Θύελλα αντιδράσεων έχει πυροδοτήσει στον ευρωπαϊκό τύπο η ανακοίνωση της General Motors ότι θα βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο της Opel στο ¶ντβερπ του Βελγίου –μια εξέλιξη που θεωρήθηκε από πολλούς προάγγελος κακών ειδήσεων για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Θύελλα αντιδράσεων έχει πυροδοτήσει στον ευρωπαϊκό τύπο η ανακοίνωση της General Motors ότι θα βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο της Opel στο ¶ντβερπ του Βελγίου –μια εξέλιξη που θεωρήθηκε από πολλούς προάγγελος κακών ειδήσεων για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
«Σε έναν παγκοσμιοποιημένο πλανήτη που ορίζεται από τις πολυεθνικές, μια μικρή περιοχή χωρίς πολιτική βαρύτητα, όπως το Φλάντερς, είναι το ιδανικό μέρος για να πέσει ο πέλεκυς των περικοπών», καταγγέλλει στο φύλλο της 21ης Ιανουαρίου η φλαμανδική εφημερίδα De Morgen.
Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τη De Standaard, είναι «τι κάνουμε για το μέλλον μας, το οποίο δεν είναι πλέον συνυφασμένο με τη συναρμολόγηση των συμβατικών αυτοκινήτων». Η βελγική εφημερίδα καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στην καινοτομία προκειμένου να ξεπεράσουν την κρίση. «Το επερχόμενο κλείσιμο του εργοστασίου της Opel προμηνύει το τέλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας;» διερωτάται η εφημερίδα.
Οι απολύσεις στις υπόλοιπες χώρες όπου υπάρχουν εργοστάσια αυτοκινήτων υποδηλώνει ακριβώς αυτό, απαντά η γαλλική Les Echos. «Η ύφεση, η ωρίμανση της αγοράς και η τεχνολογική πρόοδος σε συνδυασμό με την αναπόφευκτη επέλαση νέων ανταγωνιστών από την Ασία βάφουν με σκοτεινά χρώματα το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», σημειώνει.
ΠαρΆ όλα αυτά, επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βρίσκονταν ποτέ σε καλύτερη φόρμα. «Οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν προμηνύουν το τέλος του κλάδου, αλλά μάλλον το τέλος αυτού του τρόπου παραγωγής».
«Η περίπτωση του Βελγίου πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για τη γερμανική κυβέρνηση, η οποία είχε δεσμευτεί να διασφαλίσει την επιβίωση της Opel», αναφέρει η γερμανική Der Tagesspiegel. «Παρότι η βελγική κυβέρνηση ήταν έτοιμη να διασώσει την Opel έναντι 500 εκατ. ευρώ, η General Motors απλώς έσβησε από το χάρτη το εργοστάσιο του ¶ντβερπ», τονίζει. Μερικές φορές, τα χρήματα δεν είναι αρκετά. «Το περιστατικό αυτό υποδεικνύει την ανικανότητα των κυβερνήσεων να διασώσουν τις μεγάλες εγχώριες εταιρείες», παρατηρεί η Libre Belgique.
«Στην πραγματικότητα υποδηλώνει διπλή ανικανότητα: από τη μία, την ανικανότητα των πολιτικών να επηρεάσουν τη ροή των γεγονότων σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Από την άλλη, την ανικανότητα της Ευρώπης να υπερβεί το εθνικό συμφέρον και να ανταπεξέλθει με συντονισμένο τρόπο στις υπαγορεύσεις και τους εκβιασμούς των εταιρειών», επισημαίνει η γαλλόφωνη εφημερίδα.