση έχει στελέχη ώριμα να τις αναλάβουν», ανέφερε.
Σημείωσε δε ότι «έχει ήδη γίνει αντιληπτό από τους πολίτες ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται με γνώμονα το δικό τους καλό. Τη δική τους εξυπηρέτηση που την δικαιούνται και υποχρεούμαστε όλοι μας, η κυβέρνηση, η αυτοδιοίκηση, πολιτικός κόσμος να τους τη δώσει με τον πιο άρτιο και με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο το συντομότερο δυνατό».
Από την πλευρά της η ΕΝΑΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρό της Δημήτρη Δράκο, σχολίασε το κείμενο που κατατέθηκε για τη διαβούλευση η οποία θα ακολουθήσει και έθεσε «τα μεγάλα ζητήματα τα οποία πρέπει να συνοδεύουν τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, για να επιτύχει».
Τα ζητήματα αυτά, όπως εξήγησε ο κ. Δράκος είναι: «το μέγα ζήτημα της φορολογικής μεταρρύθμισης και των οικονομικών δυνατοτήτων της αυτοδυναμίας και των πόρων που απαιτούνται για να ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή. Το μέγα θέμα της στελέχωσης και του υπηρεσιακού δυναμικού που πρέπει να αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια. Ακολούθως είναι το ζήτημα των αρμοδιοτήτων, το εύρος, οι ειδικότητες, αλλά και η οριοθέτηση της κεντρικής διοίκησης και των άλλων επιπέδων διοίκησης και του κώδικα κυρίως που πρέπει να συνοδεύει αυτή την προσπάθεια και φυσικά το μέγα θέμα της περιφερειακής δημοκρατίας, της λειτουργικότητας της δομής και του θεσμού, ο οποίος θα χτιστεί και συγχρόνως να είναι αποτελεσματικός. Είναι κάτι που περιμένει η ελληνική κοινωνία».
«Με αυτούς τους όρους θα συνεχίσουμε την διαβούλευση και περιμένουμε να γίνουν πράξη αυτά τα οποία είπε ο Υπουργός. Δηλαδή ότι θα συνδιαμορφώσουμε την υπόθεση αυτή κατά το επόμενο διάστημα προκειμένου να σχηματιστεί το νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στο εθνικό μας κοινοβούλιο», τόνισε.
«Εμείς θα είμαστε παρόντες με τις θέσεις μας. Θέσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν- τελειοποιηθούν μέσα από το τακτικό μας συνέδριο που θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες και πιστεύουμε ότι ανοιχτά θα συμβάλουμε σε αυτή την προσπάθεια. Όμως οι προϋποθέσεις οι οποίες έχουν τεθεί είναι αδιαπραγμάτευτες οι οποίες πιστεύουμε ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψη», πρόσθεσε.
Τέλος ο επικεφαλής του «Κινήματος Αυτοδιοίκηση» στην ΕΝΑΕ και Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας υπογράμμισε ότι «η νέα αρχιτεκτονική με το πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ συνιστά μια από τις μεγαλύτερες θεσμικές παρεμβάσεις στη χώρα, για τη περιφέρεια μετά τη μεταπολίτευση».
«Εμείς ζητάμε», συμπλήρωσε, «η ισχυρή πολιτική βούληση της Κυβέρνησης που εκφράστηκε στο σχέδιο αρχών του Καλλικράτη να μας οδηγήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου χωρίς κανένα βήμα πίσω. Έτσι θα ολοκληρωθεί η ρήξη με το συγκεντρωτικό κράτος, με τη διαφθορά».
Όπως ανέφερε, «το σχέδιο αυτό πρέπει στην κατάληξή του σε νομοσχέδιο να οδηγεί:
Α) Στο προσδιορισμό του ρόλου της κεντρικής διοίκησης (κράτος –στρατηγείο).
Β) Στον απόλυτο προσδιορισμό του πεδίου δράσης ( αρμοδιότητες ) των αυτοδιοικητικών θεσμών και επίσης των πόρων.(που πριν δοθούν θα πρέπει να κοστολογηθούν)
Γ) Στη συνέργεια όλων για το θέμα των εργαζομένων μέσα από τη Δημιουργία Χάρτας ανθρώπινου δυναμικού.
Δ) Διασφάλιση της εποπτείας των πράξεων από αρχή ανεξάρτητη που θα ελέγχει την νομιμότητα και όχι την σκοπιμότητα.
Ε) Διασφάλιση του αναπτυξιακού χαρακτήρα της αιρετής περιφέρειας ( ΕΣΠΑ, ΠΕΠ, Τομεακά προγράμματα, Δημόσιες επενδύσεις).
ΣΤ) Δημιουργία ταμείου σύγκλισης για άμβλυνση πιθανών τοπικών ανισοτήτων.
Ζ) Οργανισμός διάρθρωσης και λειτουργίας των νέων υπηρεσιακών μονάδων.
Η) Κώδικας Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων.
Θ) Χάρτα περιουσιακών στοιχείων».